Afdichting van messingdraden met grote diameter (zwembad)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
SKR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 28/10/18, 19:48

Afdichting van messingdraden met grote diameter (zwembad)




par SKR » 28/10/18, 19:54

Hallo,

Voor de uitrusting van onze zwembaden willen we het ABS opgeven voor messing afdichtingsonderdelen.

Om af te sluiten onze koperen draden (Ext. = 45, 55, 60 en 80 mm), aarzelen we tussen 572 Loctite (120 Ø mm max) en LOCTITE 586 (meer robuuste, maar 50,8 Ø mm max) zonder andere producten of processen uit te sluiten.

Wat zou uw aanbeveling zijn, wetende dat ons enige criterium duurzaamheid is?

Bedankt voor dit advies.

Filetings brass.jpg
Filetages brass.jpg (233.11 KIO) 8670-tijden bekeken


Van harte.
SKR
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Christophe » 28/10/18, 20:22

Toevallig kocht ik net geleden LOCTITE (blauw en rood) voor een heel ander project (M8-remming) 2 en ik merkte dat hun catalogus was om hun hoofd tegen de muur te slaan, dus er zijn referenties! 20 jaar geleden was er rood en basta! En zo was het heel goed! : Cheesy:

De zorg van LOCTITE is de prijs (10 5ml 30 € 30 ml) en ik denk dat ik een diameter van 80 moet verzegelen, er is voor 5 naar 10 € product!

Voor mij is het onaanvaardbaar, zelfs als de prijs niet uw criterium lijkt te zijn ... en er zijn alternatieven

Wat vind je van de hennep, de hennep + het vet ??

Dit is nog steeds de meest duurzame (maar wees niet bang om je handen te vervuilen), maar de strakheid is om opnieuw te demonteren (zoals bij LOCTITE)

Nep, ik heb al PVC-netten opgezet! Het wordt niet aanbevolen, maar het werkt! : Cheesy:

ps: het is PVC het zwembad niet?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par izentrop » 28/10/18, 20:36

Voor het afdichten van de draden is de afdichtingsdraad gemakkelijker te gebruiken zonder vuile handen te krijgen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Forhorse » 28/10/18, 20:43

Op het werk gebruiken we voornamelijk 577 of 5331
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Christophe » 28/10/18, 20:46

Ik ken de LOCTITE 55 niet: hoeveel wordt er verkocht? : Cheesy:

Ik denk dat dit 10x duurder is dan het nee, omdat:

Filasse.jpg
Filasse.jpg (21.72 Kio) Toegang tot 8658-tijden


200 gr of tow = 2 € ... en we maken honderden netten met ...

https://www.eco-bricolage.com/poupee-de ... 9YRKuLjKUk

Te gebruiken met een beetje voegpasta: https://www.eco-bricolage.com/pate-a-jo ... 9YRUeLjKUk (Dat is wat de vingers verprutst)

Na in een plasje, kan het deeg, vettig, een beetje water vervuilen ... maar hey het is maar een keer nadat je stil bent 20 jaar (of meer) ...

Anders is er teflon dat zonder deeg wordt gebruikt, maar het is saaier, duurder en minder betrouwbaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Forhorse » 28/10/18, 20:56

Het probleem van Teflon is dat degene die het gemakkelijkst DIY-superstore gevonden heeft, veel te dun is (geschiedenis van het verkopen van rollen met grote lengte ...) die het opeens fragiel en ineffectief maakt.
Je moet vrij dikke teflon kopen (die je meer kunt vinden bij professionele leveranciers) of, bij gebreke daarvan, zogenaamde "stoom" teflon (ook dik) maar het is natuurlijk niet dezelfde prijs ...
Wanneer u meer 20 teflon-torens moet plaatsen om een ​​waterdichte fitting te krijgen, is deze te dun.

Het overkomt me om te gebruiken bij het oplossen van problemen met hydraulische circuits (200 of 400 bars) en het bevat net zo goed als producten zoals 577 loctite (die absoluut niets waard zijn na verloop van tijd, en het gebeurt sneller dan geloof het niet)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Christophe » 28/10/18, 22:10

Daarom hou ik niet van Teflon, maar ik heb er al wat rechtstreeks van mijn loodgieter gekocht (dus ik kan me voorstellen dat het "goed" is) ... het meisje is niets beter!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Forhorse » 28/10/18, 22:31

De stapel is snel saai. Ik heb ooit gezworen (nadat ik veel te veel heb gemist vanwege teflon-shit) maar het is nog steeds vervelend, en ik heb het niet over het deeg dat daar bij hoort, het is snel rommelig. En dan gaat het goed met een grote metalen fitting (en dat is het geval bij de oorspronkelijke vraag over dit onderwerp ...) maar voor verbindingen onder de 3 / 4 kan het snel kombuis zijn. En voor plastic bestaat er een groot risico om de verbinding te verbreken.
Ik heb een volledige automatische besproeiingsinstallatie gedaan (2 "PVC-aansluiting) met 5331 en ik had maar één lek op de twintig gemaakte aansluitingen (en opnieuw is het omdat ik de montage na het nemen van het product) en dat terwijl u minder dan 30 seconden per verbinding uitgeeft.
Ik ben nogal een fan van "chemische" kitten, of faal die van Teflon als ik iets goeds heb, de kabel is eigenlijk alleen als laatste redmiddel en alleen op grote metalen fittingen waar ik een fitting wil waterdicht de eerste keer.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par izentrop » 29/10/18, 00:09

Forhorse schreef:Je moet vrij dikke teflon kopen (die te vinden is bij professionele leveranciers)
Niet noodzakelijkerwijs moet je naar het label kijken. In de supermarkt waar ik mijn voorraad had, waren de 3-diktes:
0.07mm, degene waar je moet doen 20 draait wanneer samenspel belangrijk is.
0.1mm en 0.2 mm.
Ik herhaal al mijn verwarmings- en waterleidingen in meerlagen en ik heb 0.07 en 0.1 gebruikt.

Voor de bast had ik lange tijd een bal, maar ik kende de spoel niet, anders had ik die aangenomen. Zoals je zegt, is het vervelend om de juiste hoeveelheid van de bal te krijgen, ik moest telkens opnieuw beginnen, het vet overal neukend ... Ik ging verder met PTFE.
Afhankelijk van de verbindingen, neemt het meer of minder bochten, het hele ding is dat het een beetje, maar niet te strak dwingt, om een ​​goede afdichting te krijgen.

Het was de installateur van de ketel die afdichtdraad gebruikte, ik zag het merkteken niet, maar toen we het hadden over loctite : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Afdichten van grote diameter messing draden (pool)




par Christophe » 29/10/18, 01:10

Forhorse schreef:De stapel is snel saai. Ik heb ooit gezworen (nadat ik veel te veel heb gemist vanwege teflon-shit) maar het is nog steeds vervelend, en ik heb het niet over het deeg dat daar bij hoort, het is snel rommelig.


Oké, het is saai, maar het is duurzaam in de 2-zin van het woord ...

Wat stoort me met de LOCTITE met betrekking tot de vraag van vertrek, eerlijk gezegd de prijs, na goed ben ik het niet die betaalt, maar ja ... wanneer we een oplossing kunnen vinden die meer ... econologisch is, ik niet ben niet tegen! : Cheesy:
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten