Vertragende zeestromingen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

Vertragende zeestromingen




par voormalig Oceano » 13/03/06, 20:08

Gezien de huidige temperaturen (-1,2°C in Marseille in de nacht van 12 op 13 maart) kunnen we duidelijk zien dat de Golfstroom vertraagt ​​en dat de hitte die het ons brengt afneemt!

Voor hier klikken
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 13/03/06, 20:42

Grrr, ik woon in het oosten van Frankrijk, normaal gesproken is het droog koud, maar we hebben geen harde winter gehad met flinke harde en droge vorst. We zijn ook laat om uit deze winter te komen, we zijn zelden de 10°C gepasseerd. Het weer verandert voortdurend en de afgelopen dagen waren nogal catastrofaal.
Ik kon in minder dan 4 uur radicale veranderingen opmerken.
We gingen van wind, naar regen, zon, hagel, sneeuw. Het is nu al twee dagen rustig, het is zonnig, maar het is nog steeds koud en we hebben nog steeds lichte vorst.
In deze tijd van het jaar zou het vrij zacht moeten zijn.
Het ergste is de collectieve onzorgvuldigheid, het gebrek aan reactie, en ik merk bepaald gedrag op als ik over het weer praat, het lijkt alsof het een taboe wordt.

geen glop geen glop :frons:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

vertragende zeestromingen




par denis » 13/03/06, 23:57

ja, ik heb deze veranderingen opgemerkt, vroeger, de wind volgend (uit het zuiden) was de regen daar, nu draait de windwijzer, maar ik weet niet welke kant op! (het is geen gippée! : Lol: ) omdat ik van het platteland en van boerenstam ben, kan ik deze veranderingen duidelijk zien, stadsbewoners staan ​​niet zo dicht bij de natuur. Ik hoorde: "het is onzin, de planeet warmt niet op, er is nog nooit zoveel sneeuw geweest!!!" simplistische redenering...
0 x
hitih
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 16/09/05, 13:21
Plaats: Clermont-Ferrand




par hitih » 14/03/06, 01:43

ja ik heb hetzelfde probleem in 25 jaar tijd (ja ik ben een jongere) ik heb het weer zien veranderen terwijl mensen boven de 50 zeggen dat ik geen onzin moet praten dat het al zo was toen ze jonger waren

gelukkig vertellen sommigen me dat ik inderdaad niet gek ben en dat er geen seizoenen meer zijn

Het moet echt geen taboe-onderwerp worden en praat er integendeel zo snel mogelijk over. Ik denk dat het een van de stukjes van het begin van bewustwording is
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/03/06, 06:22

Dag
In Europa is het kouder en in Noord-Amerika is het warmer
Op 11 maart was het +8 Bij Lac Sacacomie het ijs op de rivieren heeft achtergelaten op de noordelijke meren ligt er een laagje water onder de sneeuw, normaal doet deze situatie zich begin april voor.
Gewoonlijk is het begin januari koud, van -20 tot -25 wordt het ijs dikker op alle watermassa's, maar dit jaar is het noodzakelijk om wandelen op het ijs te vermijden, veel toeristen moeten hun sneeuwscootervakantie opgeven.
Het regent vandaag en morgen weer, normaal gesproken zou het in deze tijd van het jaar sneeuwen.
Over 10 jaar zal de zeevaart het pad van de Hudsonbaai inslaan, de poolkap smelt altijd, de ijsberen
mager zijn, hij kan de zeehonden niet meer eten, niet genoeg ijs. Het geschil zal beginnen om erachter te komen wie het grote Canadese noorden bezit, zodra het gesmolten ijs aan het noordelijke grondgebied kleefde, heeft de Amerikaanse regering al haar mijlpalen vastgelegd.
Het zal niet langer de St Laurent zijn die de grote waterweg zal zijn, maar de zeeroute van het hoge noorden.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/03/06, 09:19

Hallo hitih,

Ik ben geboren in 50 en ik heb mijn vroege jeugd doorgebracht in Cantal op een hoogte van 900 m. Ik kan je vertellen dat de winters erg streng waren en zelfs als we ontdekken dat deze lang is, was het onmetelijk: veel sneeuw de hele winter lang en koud, en toen we naar de lente gingen, was het voorgoed; weer veel minder instabiel dan nu.
In het begin van de jaren 80 waren er hier waar ik woon (in de buurt van Issoire; 400 m boven de zeespiegel, maar in de buurt van bergen) jarenlang koude winters. Ik heb films wanneer we elk weekend gingen rodelen met mijn kinderen.

Toen, tegen het einde van de jaren 80 en het begin van de jaren 90, waren er 7 jaar op rij vrijwel geen sneeuw in Sancy (de skioorden Super-Besse en Le Mont-Dore overleefden alleen met subsidies uit de regio; het kleine skioord Chambon des neiges moest de deuren sluiten).

De laatste jaren is er weer sneeuw gevallen. Mijn kinderen (die volwassen zijn geworden!) hebben een geweldig snowboardweekend gehad in Super-Besse op een ENORME laag sneeuw die al heel lang niet meer was gezien.
Dus, wat te denken?, is het tijdelijk?, is het het effect van het vertragen van de Golfstroom.

Wanneer wat je zegt, André, zou het verband kunnen houden met het probleem van de Golfstroom, waarvan de warmte niet langer naar onze westkust van Europa wordt geëvacueerd en jouw gebied verwarmt?

We moeten het bespreken met ex-Océano, zeer bekwaam op dit gebied (er is een ander onderwerp waar we al over hebben gedebatteerd). : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 14/03/06, 10:09

Arme ziekelijke witte beer!
Als het klimaat aan weerszijden van de Atlantische Oceaan verandert, zullen we over een paar jaar de ijsbeer in de Alpen introduceren...
Een opwarming aan de ene kant, een afkoeling aan de andere kant, door de vertraging van de Golfstroom… Ok.
Maar kan dit allemaal geleidelijk, snel, maar continu?
De klimaatveranderingen die elkaar door de week en zelfs overdag opvolgen, vind je dat niet gek? 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 14/03/06, 12:21

Meer dan 20 jaar geleden woonde ik in Lorraine en ik herinner me dat ik zeer strenge winters had. Ik herinner me dat mijn moeder brandstof op het hek gooide en in brand stak zodat ze het kon ontdooien en openen, als sneeuwbanken van een meter hoog tegen het huis...

Het was de Siberische anticycloon die ons zijn winterhardheid bracht.

Daarna verdween de kou en de sneeuw was schaars. In de 8 jaar dat ik naar Lotharingen ga voor de feestdagen, heb ik maar twee keer echt sneeuw gehad, waaronder één dit jaar...

We zouden dit kunnen beschouwen als een vorm van terugkeer naar normaal, behalve dat deze klappen hier het westen en noorden van Frankrijk hebben die worden getroffen, en soms eerder het oosten, wat niet normaal is. De polaire invloeden die voorheen werden geblokkeerd, beginnen ons te bereiken over de Atlantische Oceaan, die ze normaal gesproken blokkeert dankzij de Golfstroom...

Als de Golfstroom zijn kracht verder verliest en zijn warmte verder naar het westen van de Atlantische Oceaan afgeeft dan naar het oosten, kunnen we onderhevig zijn aan polaire en Siberische winterinvloeden. Kortom, dekbedden en donsjacks eruit halen...

En wat betreft onze Amerikaanse neven (Canadezen), ze moeten misschien reserveren voor ijsberen en het doen zonder het hoge noorden op sleeën over te steken (nou ja, ik weet het, ik overdrijf een beetje veel, maar ik woon in Marseille : Lol: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/03/06, 12:28

Over 10 jaar zal de zeevaart het pad van de Hudsonbaai inslaan, de poolkap smelt altijd, de ijsberen
mager zijn, hij kan de zeehonden niet meer eten, niet genoeg ijs. Het geschil zal beginnen om erachter te komen wie het grote Canadese noorden bezit, zodra het gesmolten ijs aan het noordelijke grondgebied kleefde, heeft de Amerikaanse regering al haar mijlpalen vastgelegd.
Het zal niet langer de St Laurent zijn die de grote waterweg zal zijn, maar de zeeroute van het hoge noorden.


Daar is het niet "het gaat, het komt eraan", het wordt opgemerkt door wetenschappers + de "lokale bevolking" = de permafrost smelt..etc, er zijn een groot aantal rapporten over dit onderwerp geweest, de evolutie gaat continu in dezelfde richting, maar de Golfstroom heeft er niets mee te maken; laten we eerder zeggen dat het smelten van het ijs van de noordelijke ijskap er uiteindelijk voor zou zorgen dat de golfstroom stopt, maar dit zijn parallelle fenomenen.

Het interpreteren van het weer hier in Frankrijk, een gematigd klimaat, is moeilijk om te doen: het is inderdaad niet over korte periodes dat we een trend kunnen afleiden.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04




par Mike.be » 14/03/06, 20:00

Geen paniek, het is niet omdat we een winter hebben gehad die wat kouder en langer was dan normaal, dat het komt door het vertragen van de Golfstroom.
Het stoppen van de Golfstroom is echter iets ernstigs waar we zo mogelijk rekening mee zullen moeten houden, en het is lang geleden dat we een winter van dit type hebben gehad.
Ik ga misschien veteranen spelen, maar ik herinner me dat we halverwege de jaren vijftig elke winter sneeuw hadden tot aan onze dijen als we door de weilanden liepen, ik moet zeggen dat ik pas 5 jaar oud was, en ik ben geboren in de Belgische Ardennen.
Het is waar dat er geen seizoenen meer zijn, maar ik denk dat dit te wijten is aan verschillende onderling afhankelijke factoren. Zodra je er een aanraakt, verandert de hele zaak.
Ontbossing, verstedelijking, erosie, broeikaseffect enz...
Zoals ex-oceano zegt, als de golfstroom de koude stromingen van Siberië niet langer tegenhoudt, dan Agla gla...
Maar als de lente en de zomer zo zacht kunnen zijn als de winter koud was, zal ik niet klagen.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten