Reparatie van een handtuinbesproeiingspomp met afdichtingsprobleem

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Kaldwin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/05/21, 12:16
x 6

Reparatie van een handtuinbesproeiingspomp met afdichtingsprobleem




par Kaldwin » 31/05/21, 12:19

Hallo,

Ik heb een probleem met de plunjer van de tuinpomp van mijn grootvader. Hij moet de pomp meerdere keren per dag vullen en het water komt er moeilijk uit. De afdichting is dood en het geheel is aan het roesten. Hoe dit op te lossen en welke pomp is het? Het is een mooie oude pomp, het is de tuin van mijn grootvader. Ik weet niet zeker of iemand me kan helpen meer te weten te komen over deze pomp en het mechanisme ervan.

IMG_20210530_165452413.jpg

IMG_20210530_170912505.jpg

IMG_20210530_170946669.jpg

IMG_20210530_171018700.jpg

IMG_20210530_171022458.jpg
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Identificatie van een probleem met een tuinpomp en afdichting




par Christophe » 31/05/21, 13:01

Hallo en welkom hier!

Ik denk niet dat je precies hoeft te weten welke pomp het is om het klaar te maken!

Je hebt een goede schrobbeurt nodig ... en je vindt een compatibele verbinding (meet de groef goed, er zijn grafieken die moeten worden gevonden) ... en het is weer af ... zoals in 40 (als ik durf te zeggen) ...

Idealiter zou het opnieuw geverfd moeten worden, maar denk niet dat het de moeite waard is omdat:

a) het is al tientallen jaren geroest, het zal nog een paar decennia standhouden! Het ziet er erg dik uit alsof we vandaag meer doen!

b) als het voor voedselgebruik is, zullen er onvermijdelijk een beetje verontreinigende stoffen in de verf zitten (in ieder geval in het begin)
0 x
Kaldwin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/05/21, 12:16
x 6

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Kaldwin » 31/05/21, 13:34

Hallo,

Bedankt voor je antwoord, ik zal het onderwerp dat je stelt bestuderen en ik zie dat de persoon ook een zuiger had die op de mijne lijkt. Ik ga er vanmiddag allemaal naar kijken met mijn opa.

De pomp wordt gebruikt om de planten in de tuin water te geven. Het is niet-drinkbaar water, maar het moet helaas meerdere keren per dag worden geprimed, vandaar de drang om te proberen het gewrichtsprobleem te repareren. Het is waar dat deze pumps niet alleen stoer zijn, maar ook stijlvol.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 31/05/21, 13:48

Graag gedaan, daar zijn we voor!

Nou, gezien de staat van de afdichting is het al goed dat je iets weet te pompen! : Cheesy:
Het was destijds echt een goed stevig ontwerp, want ik denk dat dit de originele pakking is!

Wanneer u de nieuwe afdichting aanbrengt, vergeet dan niet om een ​​beetje pluispasta over de hele keel aan te brengen (gebruikt voor hennep- of vlasloodgieterswerk), dit zal de inbraak en de installatie verbeteren!



Nadeel: de auteur van de video heeft het mis, want het is niet de pasta die het zegel maakt, maar de sleep! De pasta is niet verplicht, maar het helpt om verbindingen gemakkelijker te maken met minder risico op lekkage (zeldzaam, maar het kan gebeuren als je net begint)!

Probeer een draadloze verbinding te maken alleen met de pasta! Zeker op een niet-conische drukaansluiting: weinig kans dat deze niet lekt! : Cheesy:

Ik zie dat er ook veel fouten nodig zijn: een thread indienen om grip te bevorderen? Dat heb ik nooit gezien! En het verbranden van de kabel heeft geen interesse ...

Ten slotte legt hij veel touw en veel deeg ... ik denk ... het zal wel lukken, maar het is een beetje een puinhoop.

Hier nog een methode:



Sorry voor de bijna irrelevante...

Een voorbeeld compatibel met sanitair water:

0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Macro » 31/05/21, 15:56

Om een ​​gesleepte afdichting te maken op messing draadhulzen, is het inderdaad een praktijk die erin bestaat de draden te markeren met bijvoorbeeld de tanden van een multigriptang ... Mijn ouders hadden me dit geleerd ... ... Meer donder een pop bast het kost quedalle en een tube gebatou ... Niet veel ... en het verloopt niet, het kan worden gedemonteerd en kan bij tekort opnieuw worden gebruikt door iets sterker te knijpen ....
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Ahmed » 31/05/21, 17:10

Ik heb er tegenwoordig een paar gedaan (waaronder 2 buitenkranen vanmorgen geplaatst) en het werkt goed als je je aan de regels houdt. Gezamenlijke pasta plus de sleep, het is het geheel dat zorgt voor de strakheid (de mijne, van merk "Kolmat", datum van 40 jaar!). Markeer de koperdraden zoals gezegd Macro en zorg ervoor dat u de draden in de richting van het schroeven windt, dit zijn de sleutels tot succes!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 31/05/21, 19:58

Macro schreef:Om een ​​gesleepte afdichting op messing draadbussen te maken, is het inderdaad een praktijk die erin bestaat de draden te markeren met bijvoorbeeld de tanden van een multigriptang ...


Oké, maar welke rente?

Ik geloof dat ik een aantal netten heb gemonteerd die "gemarkeerd" waren met minitandjes ... Een verslag?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 31/05/21, 20:01

Ahmed schreef:het is het geheel dat zorgt voor de dichtheid (de mijne, van merk "Kolmat", datering van 40 jaar!)


Garen alleen werkt ook ... heeft alleen wat meer ervaring nodig ....
Ik gebruik ook Kolmat, het is geweldig!

Door nadelen alleen al teflon is het lang geleden dat ik meer gebruik ... te veel moeite !! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Flytox » 31/05/21, 20:12

Christophe schreef:
Macro schreef:Om een ​​gesleepte afdichting op messing draadbussen te maken, is het inderdaad een praktijk die erin bestaat de draden te markeren met bijvoorbeeld de tanden van een multigriptang ...


Oké, maar welke rente?

Ik geloof dat ik een aantal netten heb gemonteerd die "gemarkeerd" waren met minitandjes ... Een verslag?



Het belang is om te voorkomen dat het garen met de moer meedraait en volledig op dezelfde plaats wordt verpakt in plaats van dat het over de hele draad wordt verdeeld ... met een lek : Mrgreen:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten