Regenwater toevoegen aan een put

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
kata
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/11/06, 19:58

Regenwater toevoegen aan een put




par kata » 11/11/06, 20:24

Hallo,

Na het schoonmaken van mijn put kwam er een beetje water. Ik stopte met graven. Ik deed mee aan de storm in de put en sloot hem af met een ijzeren plaat. Het water blijft niet meer in de put.

ACTIVITEITEN
Is het een verdampingsverschijnsel vanwege de plaat?

Bedankt voor je advies.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Regenwater toevoegen aan een put




par bham » 12/11/06, 15:27

kate schreef:Hallo,

Na het schoonmaken van mijn put kwam er een beetje water. Ik stopte met graven. Ik deed mee aan de storm in de put en sloot hem af met een ijzeren plaat. Het water blijft niet meer in de put.
ACTIVITEITEN
Is het een verdampingsverschijnsel vanwege de plaat?
Bedankt voor je advies.

Het hangt allemaal af van de constructie van uw put, in betonnen ringen, in baksteen of puin metselwerk,...etc.
Als het naar de bodem gaat, kun je proberen klei in de bodem of beton te doen. Maar wat betreft een mogelijke verdamping, vergeet het maar, het is onmogelijk, zelfs niet in de Sahel (of zo weinig).
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/11/06, 16:36

Goedemorgen.
Een put wordt normaal gesproken tot aan de grondwaterspiegel gegraven
en zelfs nog iets lager om een ​​reserve te hebben, het grondwater normaal afgewerkt op een waterdichte laag, die soms dun is, moet je niet met een (oppervlakte)put inslaan of dieper blijven graven.
Normaal gesproken is boven deze waterdichte laag de grond zanderig of grind, of kleiachtig, maar het laat het water stromen, hierdoor wordt de put gevoed, de waterdichte laag is in de loop der jaren gemaakt als het bezinksel van rivieren, het is al dit fijne slib dat is afgezet en dat het waterdicht heeft gemaakt.
Wanneer u een put uithardt, is het dit slib dat zich op de bodem heeft opgehoopt, meer in het bijzonder aan de zijkanten van de bodem, omdat het op de lange termijn het zand of het grind (de aders die de put voeden) verstopt, normaal als de put (functioneel) was (functioneel), dat wil zeggen dat hij vrij snel volloopt nadat hij is geleegd, zal hij zijn evenwicht hervinden, gewoon de bodem bekleden met fijn zand en het laten werken om water te vragen, de fijne waterdeeltjes zullen de bodem verstoppen en het water zal op de bodem komen kanten. na verloop van tijd zal het tot rust komen.

Andre
0 x
lobo84
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/11/06, 12:19
Plaats: 84

regenwater in de put mag?




par lobo84 » 24/11/06, 12:26

hallo
Ik maak gebruik van dit bericht om u te vragen of het is toegestaan ​​om het water uit mijn goot in een put te laten lopen? Momenteel stroomt dit regenwater over mijn land... niet erg praktisch. Maar ik heb een werkende put in de kelder, waar al dit water in kan!!!
Bij voorbaat dank voor de antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/11/06, 18:46

Ik weet niet of het mag, dat hangt van de regelgeving af
gemeentelijk, gewestelijk, provinciaal enz...
Maar wat zeker is, is dat je het tafelkleed vervuilt
fratisch U zult uw water waarschijnlijk niet gebruiken, wetende
dat het besmet is.Je buren weten het niet en
waarschijnlijk dit water gebruiken.Zij zijn degenen die zullen lijden.
U kunt net zo goed voorkomen dat u regenwater uit een put giet.

Verontreiniging kan worden veroorzaakt door metalen elementen
uw dakgoten en andere dakmaterialen
(Asbest, teer, lood, koper, zink etc.), door lijken
van dieren, door de afleidingen van vogels, door mossen
en stof van onbepaalde oorsprong, evenals door de polen die
kan in sommige jaren zeer besmettelijk zijn.

Dit jaar is mijn regenwaterreservoir vervuild geraakt door
de harsachtige polen Ik moest het legen en schoonmaken met een schoonmaakmiddel
hoge druk .
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 24/11/06, 19:40

Konijn schreef:Ik weet niet of het mag, dat hangt van de regelgeving af
...
Verontreiniging kan worden veroorzaakt door metalen elementen
uw dakgoten en andere dakmaterialen
(Asbest, teer, lood, koper, zink etc.), door lijken
van dieren, door de afleidingen van vogels, door mossen
en stof van onbepaalde oorsprong, evenals door de polen die
kan in sommige jaren zeer besmettelijk zijn.


hallo
In kalkrijke gebieden evacueren gebouwen soms hun regenwater in zogenaamde sinkholes, dus het is waarschijnlijk toegestaan, misschien moet het worden verklaard :?

zet wat Konijn zegt klopt ook (diverse besmettingen :onheil: )

geulwater van wegen en snelwegen, waar gaat het heen in kalkrijke gebieden, behandeld in zuiveringsinstallaties of direct boven opvangbekkens

bout
0 x
lobo84
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/11/06, 12:19
Plaats: 84




par lobo84 » 25/11/06, 21:55

oke, bedankt voor je antwoord.
inderdaad, het zet je aan het denken!!
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 10/01/07, 15:46

om oppervlaktewater te evacueren, moet het in een beerput worden gestuurd, dat wil zeggen een put vol met stenen en zand zodat het water door de grond wordt "gefilterd" voordat het terugkeert naar het grondwater, als je het in een afvoer loost, verontreinig je direct het grondwater
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten