Herwinning van regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
flash
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/05/07, 09:03

Herwinning van regenwater




par flash » 16/05/07, 09:10

Hallo allemaal.
Ik wil lieverd een stortbak installeren om regenwater op te vangen en dit water te gebruiken voor mijn wasmachine en mijn toiletten. Ik wil mijn tank niet begraven, zijn er gezondheidsrisico's als het water wordt blootgesteld aan de zon?

Bedankt! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 16/05/07, 09:57

Nee, als de circulatie voldoende is en de filtering bij de ingang voldoende fijn (en niet te veel bomen rond de daken).
Aan de andere kant moet je oppassen met de vorst.
Aan de andere kant maakt een betonnen tank het mogelijk om de PH van het water op natuurlijke wijze te regelen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/05/07, 10:05

Een beetje intern onderzoek geeft dit:

Regenwaterherstel
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/05/07, 15:28

Het belangrijkste risico van blootstelling aan de zon blijft de verspreiding van algen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 16/05/07, 17:49

Ben het eens met Targol!

Kijk eens naar de aquariumsites, er zijn er nogal wat en ze zijn zeer goed gedocumenteerd over de eigenschappen van water en het onderhoud ervan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 17/05/07, 01:43

Het is waar dat het bij voorkeur beter is om de stortbak naar het noorden te plaatsen.

Bovendien loopt het water van het dak naar beneden en spoelt het weg.
Bij omgevingsvervuiling, als je het wilt consumeren, moet je het filteren met dezelfde soort filters als voor zwembaden (zwaartekrachtfilter).
Als je wilt dat er een beetje druk is om het bij een kraan te gebruiken, moet je het water zo snel mogelijk aan het begin van het dak opvangen en de tank zo hoog mogelijk neerzetten.

Als je groen genoeg bent en biologisch afbreekbare wasproducten gebruikt, kun je zelfs het afvoerwater uit de gootsteen gebruiken om je tuin druppel voor druppel te sproeien...
Water zal zeldzaam worden, het is ook goed om het op te slaan.
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:
Etienne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/04/06, 09:01

Re: Regenwateropvang




par Etienne » 01/06/07, 00:47

Flash schreef:Hallo allemaal.
Ik wil lieverd een stortbak installeren om regenwater op te vangen en dit water te gebruiken voor mijn wasmachine en mijn toiletten. Ik wil mijn tank niet begraven, zijn er gezondheidsrisico's als het water wordt blootgesteld aan de zon?

Bedankt! : Mrgreen:



Ik gebruik een flexibele tank gekocht bij een klein bedrijf (eceaugik.com). De keuze viel op een flexibele tank, hoewel pe op mijn land is toegestaan, of een betonnen tank, die ze ook aanbieden.
Het voordeel is dat ik ze in mijn kruipruimte kon plaatsen maar er is altijd een mogelijkheid om ze onder een houten terras te plaatsen,...
Het is nu 2 jaar geleden en geen probleem. Als mijn herinneringen kloppen, is er de mogelijkheid om ze buiten op te slaan. Het is anti-UV behandeld en bevat geen zuurstof wat de ontwikkeling van kleine bebettes zou bevorderen. Nog 2 jaar en ik heb mijn investering terugverdiend omdat ik water gebruik voor mijn wasmachine, 2 toiletten en de buitenkant.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 01/06/07, 01:00

Etienne schreef:
Het is nu 2 jaar geleden en geen probleem. [...] Nog 2 jaar en ik heb mijn investering terugverdiend omdat ik water gebruik voor mijn wasmachine, 2 toiletten en de buitenkant.

Of je verbruikt niet veel water, of je verbruikt er veel van, maar vooral drinkwater, of je hebt een heel hoge prijs betaald voor je tank, nietwaar? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 01/06/07, 01:11

Ook is er de mogelijkheid om regenwater te recupereren voor een groendak, met een helling van minder dan 10% (zodat de aarde niet verhardt) en planten met een klein wortelgestel (type tijm).
Het is waar dat de investering van een stortbak die in 4 jaar wordt afgeschreven mij enorm lijkt: ofwel is uw flexibele tas van buitengewone kwaliteit, ofwel is de prijs van water in uw regio onbetaalbaar.

Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent!
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 02/06/07, 09:25

Voor mijn nieuwe huis moet ik een grote ondergrondse tank plaatsen (beton, 5 tot 10 m3, misschien een septic tank omdat de prijs voordelig is) en een kleine tank op zolder (500 liter) die de wasmachine en zwaartekrachttoiletten voedt .
Ik vul de kleine tank op zolder met een kleine pomp, aan de uitlaat waarvan ik van plan ben om te filteren. De kleine kom moet altijd schoon zijn.
Het voordeel van de betonnen tank is dat deze op natuurlijke wijze de pH van het water reguleert.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 97 gasten