Recycling grijs water en regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
nieuwsgierig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/03/08, 15:07
Plaats: Naar het Oosten

Recycling grijs water en regenwater




par nieuwsgierig » 02/03/08, 15:35

Hallo,
Ik zou graag willen weten of dit wateropvangsysteem haalbaar is.
(momenteel doe ik een TPE over dit onderwerp en ik zou graag uw advies willen hebben)

Allereerst hebben we de stortbak, dan is er een 50µ filter, dan een pomp (gekozen door de gebruiker, dus willekeurig) en daarna komt er een 10µ filter.
Dan hebben we de distributienanny die de toiletten, douches, wasmachine, vaatwerk, gootstenen + buitentoepassingen (gras, auto's ...) met elkaar verbindt.
(Voordat de boiler wordt geplaatst een actief koolfilter)
En we verbinden met de ingang van het IWM-station de uitgang van de douches, wasmachine + gootstenen (de rest van de andere uitgangen naar het riool). Bij de uitgang wordt dit water vervolgens teruggevoerd naar de toiletten, buitengebruik + wasbakken. (Welke een dubbele ingang hebben)
De stortbak is uiteraard aangesloten op een stadswaterinlaat.

De grote vraag is: is het mogelijk?
: Mrgreen:
Bedankt voor het antwoorden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/03/08, 15:39

Alles is mogelijk ... gewoon betalen!

De juiste vraag zou zijn: is dit economisch gezien mogelijk?

En persoonlijk blijf ik erg sceptisch over het econologische aspect van een integrale regenwaterrecuperatie ... gezien de ecologische en economische kosten van filteren, pompen en gezondheidsrisico's ...

Pas op, omgekeerd, voor de tuin en ander buitengebruik, geen regenwater opvangen is natuurlijk onzin ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nieuwsgierig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/03/08, 15:07
Plaats: Naar het Oosten




par nieuwsgierig » 02/03/08, 16:12

We hebben een volledige regenwaterrecuperatie gedaan vanwege de winstgevendheid, en ook omdat we de mogelijkheid hebben om het te doen (het regent hier genoeg)
Het risico bestaat, maar het is minimaal als we het regelmatige onderzoek van de installatie en het onderhoud van de filters opnemen (tenzij ik een andere parameter ben vergeten : Oops: !!) ...
(In het slechtste geval hebben we de stadswatervoorziening : Mrgreen: maar hey, het heeft niets meer !!!)
De kosten van de installatie in het begin zijn geen probleem (nou ja, je moet de middelen hebben) zolang het op termijn rendabel is.
Maar de financiering is aan de gebruiker (het is aan hem om de producten te kiezen ...) we berekenen gewoon de kosten van de installatie (we zijn natuurlijk realistisch!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/03/08, 16:16

l'CuriEux schrijft:We hebben een volledige regenwaterrecuperatie gedaan vanwege de winstgevendheid, en ook omdat we de mogelijkheid hebben om het te doen (het regent hier genoeg)
Het risico bestaat, maar het is minimaal als we het regelmatige onderzoek van de installatie en het onderhoud van de filters opnemen (tenzij ik een andere parameter ben vergeten : Oops: !!) ...


Nou precies ... het zijn de kosten van de filters die me zorgen baren ... Wij, bij 2, hebben een factuur van 55 € per jaar, terwijl de jaarlijkse kosten van 2 of 3 filterpatronen veel hoger zijn dan dit ... :schok:

Dus ik vind het moeilijk voor te stellen dat het "winstgevend" is in vergelijking met het netwerk ...

l'CuriEux schrijft:De kosten van de installatie in het begin zijn geen probleem (nou ja, je moet de middelen hebben) zolang het op termijn rendabel is.
Maar de financiering is aan de gebruiker (het is aan hem om de producten te kiezen ...) we berekenen gewoon de kosten van de installatie (we zijn natuurlijk realistisch!)


Kunt u ons vertellen hoe snel uw installatie "winstgevend" is?

ps: water is zeker kostbaar, maar veel minder dan olie (en dus fossiele energie) die zichzelf niet op natuurlijke wijze vernieuwt (nou ja, maar op een andere schaal) ...Water recupereren ja, maar op voorwaarde dat u eerst uw fossiele brandstofverbruik tot een minimum beperkt ...
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 02/03/08, 19:17

Hallo,

Christophe schreef:En persoonlijk blijf ik erg sceptisch over het economische aspect van een integrale regenwaterrecuperatie ... gezien de ecologische en economische kosten van filteren, pompen en het gezondheidsrisico ...

er is niets te doen ... hij zal het nooit geloven ...
geen probleem ...

ps: water is zeker kostbaar, maar veel minder dan olie

maar ik geloof dat het probleem er ook is ...
> je bent dat "gewoon vergeten" water is essentieel voor al het leven, meer dan al het andere, en ook veel meer dan olie .. !!!
maar de kwaliteit van dit water lijkt voor velen slechts een detail ...
maar ofwel ...
ieder zijn eigen idee ..

Wij, bij 2, hebben een factuur van 55 € per jaar terwijl de jaarlijkse kost van 2 of 3 filterpatronen veel hoger is dan dit ...

hoeveel denk je .. ??

hoeveel kost uw toekomstige gezondheidszorg .. ??
hoeveel tel je een levensjaar .. ??
hoeveel kost u een jaar zorg voor een degeneratieve ziekte .. ??
hoeveel tel je als je lijdt aan een slechte gezondheid .. ??
hoeveel schat u de afhankelijkheid van steeds vaker voorkomende gebruiksbeperkingen nu .. ??
hoeveel schat u de steeds zwaardere behandelingen in de nabije toekomst om een ​​"acceptabele" openbare waterkwaliteit te garanderen .. ??
hoeveel schat u de afname van vitale zoetwatervoorraden .. ??
hoeveel schat u de "economische" kant van grote pomp- / behandelings- / distributie- / zuiveringsinfrastructuren


en tenslotte ,
om de CurEux te beantwoorden ..
Ja het is mogelijk !! , natuurlijk ..
(Ik kan je verzekeren, aangezien ik het zelf heb gedaan .., zoals vele anderen ..)

hartelijk : Wink:

Edit:
minimumprijs voor een nieuwe auto = 10.000 €!
mogelijke prijs voor een volledige installatie in EDP-autonomie = 6 tot 8.000 € ...
prijs van een week wintersport voor 4 all-inclusive = 2.000 € ..

moet nog worden bepaald, elk, persoonlijk, de "kostbare" of "vitale" of "ecologische" of "duurzame" kant van elk van deze "investeringen" .....
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/03/08, 10:39

hallo, dit is wat ik thuis ga doen:
regenwatertestmetingen eens per maand (met proefstaven)
afleiding van goten.
constructie van ondergrondse betonnen tank (persoonlijk) 10.000 L met + zwembadfolie.
persoonlijke tanks gebouwd met "type" kolonisten:
Beeld
Dus met aquarium bubbler etc ...
voor opslag, door magneetklep op een timer van 15 minuten (dakreiniging).

regenwater, veel beter dan "multifunctioneel" kraanwater en dus verantwoordelijk voor deze fouten (we drinken het, we wassen onszelf, we schijten erin), zuur maakt dus een einde aan de kalksteen en de extreme doseringen van product wasmiddelen, boiler verwarming etc ... afscheid van tandsteen.

dus geen probleem om mee te wassen, wasmachine vaatwasser wasmachine etc! en centrale verwarming (gietijzeren radiatoren).
regeling door pomp + booster + filters.

afgeschreven in 5 jaar wanneer de prijs van water stijgt.

Ik drink dat water daar niet!

voorlopig koop ik het in een fles of filterkan en al snel wordt een systeem van regenwater drinkbaar gemaakt. Ik gebruik het alleen voor koffie of pastis! of 's nachts ...

EN ook: recuperatie van douchewater, ligbad, wasmachine, condensaat elektrische boiler + boiler voor: WC en tuin.

de uitlaat van de regenwatertank staat naast de hoofdtapwaterinlaat, met magneetkleppen op relais (tankniveausensor).
Idem watertank, en misschien "MET" warmtewisselaar maar dat zullen we zien (ja, warme douches, douches en wasmachines!) ... Ik weet nog niet wat ik moet gebruiken.

dus JA, het is heel goed mogelijk ZONDER besmetting en ZONDER duizenden € te betalen! Nee maar !
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/03/08, 11:28

jonule schreef:hallo, dit is wat ik thuis ga doen:
regenwatertestmetingen eens per maand (met proefstaven)
afleiding van goten.
constructie van ondergrondse betonnen tank (persoonlijk) 10.000 L met + zwembadfolie.
persoonlijke tanks gebouwd met "type" kolonisten:
Beeld
Dus met aquarium bubbler etc ...
voor opslag, door magneetklep op een timer van 15 minuten (dakreiniging).

regenwater, veel beter dan "multifunctioneel" kraanwater en dus verantwoordelijk voor deze fouten (we drinken het, we wassen onszelf, we schijten erin), zuur maakt dus een einde aan de kalksteen en de extreme doseringen van product wasmiddelen, boiler verwarming etc ... afscheid van tandsteen.

dus geen probleem om mee te wassen, wasmachine vaatwasser wasmachine etc! en centrale verwarming (gietijzeren radiatoren).
regeling door pomp + booster + filters.

afgeschreven in 5 jaar wanneer de prijs van water stijgt.

Ik drink dat water daar niet!

voorlopig koop ik het in een fles of filterkan en al snel wordt een systeem van regenwater drinkbaar gemaakt. Ik gebruik het alleen voor koffie of pastis! of 's nachts ...

EN ook: recuperatie van douchewater, ligbad, wasmachine, condensaat elektrische boiler + boiler voor: WC en tuin.

de uitlaat van de regenwatertank staat naast de hoofdtapwaterinlaat, met magneetkleppen op relais (tankniveausensor).
Idem watertank, en misschien "MET" warmtewisselaar maar dat zullen we zien (ja, warme douches, douches en wasmachines!) ... Ik weet nog niet wat ik moet gebruiken.

dus JA, het is heel goed mogelijk ZONDER besmetting en ZONDER duizenden € te betalen! Nee maar !

Hallo Jonule,
U hoeft niet zo zenuwachtig te zijn, het heeft geen zin.
Mooie tekening.
In sommige landen wordt water 4 keer gebruikt; Je bent er bijna.
Thuis gebruik ik al 15 jaar ALLES regenwater, behalve koud water in de keuken.
Er zit in alles en voor alles een klein filter voor de pomp ...
Resultaat, na 15 jaar gebruik van de elektrische boiler, geen gram kalksteen en niets op de verwarmingskern.
De toiletjacht om 15 ...
Madame geeft de voorkeur aan regenwater om haar bad te nemen ... het is zachter ...
Ik heb de membraanpomp uitgeschakeld en een goede pomp gekocht, die automatisch uitschakelt als de tank leeg is.
Een van de grote voordelen voor mij is de verlenging van de levensduur van verwarmingstoestellen.
En als mensen bij mij hun tanden willen poetsen, zeg ik ze ... het is regenwater, als je chloorwater wilt, ga dan naar de keuken.
Als ik denk dat 70 jaar geleden bijna iedereen in mijn regio zijn bron had ... allemaal aangesloten ...
En toen gaven we deze mensen loden leidingen en een factuur .....
Ik werd uitgenodigd in het huis van een Thaise man en bij hem thuis waste ik me met water dat is opgeslagen in grote terracotta potten.
In deze potten zaten kleine vissen die werden gebruikt om muggenlarven te eten ... guppy's :D
Het was niet bij hem dat ik de tourista had, het was in een groot hotel in Bankok.
Als ik thuis kinderen had, zou ik er misschien aan denken om mijn water wat meer te zuiveren.
Salmonella? ja!, het bestaat, en het doodt; zelfs vaker dan u denkt.
Daarom reinig ik al mijn watercircuits als ik terugkom van vakantie.
Maar de beurs gaat ook over mensen die alleen stadswater gebruiken.
Het bewijs: op het werk hebben we nooddouches in geval van brandwonden. Wateranalyses worden regelmatig gedaan, en vaak hebben we hoge doses salmonella, pcq deze douches worden nooit gebruikt ... toch zijn ze aangesloten op stadswater.
We hebben dus de opdracht gekregen om deze douches regelmatig te legen ...
Dus ik zeg lang leve het regenwater. En hoewel ze een kleine dosis natuurlijke vogelproducten heeft :D
Ha! op je tekening zie ik geen herstel van de afwijzing van omgekeerde osmosewater ... Deze afwijzing is aanzienlijk in hoeveelheid.
Daar, dat was mijn mening over het ding.
Het is waar, het lijkt mij dat we meer regen krijgen dan zon (in België) : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Goede dag voor alle
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/03/08, 12:56

bedankt voor deze belangrijke feedback, ik zou graag meer feedback over je installatie willen, zo erg dat dit onderwerp me fascineert.
bedankt voor de info van de osmose-eenheid die ...

salmonella en legionella ja, dit zijn factoren die je moet beheersen.

de zuivering moet worden gedaan en kan worden teruggewonnen in het grijswatersysteem> wc of tuin.

heb je een complete post van je installatie gemaakt met diagrammen / foto's en uitleg / onderhoud?

het zou voor mijn site zijn, als je je pagina wilt maken, kan ik je helpen!

hoeveel µm filter je?
welk type pomp heb je gekozen?

merci!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/03/08, 13:10

Jonule,
Het is eenvoudig
Ik heb alleen een klein filter voor de pomp, ik zal zeggen ... 100 micron ooggeheugen ......
Maar elke dag neem ik mijn bad ... en er staat geen water in de leidingen ...
Ik zal je zelfs meer vertellen dat mijn zuigleiding bijna op de bodem van de tank zit ... geen vlotter ...
Ik heb dit pas 15 jaar ...
Nooit ziek ... maar ik heb een ondergrondse regenbak (water van 14 ° C permanent) dus er ontwikkelen zich weinig bacteriën.
Mijn sigaret is veel schadelijker : Cheesy:
Dus alles wat je doet is een bonus voor de reinheid van het water.
Maar tussen ons is mijn badwater altijd schoon als stadswater ...
De bobonne naast mijn huis, het is hetzelfde, 74 jaar oud, en nog steeds met regenwater ... ok, zijn filter is een beetje groter dan het mijne; dat is alles ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/03/08, 14:03

OK !

u bent van uw dakgoten afgeweken? een zandfilter plaatsen?

betonnen tank? plastic tank? metaal?
is er een diagram van het type zwaartekracht-kolonist dat 'ik zet?

loopt u soms leeg?

je drinkt het
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten