Maak een houten regenwaterverzamelaar

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Maak een houten regenwaterverzamelaar




par Christophe » 30/08/07, 12:50

Ik neem hier een interessant bericht (maar "verloren" in een andere discussie) van een lid van de forum:

Snickers schreef:Natuurlijk kun je hele dagen op zoek naar gratis vaten. Ik besloot me te realiseren ... twee jaar geleden.
Ik detail mijn prestatie, als het kan inspireren!

Ik besloot om een ​​regenwaterreserve van 2300L te bouwen om verschillende redenen:
- Mijn aquarium vereist veel zoet water (lage hardheid).
- De prijs van water blijft stijgen
- Het wassen van kleding doet u het best met minder wasmiddel als u zeer zacht water gebruikt.
- Sommige apparaten hebben geen "drinkbaar" water nodig om te werken. toilet!

Dus zocht ik naar een economische manier om een ​​reserve van goede capaciteit te maken, afhankelijk van het herstelgebied (60 vierkante meter).
Mijn keuze viel op een houten frame om esthetiek en degelijkheid te combineren,
een tapijtwacht ter bescherming van het dekzeil binnenin
een nieuw zwart dekzeil van 4 m x 4 m van 2 mm bak,
Een boeketpot en een potschotel om het voorfilter te maken.

De eerste stap:
Schuren en schilderen van de onbewerkte grenen latten van 2 m en 40 mm dik (prijs ongeveer 18 E per vierkante meter in de plaatselijke doe-het-zelfzaak) en in tweeën gesneden om 8m hoog te verkrijgen.
Beeld
De installatie van de lamellen in een cirkel ...
Beeld
Omsnoeren met groene draad om het gaas te behouden
Beeld
Beeld
het zwarte vierkante zeil van 16 vierkante meter (ongeveer € 50)
Beeld
De lay-out voor het snijden
Beeld
De randen werden op een regelmatige manier op zichzelf teruggevouwen om de diameter van de tank te verkrijgen en afgeplakt voor installatie.
Beeld
De extra riemen houden alles
Beeld
Het deksel: (dat de tank beschermt tegen kinderen en dient als ondersteuning voor het filter)
Beeld
De totale retourkosten bedragen ongeveer € 200. Voeg de 3 bar booster met reserve, leidingen en fittingen toe € 100.
Dit systeem levert ongeveer 100L per dag (wasmachine + toilet + aquarium) als een aftrekpost van mijn verbruik. Ik heb hier de voordelen gedetailleerd https://www.econologie.com/forums/loi-francaise-sur-la-recuperation-de-l-eau-de-pluie-t1742-40.html
Tijdstip van realisatie ongeveer 10H.
Beeld

Goede doe-het-zelvers, voor degenen die kunnen inspireren.

Enkele zeldzame foto's van het voorfilter!
Beeld
Compleet
Beeld
Aan de onderkant leg ik kiezels zodat het niet drijft. Het water komt niet uit de gaten met een diameter van 12 die over de hele omtrek zijn gemaakt.
Binnenin zit 2x40mm dik x30cm diameter tuinvijver filterschuim. Dit vangt de grootste onzuiverheden op. De bezinking in het reservaat en het filter bij de pompuitlaat doen de rest. Ik was de mossen ongeveer elke 6 maanden. Zo blijft het debiet van het voorfilter bij onweer voldoende.
In het begin filterde ik beter met aquariumwatten. Maar de verstopping ging veel te snel (<1 maand). Na twee of drie wasbeurten moest de watten worden vervangen. Nu heb ik schuimen die probleemloos meer dan 10 jaar zouden moeten meegaan...
Een keer per jaar, als de tank bijna leeg is, borstel ik hem en leeg ik hem met een kelderpomp.


Volledige discussie hier: https://www.econologie.com/forums/recuperati ... 78-60.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 31/08/07, 09:10

Meer dan interessant deze techniek! : Cheesy:
Eigenlijk is het min of meer een kwestie van een ton maken zoals de kuipers dat vroeger deden, maar hier met een simpele draadband en een binnenzeil.
Ik vraag me af wat de kostprijs zou zijn als we alleen eenvoudige palletplanken zouden kunnen gebruiken met een dekzeil bekleed met herstel. en van agrarische oorsprong (kuilzeil) om de uiteindelijke kosten verder te verlagen! (geld altijd geld zeg je me!) maar voor een tijdelijke installatie (2 of 3 jaar) is het beter op deze manier en ook half begraven voor meer stijfheid en om cirkelen te voorkomen en dus aan volume te winnen. :?
0 x
hubby77
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/01/10, 06:35




par hubby77 » 05/06/10, 18:33

Zeer interessant uw systeem. Ik ben van plan inspiratie te halen uit uw idee om een ​​rechthoekig exemplaar te maken, maar ik vraag me af of ik geen probleem zal hebben om water te duwen bij het vullen.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

watervoorraad




par Oli 80 » 05/06/10, 18:45

hallo, het andere voordeel van deze tank als het niet regent, is de ram die het overneemt om hem te vullen : Mrgreen:

zelfs als deze niet veel lijkt te pompen, maar aangezien hij dag en nacht werkt, zou hij het moeten doen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/06/10, 23:36

hubby77 schreef:Zeer interessant uw systeem. Ik ben van plan inspiratie te halen uit uw idee om een ​​rechthoekig exemplaar te maken, maar ik vraag me af of ik geen probleem zal hebben om water te duwen bij het vullen.


de ronde vorm is het meest effectief: rechthoekig, er is veel meer materiaal nodig om het gewicht van het water te weerstaan

Plaatwerk vind ik nog eenvoudiger dan hout

Ik heb er een van plaatstaal van 0.8 mm dik, 1.25 m hoog en 3.5 m in diameter: afgesloten met een transparant polyethyleen dekzeil voor de kas: ik vermijd zwart voor kuilvoer dat maar één jaar meegaat: de kasfolie heeft een garantie van 6 jaar en gaat nog langer mee
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten