Brita-filters

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Philflam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 09/03/04, 11:56

Brita-filters




par Philflam » 05/09/04, 15:08

Wat vind je van dit waterfiltersysteem ?? : Roll:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/09/04, 22:31

Het product is niet slecht, hoewel een beetje duur.

Maar je kunt je afvragen waarom we ons kraanwater moeten filteren om ervan te kunnen genieten.

In Frankrijk zijn er alleen hele patronen, met hun plastic wegwerphuls. Waarom verander je niet gewoon de kristallen?
0 x
Philflam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 09/03/04, 11:56




par Philflam » 10/09/04, 16:40

Dankjewel Christine, ik zie dat het onderwerp weer losbarst <_ :(

Ik weet niet of we kunnen zeggen dat dit systeem duur is. In vergelijking met flessenwater is er geen vergelijking! EN eerlijk gezegd is de smaak van water gefilterd met brita heel anders dan kraanwater.

Hier in België worden de twee cartridges verkocht voor 10€50, en op de verpakking staat duidelijk aangegeven dat de cartridge bedoeld is om te recyclen. Nu, eenmaal gegeven aan de verkoper, wie weet wat er van wordt... Maar ach, het kost niets om het te doen en als het geen zin heeft, heb je tenminste de voldoening van het doen van een goede daad.. .

Nu denk ik dat het interessant zou zijn om te weten hoe het systeem werkt...
0 x
Philflam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 09/03/04, 11:56




par Philflam » 17/10/04, 09:35

Ik heb gehoord (blijkbaar zuur) dat BRITA-filters schadelijk zijn voor de gezondheid.

Ik kan deze informatie niet verifiëren. Kun je me helpen?
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 05/04/06, 10:05

Ik gebruik brita-filters vanwege het economische aspect.

Ik denk ook dat dit filter voordelen heeft voor het milieu.

Zelfs als kraanwater moeilijk te verdragen is voor het lichaam, zet dit filter de zaken op hun plaats.

Ik koop filters die een paar gram wegen en een filtercapaciteit hebben van 1200 liter drinkwater. Wat neerkomt op het niet kopen van dit water in de supermarkt. water dat soms honderden kilometers moet afleggen om in mijn koelkast te belanden.
De koppeling is snel gemaakt. Een filter is 1200 kg waard, niet per vrachtwagen verplaatst, om nog maar te zwijgen van de verkeersopstopping en de energie die nodig is om de flessen te recyclen.

Dit product valt voor mij in de categorie kyot'home
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/04/06, 10:16

bebeours schreef:kraanwater is moeilijk te verdragen voor het lichaam, dit filter zet dingen op hun plaats.


Wrong!
Al het water dat aan de Franse kraan wordt gedistribueerd, is DRINKEN en er is GEEN gevaar (althans op korte termijn tot lange termijn, dat is een ander verhaal) voor het lichaam...

Dan is het niet verstandig om het verkregen water te vergelijken met bron- of mineraalwater, aangezien de eigenschappen van dit water niets vergelijkbaars hebben (behalve misschien de afwezigheid van "smaak"). Dit marketingargument slaat helemaal nergens op... Dan zijn (zogenaamde) ecologen die uitsluitend flessenwater drinken geen ecologen voor mij...

Ten slotte ben ik er ecologisch niet zeker van dat deze technologie verstandig is wanneer men de precieze berekening (ecologisch en economisch) maakt van de kosten van deze techniek, niet alleen in vergelijking met de kwaliteit van het verkregen water, maar ook in vergelijking met andere technieken (omgekeerde osmose). .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/04/06, 10:21

Philflam schreef: Ik heb gehoord (blijkbaar zuur) dat BRITA-filters schadelijk zijn voor de gezondheid.

Ik kan deze informatie niet verifiëren. Kun je me helpen?


In het geval van langdurig niet-gebruik bestaat er inderdaad een aanzienlijk risico op bacteriegroei in de patronen... was dit waar u van gehoord had?
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 05/04/06, 10:49

Econology schreef:In het geval van langdurig niet-gebruik bestaat er inderdaad een aanzienlijk risico op bacteriegroei in de patronen... was dit waar u van gehoord had?


Ja, het is duidelijk dat het stilstaand water is, maar onder deze omstandigheden vormen veel dingen een gevaar voor de gezondheid.
Anders denk ik dat het nog steeds beter is om gefilterd water te drinken dan ongefilterd water.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/04/06, 10:58

bebeours schreef:Anders denk ik dat het nog steeds beter is om gefilterd water te drinken dan ongefilterd water.


Voor de gezondheid, ja, dat is zeker! Voor uw portemonnee en de planeet is het minder... en aangezien de definitie van econologie rekening houdt met deze 2 aspecten, weet ik niet zeker of deze filters econologisch zijn...

Voor een gezin van meer dan 4 personen is een osmose-unit aan 300€ en 50€ om de 6 maanden naar mijn mening veel meer... Het beste is natuurlijk om in een gebied te wonen waar het kraanwater "goed" is (Vlucht Brittannië : Mrgreen: ) zodat de vraag niet eens meer opkomt...
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 05/04/06, 11:00

Hoe houdt de BRITA filterpatroon het filter bacterievrij?
Zilver staat al lang bekend om zijn antibacteriële eigenschappen en de actieve kool die in de BRITA filterpatroon wordt gebruikt, heeft een speciale zilverbehandeling ondergaan (een 'bacteriostatische' behandeling) waardoor de groei van bacteriën in de filterpatroon wordt beperkt tijdens het gebruik. gehele gebruiksperiode. Zolang het water in de karaf in contact blijft met het filterpatroon, blijft het patroon hygiënisch veilig! Wanneer de filterpatroon 48 uur niet wordt gebruikt, is het raadzaam om het water in de karaf te vervangen.

Hier is een tekst die ik vond op de brita-site.
Daarna stop ik met praten over het gezondheidsrisico.

Aan de andere kant, als iemand me zou kunnen vertellen wat hij vindt van het hierboven aangehaalde idee over supermarktflessen.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten