waterproductie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1

waterproductie




par Misterloxo » 11/12/04, 13:10

Ik had een reportage op tv gezien over een dorp in Chili dat water uit de mist haalde...

Ik ga op internet zoeken

AY! Ik vond dat:

Netten om de wolken te vangen

DossierIn Chungungo was er een gebrek aan drinkwater en landbouwwater; zoveel dat we water moesten kopen en per tankwagen moesten brengen. Dit dorp in Chili ligt in een zeer dorre woestijn. Maar in Chungungo is het vaak mistig. Maar mist is water in microscopisch kleine druppeltjes die in de lucht zweven. In 1992 ontwikkelden de Canadese wetenschapper Robert Schemenauer en Chileense medewerkers een techniek om water uit mist te winnen. Dit zijn netten die lijken op de netten die bij volleybal worden gebruikt. De mist gaat door de mazen van het net en laat druppels achter, die door een goot druppelen. Dit drinkwater wordt vervolgens naar een stortbak geleid.

Resultaat: er is geen tekort aan water in Chungungo. Markttuinen en boomgaarden zijn vermenigvuldigd.

Tegenwoordig profiteren twee andere landen van deze technologie. Dit zijn Peru en Ecuador.


Maar ook wat meer expliciete links:

http://www.esj-lille.fr/atelier/js/js00/a4.htm

ou
http://archive.idrc.ca/nayudamma/fogcatc_72f.html

Is dat wat u dacht toen u uw vraag stelde?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten