Pompprijzen EN 1717-normen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
val56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 14/04/07, 12:52

Pompprijzen EN 1717-normen




par val56 » 11/01/08, 19:52

Ik informeerde naar de prijs van pompen die voldoen aan de normen EN 1717. Ik moet toegeven dat deze niet goedkoop zijn, rond de 1300 euro.
Dit maakt het rendement op de investering nog moeilijker.

Zijn er onder jullie die een pomp hebben geïnstalleerd zonder het totale overloopsysteem, of die aan de overloop zouden hebben gesleuteld om tegen lagere kosten aan de normen te voldoen?

Als ik de aangeboden systemen nader bekijk, is het in feite een spoelsysteem dat onder de pomp wordt geïnstalleerd.
Dit kan eventueel zelf worden gemaakt.

Wat denk jij?
0 x
val56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 14/04/07, 12:52




par val56 » 11/01/08, 22:04

Ik zag dat je de tank ook kunt gebruiken om te overstromen, door de tank te vullen met kraanwater. Moest erover nadenken : Cheesy:
Gebruikt iemand deze oplossing?
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 11/01/08, 23:00

Hallo Val56,

de door u genoemde prijs is één van de laagste op de markt, en exclusief BTW!!
(voor “installateursprijzen”).

Zijn er onder jullie die een pomp hebben geïnstalleerd zonder het totale overloopsysteem, of die aan de overloop zouden hebben gesleuteld om tegen lagere kosten aan de normen te voldoen?

Ja... : Lol:


Gebruikt iemand deze oplossing?

Ja... : Lol:
aan de andere kant heb ik voor dit systeem gekozen (het eenvoudigste en goedkoopste dat ik ken!) maar gewoon om "het goed te doen", om een ​​mogelijke controleur gerust te stellen, want er is voor mij geen sprake van het injecteren van gechloreerd stadswater in mijn tanks ..!!
want persoonlijk gezien mijn reserve en mijn verbruik.. ben ik nog niet klaar om droog te staan..!! dus het probleem stoort mij niet..

maar het moet gezegd worden dat deze geautomatiseerde pompmodules alleen "interessant" zijn in een hypothese van relatief frequente stadswater >< EDP-omschakeling...
want als je een installatie van goed formaat hebt met een veiligheidsmarge (in volume) en je riskeert maar 1 X of 2/jaar droog te staan... is de investering in dit soort apparatuur dan wel verantwoord.. ??

als je zelf en goedkoop een totaal ontkoppelingssysteem wilt creëren, zijn er 2 mogelijkheden die ik (persoonlijk) aandraag:
soit de komst van stadswater dat in de EDP-tank overstroomt.
(als we stadswater accepteren in de EDP-tank..)
soit de 2 inlaten (stadswater / EDP) naast elkaar geplaatst in //, tegenover een interne circuituitlaat die op één is aangesloten OU de andere inlaat door een flexibele ... > in dit geval is de permutatie handmatig om de flexibele inlaat om te keren van de ene naar de andere inlaat volgens ... en de 2 wateren passeren hetzelfde interne circuit, maar de aankomst van de 2 netwerken is nooit met elkaar verbonden.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was.. : Lol:

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
val56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 14/04/07, 12:52




par val56 » 17/01/08, 18:22

bedankt voor je antwoorden kleine pierrot

Waarom zou het een probleem zijn om stadswater in de regenwaterput te stoppen?
Als ik dat zou doen, zou ik hem door een magneetklep laten lopen die net genoeg open zou gaan om enkele tientallen liters (tempo) door te laten, om de tank niet duidelijk te vullen. Dat zal zonde zijn bij de eerste stortbui.

Uw tweede oplossing, het handmatig omdraaien van de interne slang, voldoet niet aan de norm uit 1717, aangezien wanneer u deze van het regencircuit naar het stadscircuit gaat doorgeven, er risico bestaat op reststroom en dus op verspreiding van bacteriën.

Ik ga de eerste oplossing aanpakken: overstorten in de regenwateropvangput.
Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken, moet ik contact opnemen met een professional of is dit voor een doe-het-zelver zoals ik eenvoudig te doen?

Verlicht mij alstublieft over dit onderwerp
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 17/01/08, 22:57

Hallo Val56,

als je stadswater (gechloreerd) in de EDP injecteert, verander je de fysisch-chemische kenmerken van de EDP... daarvoor waarschijnlijk heel goed... (als betonopslag...) : Cry:
jammer ...

dit systeem is super eenvoudig op te zetten: door aan de pompleiding (PE diam 32) te trekken, trek je een tweede leiding (PE diam 25) parallel richting de tank om zo je "noodinlaat" voor stadswater te maken.
en het kost u alleen deze tweede leiding en een klep of magneetklep als u dat liever hebt... :P

voor de tweede oplossing, net aan de uitlaat van de flexibele buis, installeert u een EA-anti-vervuilingsklep om deze "restretour" te voorkomen.

mediteren... verbeteren naar ieders smaak..

hartelijk :D
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten