Watercyclus en broeikaseffect

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jean_db
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/08/05, 20:34

Watercyclus en broeikaseffect




par jean_db » 30/06/06, 22:34

Klimaatverandering is een realiteit en het ijs smelt....
Maar is het werkelijk het broeikaseffect dat de echte boosdoener is, of zijn het niet eerder de veranderingen in de watercyclus veroorzaakt door menselijke activiteiten?
Politici worden aangesteld om toespraken te herhalen die niet erg wetenschappelijk zijn, maar die in de kaart spelen van bepaalde industriële monopolies die alleen maar geld willen verdienen;
Menselijke activiteit versnelt de stroming en overexploiteert de ondergrondse watertafels. Deze twee effecten vergroten het uitdrogen van de aardkorst doordat woestijnen zich verder ontwikkelen. De watercyclus versnelt in een beperkte ruimte.
Om de trend te keren zal het nodig zijn om droge gebieden opnieuw te bevochtigen door het afvoerwater te verdelen en dit vervolgens in diepe reserves te infiltreren.
http://perso.wanadoo.fr/biefs.dupilat/
0 x
sneeuw tijger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/08/06, 17:19
Plaats: perpignan




par sneeuw tijger » 29/08/06, 17:47

Ja, de opwarming van de aarde is een reëel probleem dat deels te wijten is aan menselijke activiteiten. Rijke landen (ik denk aan de VS) weigeren hun CO2-uitstoot te verminderen om hun productie en daarmee hun mondiale economische positie niet te verzwakken.
Zoals je zegt leidt deze opwarming van de aarde natuurlijk tot het smelten van de ijsschotsen, maar dat is niet het geval, het leidt ook tot het verdwijnen van superroofdieren zoals de ijsbeer en ontwricht het ecosysteem aanzienlijk.....

Kortom, we moeten nu reageren en beseffen dat de planeet ernstig ziek is!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Watercyclus en broeikaseffect




par houthakker » 07/12/06, 21:57

jean_db schreef:Klimaatverandering is een realiteit en het ijs smelt....
Maar is het werkelijk het broeikaseffect dat de echte boosdoener is, of zijn het niet eerder de veranderingen in de watercyclus veroorzaakt door menselijke activiteiten?[...]
De mogelijke verstoringen van de watercyclus hebben geen effect op de gemiddelde temperaturen op het aardoppervlak...
Dernière édition par houthakker de 08 / 12 / 06, 23: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
sneeuw tijger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/08/06, 17:19
Plaats: perpignan




par sneeuw tijger » 08/12/06, 18:47

Ik denk dat de verstoring van de watercyclus het gevolg is van de vele vervuilingen die de planeet ‘oogst’. We moeten nu reageren en ik nodig u uit om de ontwikkeling ervan in de toekomst nauwlettend te volgen.
Zoals NICOLAS Hulot heel goed zegt in een van zijn boeken "het titanensyndroom", moet je reageren. De vergelijking is precies wat er werkelijk gebeurt: er wordt alarm geslagen, zodat we reageren voordat het te laat is (als het niet al te laat is!!!!!).
Ik bewonder deze man om zijn daden en zijn rapporten, die echt heel interessant en opwindend zijn. Het enige ‘punt’ dat mij stoort, is dat hij uitzendingen moet maken om de kijkers ervan bewust te maken dat buitengewone locaties, zoals Paaseiland of Robinson Crusoe-eiland, die de laatste uitzending hebben gezien, in gevaar zijn en dat het jammer is dat de opwarming van de aarde om dit unieke ecosysteem te vernietigen. Mensen moeten zich hiervan bewust zijn!!!!!! Maar velen zeggen dat het hen niet aangaat en ze hebben het mis. Het is niet waar, het gaat iedereen aan!!!!! en van elk continent!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten