Herstel, recycling door planten

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas

Herstel, recycling door planten




par claude07 » 12/07/04, 22:34

Hallo,
Ik zag een rapport over de Mars Society, die de verkenning van Mars simuleert met een basis in Antarctica en andere Amerikaanse woestijnen. Ze recycleren het water door een systeem van terugwinning van afvalwater door opeenvolgende tanks of installaties en zijn tevreden met het recyclen van dat alles. Er waren waternarcissen en nog meer.... geen enkele manier om aan informatie te komen. Alles stond in een kas van 3-4 m2.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 14/07/04, 10:57

Op de Mars Society weet ik het niet, maar als je onderzoek doet naar lagunefiltratie: je vindt sites als:

H2.net

ou


http://www.vienne.educagri.fr/apprentidautre...2001/rubrique3.htm
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 15/07/04, 19:53

Niet slecht niet slecht.
Het enige nadeel is dat niet iedereen een tuin van 100 m2 of een meer heeft om zijn water te filteren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/07/04, 12:14

Zeker, maar het kan een aanwijzing zijn :D

hier staat er nog eentje op google

: http://www.google.fr/search?hl=fr&ie=UTF-8...echercher&meta=
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 06/10/06, 13:59

hello,

zie ook hier:
(een goede referentie in Frankrijk)

> http://eauvivante31.free.fr/

amicalement
: Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/10/06, 14:10

0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 06/10/06, 14:23

re,

aandacht voor het feit dat het systeem "traiselect" van Pr. Orszagh is geen kruiden behandeling strikt gesproken ...

de "filterinstallatiesleuf" is een aanvulling op het hoofdsysteem....

amicalement
: Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
papipizza
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/10/11, 17:53

Re: herstel, recycling door planten




par papipizza » 28/02/16, 08:32

claude07 schreef:Hallo,
Ik zag een rapport over de Mars Society, die de verkenning van Mars simuleert met een basis in Antarctica en andere Amerikaanse woestijnen. Ze recycleren het water door een systeem van terugwinning van afvalwater door opeenvolgende tanks of installaties en zijn tevreden met het recyclen van dat alles. Er waren waternarcissen en nog meer.... geen enkele manier om aan informatie te komen. Alles stond in een kas van 3-4 m2.


Welkom.
Dit is het principe van aquaponics, waarbij door vis verontreinigd water naar een substraat wordt gestuurd dat is gekoloniseerd door een hele reeks bacteriën, en waar groenten groeien, het water volledig gereinigd naar de vis terugkeert en de cyclus steeds opnieuw begint.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten