Ik ga een betonnen tank installeren voor regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47

Ik ga een betonnen tank installeren voor regenwater




par sltcfab » 27/04/08, 00:14

dat is het, mijn project krijgt vorm. Ik ga een betonnen tank van 5000 liter installeren.
Aan de andere kant zou ik graag willen weten wat je van de installatie vindt, ik ben van plan hem in een gat te stoppen en deze met stenen te vullen. maar moet er iets anders worden gepland om het te stabiliseren? Ik denk het niet, maar hey
0 x
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 27/04/08, 16:15

Zorg ervoor dat u goed leegloopt onder uw aquarium, anders kan het stijgen als het veel heeft geregend (en het is niet vol)
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 27/04/08, 19:50

ja absoluut, vandaar mijn interesse in het plaatsen van stenen en een pijp die naar de bodem gaat om een ​​kleine pomp aan te sluiten als er te veel water is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 27/04/08, 20:03

Hoi Fab!

En boven schraap de muren goed met ijzeren staven en / of hekken. Er zijn enkele "kant-en-klare" in doe-het-zelf-oppervlakken: dat de tank een beetje draait is veel minder ernstig dan wanneer hij splijt ...
0 x
Beeld
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 27/04/08, 20:17

ja absoluut, vandaar mijn interesse in het plaatsen van stenen en een pijp die naar de bodem gaat om een ​​kleine pomp aan te sluiten als er te veel water is


Pomp om de tank te vullen !!!!! : Lol:
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 27/04/08, 20:23

:D ja, je hebt het allemaal. 8) er zijn geen valse besparingen
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 27/04/08, 20:26

Remundo schreef:Hoi Fab!

En boven schraap de muren goed met ijzeren staven en / of hekken. Er zijn enkele "kant-en-klare" in doe-het-zelf-oppervlakken: dat de tank een beetje draait is veel minder ernstig dan wanneer hij splijt ...



ok bedankt remundo, ik zal het opschrijven. het rooster zal voldoende zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 27/04/08, 23:15

Trellis doet geen pijn, vooral niet in combinatie met een paar stijve ijzeren staven. De voorbereiding van het storten moet zeer nauwgezet zijn: monteer de trellises correct, zorg voor de goede sterkte en het onderhoud van de bekistingsplaten.

Een ander cruciaal punt, het gieten moet voorzichtig gebeuren met een beton dat zacht genoeg is om overal goed door te dringen, en idealiter moet worden getrild om de bellen te verdrijven.

Goed werk ! 8)
0 x
Beeld
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 28/04/08, 10:47

ok remundo. maar mijn tank is helemaal klaar. Ik ga een gat maken om het in te doen en dat gat opvullen met stenen, ziet u.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 28/04/08, 10:56

: Lol: Ah ja, ik begreep het niet ... 8) Ik zag je ding meer als het gieten van een klein zwembad.

Welnu, het is veel eenvoudiger ... conceptueel. Want je moet wel een vrij "stoere" hefinrichting hebben, want een betonnen tank van 5 m3 moet een paar heilige tonnen wegen :schok:

U kunt desgewenst afwatering voorzien onderaan met een stenen egel.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten