Waterrecuperator: informatie zoeken

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47

Waterrecuperator: informatie zoeken




par sltcfab » 27/07/06, 16:54

Hallo allemaal.
Ik ben bezig met het uitzoeken van de mogelijkheden om water terug te winnen, en ik heb 2 of 3 vragen
1- Kent u fabrikanten van betonnen tanks, zo ja, heeft u internetadressen?
2- Ik zou graag de prijs voor deze tanks willen weten
3- deze is technischer, is het moeilijk om een ​​betonnen tank te storten en winnen we er financieel mee?

Ik ben er nog steeds één, we hebben het nog steeds over het verzamelen van water van het dak, maar is het mogelijk om het water uit de afvoer van het huis te gebruiken, omdat er ongelooflijk veel water uit stroomt, terloops?

Hierbij bedank ik jullie allemaal, en een fijne dag verder
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 27/07/06, 21:31

Wat betreft de terugwinning van afvalwater maken we onderscheid tussen kraanwater (WC) en grijs water (douche, wastafel, wasmachine, vaatwasser). Alleen deze laatste zijn zonder al te veel gedoe herbruikbaar.

We bespreken dit in een ander onderwerp hier
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 27/07/06, 22:29

Ja absoluut, maar het afvoerwater wordt op geen enkele manier in rekening gebracht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/07/06, 22:51

Op vochtige grond kan drainagewater uiteraard worden teruggewonnen. Maar als het huis op droog land wordt gebouwd, is er geen afvoerwater.
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 27/07/06, 22:56

daarom heb ik geluk, het dorp ligt op een heuvel, achter mij is er geen bebouwing. Dus zonder te overdrijven stroomt het water ruim 6 maanden in de afvoer 8)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 29/07/06, 14:45

Persoonlijk ben ik een fan van het opvangen van regenwater, maar als het voor het storten van beton is, vind ik het een beetje nutteloos... Beton is zeer destructief, en dan heb ik het nog niet eens over de materiële kosten van de uitstoot van broeikasgassen. beangstigend voor de productie. En bovenal is het een installatie die moeilijk terug te draaien is.

Voor de afvoer weet ik het niet, maar voor het water dat uit de goten wordt opgevangen, zijn er praktische en goedkope systemen verkrijgbaar in bouwmarkten. Voor ongeveer dertig euro kreeg ik een tank van 300 liter, verborgen tussen twee planten, gemonteerd om het meegeleverde water op te vangen, geïnstalleerd in een uur... wat wil je nog meer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/07/06, 22:15

Nou, je wilt regenwater opvangen, dat begrijp ik, waar ik woon regent het nogal wat, het is winstgevend om het te hergebruiken voor de jacht, wassen, het gazon water geven, eventueel douchen.

inzetbedragen: 150 euro/jaar

jij denkt dat het echt rendabel is om water uit de wateren te behandelen, we zijn nog niet in de Sahel, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 05/08/06, 19:15

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties, maar ik wil er alleen op wijzen dat ik niet van plan ben afvalwater te behandelen, sterker nog, ik praat er niet over. Ik had het net over het terugwinnen van water uit de afvoer, dit is het water dat aan de onderkant van de fundering stroomt, het oppervlaktewater dat de grond in gaat en dat van nature tegen het huis “stoot”. het is water dat relatief schoon is, in ieder geval waarschijnlijk net zo schoon als het water van het dak.
Heeft u prijsbestellingen voor betonnen tanks, prijs en capaciteit? Waar kunnen we dat te weten komen? bij een Big MAt bijvoorbeeld? : Cry:
0 x
bertrandolivier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/05/05, 15:54

tanks




par bertrandolivier » 08/08/06, 18:41

Ga naar aquavalor. Mogelijk hebben ze tanks om bij u af te leveren.
Maar je moet rekenen op ruim €1000 inclusief belasting voor een tank van 5000 liter.
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 11/08/06, 11:32

ja inderdaad deze site is niet slecht, er is goede informatie uit te halen :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten