Droge toiletten en "TLB"

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West

Droge toiletten en "TLB"




par musje » 23/02/07, 23:31

Hallo,

Ik sta mezelf toe deze thread hier te openen over een onderwerp dat steeds meer groeit, en gelukkig gezien de belangen ervan voor het milieu en vooral de kwaliteit van het water .....

Staat u mij toe u ook de lezing van het eerste deel van een bestand dat ik eraan wijd op mijn blog aan te bieden, en u daarna te ontmoeten voor uw mogelijke reacties...
In het 2e deel komen veel meer praktische aspecten aan bod, zoals de eigen opbouw van een TLB binnen of buiten, illustraties met foto's van diverse modellen, geurbestrijding, wetgeving,.....

http://ec-eau-logis.over-blog.net/article-5769433.html

à bientôt
hartelijk :P
0 x
goed hello to you !! ...
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/02/07, 10:27

niemand is zich bewust van deze vermijdbare vervuiling, maar comfort? een beetje terugkrabbelen, wie accepteert dat? voor de uiteindelijke vervuiling?
ga zo door!
een septic tank veel vervuilt?
het geheel in het riool praat er niet over!!!!!!!!!! :onheil: :pijl: maar het is ver en verborgen!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 24/02/07, 16:24

Ik ben sceptisch Beeld : Cheesy:
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 24/02/07, 17:26

Hallo,

Denis schreef:maar comfort? een beetje terugkrabbelen, wie accepteert dat?


het is juist veel meer een belangrijke stap voorwaarts dan een stap terug, en zonder comfortverlies....
slechts een "beperking van onderhoud" om te accepteren, wat zeer bereidwillig wordt gedaan door iedereen die op de hoogte is van de belangen van een TLB .... en die niet aarzelen om verder te gaan dan vooroordelen ...


Christine schreef:Ik ben sceptisch


maar nog steeds ... ?


hartelijk :?
0 x
goed hello to you !! ...
Fil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/03/07, 08:58

Droge toiletten en "TLB" ...




par Fil » 07/03/07, 09:52

Hallo,
gefeliciteerd met het bestand dat je hebt gemaakt!
Ik zal binnenkort een TLB voor je bouwen (ik begin misschien vandaag). In eerste instantie zal ik naast onze klassieke toiletten een tijdelijke maken en als het goed werkt zal ik ze verwijderen.
Je kunt plannen op verschillende sites vinden, maar ze lijken mij niet geschikt. Ik had de kans om tlbs te proberen die volgens deze plannen waren gemaakt (kortom, het is een kubus met een gat in de bovenkant en waarin je een container plaatst) en ik bevond me in een ongemakkelijke positie om te "plassen" (ik ben een man en in een staande positie wist ik niet waar ik mijn voeten moest zetten).
Het lijkt mij dan ook interessant om met deze opmerking rekening te houden als je plannen online wilt zetten (of de man wilt adviseren om te gaan zitten).
Ik heb een grote (biologische) tuin en hecht veel belang aan het maken van mijn compost (het is de enige bron van input die ik aan de bodem geef). Er komen veel vragen in me op bij het composteren van de toiletproductie:
- wanneer is het papier (bevat bleekmiddelen, wasverzachters, enz.)?
- wat betreft de toevoeging van koolstofhoudende materialen: zaagsel en houtkrullen lijken mij het gemakkelijkst te verkrijgen en te gebruiken, maar riskeer ik geen verzuring van mijn grond als deze elementen afkomstig zijn van naaldhout? Het alternatief zou zijn om mulch te gebruiken (versnipperde takken van verschillende oorsprong uit de maten van mijn bomen), maar dan is er het probleem van de hoeveelheden (we zijn een gezin van vier personen). Bovendien denk ik dat zaagsel veel meer vloeistoffen opneemt uit mulch of dode bladeren.
Ik kijk uit naar je vervolg.
Als iemand me zijn ervaring met tlbs en compostering kan laten weten.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/03/07, 10:34

Gefeliciteerd met dit overzichtsbestand p'tit pierrot.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp en niet altijd een computer bij de hand hebben, wil ik u herinneren aan het uitstekende boek "A small corner to relief the planet" van Christophe Elain, uitgegeven door Goutte de sable (12 €).

Op droogtoiletten vind je alles wat je moet weten over de geschiedenis, de verschillende technieken, de modellen die op de markt worden gebracht of de technieken om ze zelf te maken...
Ook is er een heel hoofdstuk gewijd aan de behandeling van afvalwater door plantenfilters.

PS: dit is geen reclame, ik heb geen financieel belang bij de zaak
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/03/07, 10:37

musje schreef:
Christine schreef:Ik ben sceptisch


maar nog steeds ... ?


Het is een kleine woordspeling, Christine is niet echt sceptisch... als je wilt, ze is een valse scepticus : Lol: : Lol:

... Ik word ontslagen door Christophe, ik als ik zijn vriendin een septic tank noem ... :schok:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/03/07, 16:35

Targol schreef:Christine is niet echt sceptisch... als je wilt, ze is een valse scepticus : Lol: : Lol:

Het was gewoon flauwe humor : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 07/03/07, 20:58

Christine schreef:
Targol schreef:Christine is niet echt sceptisch... als je wilt, ze is een valse scepticus : Lol: : Lol:

Het was gewoon flauwe humor : Mrgreen:


maar nee (als het goed onderhouden is) is het niet modderig :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 16/04/07, 18:02

Hallo,

Voor degenen die geïnteresseerd zijn en/of het eerste deel hebben gelezen, wil ik erop wijzen dat het tweede deel van het "TLB-bestand" zojuist op mijn blog is gepubliceerd...

Dit tweede deel evoceert de praktische aspecten van het gebruik van een droogtoilet "TLB", is verfraaid met illustraties en aangevuld met een overzicht van "goede adressen".... :D

Na het lezen zou ik graag uw opmerkingen hier lezen ..... bedankt ..

Lees hier..

Weldra
hartelijk :?
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten