Filter en afvoer voor regenwaterput

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
val56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 14/04/07, 12:52

Filter en afvoer voor regenwaterput




par val56 » 13/11/07, 19:15

hallo
Ik ben momenteel in aanbouw en ik ga een regenwaterrecuperatiesysteem laten installeren met een put van 5000 liter (Bretagne) om de toiletten en de wasmachine te bevoorraden.
Aan de financiële kant zit ik wat krap, daarom heb ik eerst de put laten plaatsen (alle water) en het nodige sanitair. Alleen de montage van de boosterset en de filters blijft over.
Ik ga ook de installatie van het voorfilter behouden en wat dit betreft, ik hou van een zelfgemaakte oplossing (gezien op deze site), namelijk het installeren van een filtermand in een mangat.
Deze mand filtert blijkbaar op 0.9 mm, wat mij nog steeds behoorlijk groot lijkt.
Zijn er manden met fijnere filtratie?

Tweede onderwerp:
rond mijn huis installeer ik afvoeren om de afvoer van water in de fundering te vergemakkelijken.
Zou er een contra-indicatie zijn om dit water in de regenwateropvangput te brengen? :?

Bij voorbaat dank om mij een beetje te informeren over dit onderwerp.

Val56
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 13/11/07, 21:43

Hallo val56,

Ik weet niet of het mijn voorfilter is waar je het over hebt, maar als dat zo is, heeft deze filtermand een maaswijdte van 0.35 m/m, en niet 0.9....

maar ik kan je vertellen dat deze finesse al erg interessant is !! , en naar mijn mening ... voldoende ...

wees voorzichtig en vergeet niet rekening te houden met het "verlies" van hoogte in vergelijking met deze filtermand, hij is 18 cm in H., dus hoogte van +/- 20 cm te verwachten stroomopwaarts van de tank...
en afhankelijk van de aanbouw die je gaat plaatsen, kan je eventueel dit voorfilter op de bak plaatsen, waardoor deze niet gaat bewegen of instorten door de verdichting van het land...

let goed op de keuze van de look waarin je deze mandfilter gaat plaatsen!! ... persoonlijk heb ik maar 1 winkel in mijn omgeving gevonden die een mangat van 40X40 verkoopt binnen , want de mand heeft een diameter van 41! ....

wat betreft de afvoer, ik die een "purist" ben, zou het niet doen ....
maar als je dat alleen als het gebruik van water beschouwt ... kan dat als je wilt .. maar het water dreigt meer "troebel" te worden, maar dan met een tank van 5000 l. in Bretagne en alleen voor dit gebruik, denk ik niet dat je er drainagewater aan hoeft toe te voegen .....

hartelijk :?
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/11/07, 22:27

het voorfilter is goed, maar wat de fijnheid ook is, wat rot in het voorfilter komt uiteindelijk binnen: voor mij is de oplossing om het water bij het begin van elke regenbui kwijt te raken en het water alleen naar de schone stortbak te sturen wanneer de dak is gespoeld

als het gaat om drainagewater is het zonde om dit te mengen met schoon water

nog een detail: laat een volle tank niet overstromen: dit concentreert alleen het vuil dat op het dak valt

als je bang bent om zonder water te komen te zitten en je hebt afvoerwater nodig, dan heb je 2 verschillende tanks nodig: maar in Bretagne dacht ik dat het niet de woestijn was...
0 x
val56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 14/04/07, 12:52




par val56 » 14/11/07, 10:50

dank u voor uw antwoorden
Ik ga de recuperatie van water uit de riolering laten vallen dan lijkt me verstandiger...

P'tit Pierrot, waar heb je dit diam 41 filter vandaan?
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 14/11/07, 19:15

Hallo,


chatelot16 schreef:het voorfilter is goed, maar wat de finesse ook is, wat er in het voorfilter rot, gaat uiteindelijk:

heuuu .. 'excuseer me maar , als we een "handmatig" voorfilter kiezen (in tegenstelling tot een "zelfreinigend" ..), kiezen we er ook voor om de verantwoordelijkheid te nemen om van tijd tot tijd een ander voorfiltergeluid te controleren, en om tegelijk legen/schoonmaken....
we laten het vuil er niet in "rotten"!! ...
Ik controleer het natuurlijk niet na elke regenbui, maar ik controleer het regelmatig om precies te weten wat er echt van het dak valt met de regen..., en ik kan je vertellen dat de hoeveelheid vuil echt minimaal is, en met de uitgang in het onderste gedeelte, dit vuil wordt niet ondergedompeld in water, maar "droog" in de mand aangezien het voorfilter permanent leeg is.....

en wat betreft het "zelfreinigende" voorfiltersysteem, daar ben ik nogal terughoudend over, want voor mij is het doel van een installatie om water terug te winnen, en niet om het te verliezen!! ...
en de zogenaamde 90 of 95% recuperatie bij dit type voorfilter.... 'moet stoppen met dromen..!!!
(om nog maar te zwijgen van de uitlaatbeperkingen in sommige gevallen ..)

chatelot16 schreef:nog een detail: laat een volle tank niet overstromen: dit concentreert alleen het vuil dat op het dak valt

heuuuu .... moet ook niet overdrijven !!! .....


val56 schreef:P'tit Pierrot, waar heb je dit diam 41 filter vandaan?

Ik antwoord je in PB...

hartelijk :?
0 x
goed hello to you !! ...
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 15/11/07, 07:46

Dag

Als de omtrekafvoer van het huis wordt uitgevoerd volgens de "regels van de kunst"
dat wil zeggen

- tegen muur in spaanplaat of platen

- draineerbuis in een sok gemaakt van een bidim en gevuld met ballast onderaan de duiker

- allemaal bedekt met een drainerend vilt

-en vullen van de geul met alledaags 0/14

Het water dat daaruit komt is bronwater (volledig gefilterd op deeltjesniveau)

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 15/11/07, 09:54

hello,
goede info hier:
http://www.tiez-breiz.org/drains.htm

als het niet ook voor de filtratie van regenwater is, is het mogelijk om zelf zandfilters te bouwen, die het vuile water wassen, om het vervolgens drinkbaar te maken zoals kraanwaterfilterpatronen, we kunnen ook lagen steenkool enz ...

wat informatie:
http://www.nrjrealiste.fr/eau/r%E9cup%20%E9puration.html
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/08/08, 15:43

Hallo,
In mijn huis is er geen filter voor de stortbak; dat zit me dwars :D
Wat ik zou willen is voorkomen dat het eerste water in de stortbak terechtkomt...
Het bestaat? Ik heb gezocht, maar ik vind alleen filters, handleidingen of zelfreinigend.
Anders zou ik het zelf maken... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/08/08, 10:54

hello,
wat wil je precies doen?
regenwater bij beginnende regen afleiden voordat het de stortbak ingaat?

daar zijn magneetventielen voor die je bij de ingang plaatst met timer op regendetectie... , en voila! dan loopt de container leeg...

het moet op de forum in schetsen geloof ik of mijn geheugen nog goed is?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/08/08, 11:01

jonule schreef:hello,
wat wil je precies doen?
regenwater bij beginnende regen afleiden voordat het de stortbak ingaat?

daar zijn magneetventielen voor die je bij de ingang plaatst met timer op regendetectie... , en voila! dan loopt de container leeg...

het moet op de forum in schetsen geloof ik of mijn geheugen nog goed is?

Ja, dat is het precies, het eerste regenwater afleiden.
Ja, iemand vertelde me "we hebben erover gesproken op econologics", maar ik kon het niet vinden :?
Magneetventielen vermijd ik, liever een vlottersysteem.
Een mechanisch systeem, ja : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten