Goed idee voor ecologische en originele toiletten

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Goed idee voor ecologische en originele toiletten




par Rulian » 22/03/07, 10:19

Een goed idee om water en ruimte te besparen en niet te vergeten je handen te wassen na een toiletbezoek:

Het is aan de Enerzine-blog, bericht gedateerd 21 maart 2007.

Ik ga het implementeren zodra ik een eigen appartement heb.

Er zijn veel grappige dingen met goede ideeën om op deze blog te bespreken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 22/03/07, 11:26

Al door sommigen toegepast.
---
Maar we wassen onze handen krachtig, vooral na de dienst.
Dit impliceert een langzamere vulling van de spoeling, waardoor de toevoeging van het zeepwater dat nodig is voor het wassen van de handen, in de spoeltank mogelijk is voordat deze klaar is. Anders gaat het verloren en raakt het overstroomd.

Nog een huishoudelijk ongemak...
Omdat het achter de kom wordt geplaatst, moet je voorover leunen, en onvermijdelijk bestaat het risico dat er overal druppels worden verspreid...
Omdat ze van onbepaalde aard zijn, kunt u een zeker vermoeden van de kant van de volgende gebruiker begrijpen.
Omdat thuis de aanwezigheid van restwaterdruppels, rond een wasbak of een gootsteen al een trigger is voor eindeloze verhalen met de gastvrouw, durf ik met dit project geen toekomst te bedenken…

suggestie: Als er ruimte is, raad ik in plaats daarvan een conventionele gootsteen aan. De spoelbak wordt leeggemaakt zonder sifon, in een leiding die de afvoer iets verder in de spoeltank brengt… Heel simpel.

Tenslotte is het een goed idee en economisch en ecologisch, beter: Econological.
:pijl: Het enige wat u hoeft te doen is de afvoer van een bestaande gootsteen rechtstreeks in de spoeltank te brengen, waardoor u een sifon bespaart.
(je kunt altijd een dun gaasje aan de uitlaat van de pijp doen, als je de neiging hebt je oorbellen of ringen kwijt te raken)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/03/07, 13:58

gegyx schreef:Maar we wassen onze handen krachtig, vooral na de dienst.
Dit impliceert een langzamere vulling van de spoeling, waardoor de toevoeging van het zeepwater dat nodig is voor het wassen van de handen, in de spoeltank mogelijk is voordat deze klaar is. Anders gaat het verloren en raakt het overstroomd.

We kunnen tips vinden, bijvoorbeeld dat het toilet volloopt terwijl we onze behoefte doen. Of misschien iets anders. En zelfs als we wat verliezen, is het nog steeds een gewonnen wedstrijd.
gegyx schreef:Omdat thuis de aanwezigheid van restwaterdruppels, rond een wasbak of een gootsteen al een trigger is voor eindeloze verhalen met de gastvrouw, durf ik met dit project geen toekomst te bedenken…

Goed punt, maar dat is niet mijn probleem, ik woon alleen : Mrgreen:
gegyx schreef:suggestie: Als er ruimte is, raad ik in plaats daarvan een conventionele gootsteen aan. De spoelbak wordt leeggemaakt zonder sifon, in een leiding die de afvoer iets verder in de spoeltank brengt… Heel simpel.

Helemaal mee eens. We kunnen ons zelfs voorstellen dat we douchewater kunnen terugwinnen door te pompen en te filteren. Of regenwater (maar dat is helaas niet erg legaal).
gegyx schreef:Tenslotte is het een goed idee en economisch en ecologisch, beter: Econological.

Perfect. Dat is het juiste woord! 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten