Dynamisering van Schauberger-water

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
arnodesbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/10/18, 09:14

Dynamisering van Schauberger-water




par arnodesbois » 25/10/18, 10:59

Bonjour à tous,

Gloednieuw op de forumIk post en introduceer mezelf op hetzelfde moment.
"Ardéchois trouw hart", mijn passies zijn talrijk, maar ze draaien allemaal om de natuur en de middelen om haar te behouden.
Ik ben een van degenen die denken dat onze beschaving zich vanaf het begin vergiste, door vrijwillig van deze aard af te wijken als het er maar een deel van is, door haar hele energiesysteem te baseren op principes van totale ongelijkheid. met haar, warmteproducent ...
V. Schauberger is voor mij een pionier en een meester op dit gebied. Tal van artikelen werden duidelijk over hem geschreven, met goed en kwaad, slecht zien, wat dan ook, sommige van deze gedachten en zijn manier om onze omgeving te vatten, ik denk dat het goed is.

Het is in dit postulaat dat ik lang kijk naar de absolute noodzaak om een ​​water van goede gezondheid te hebben.
En deze absolute noodzaak moet door iets simpels gaan en niet storend zijn.
Dus ik probeer een manier te vinden om het leven terug te geven aan mijn thuiswater. Hiervoor moeten we een subtiele interne energie herstellen, die lijkt gerelateerd aan de natuurlijke beweging van vortex in de natuur. Ik heb verschillende tests en experimenten gedaan op dit gebied (metingen van Ph, geleidbaarheid, effect op de groei van planten ...) die dit standpunt valideren.

Het idee is daarom "iets" te vinden dat een centripetale spiraalvormige beweging kan produceren in het water dat door mijn koperen leidingen circuleert.
Verschillende oplossingen daarvoor:

- Een Oostenrijks bedrijf verkoopt koperen leidingen die zo zijn gevormd dat er een spiraal in zit die het water in een spiraalvormige en centripetale beweging meesleurt; het principe is goed, maar wat mij bedroeft is het fabricageprincipe: een soort kaak drukt met regelmatige tussenpozen op de buis door de buis voor elk hameren een draai van "x" graden te maken, wat de enerzijds, en waardoor ook wordt voorkomen dat de lengtes kunnen worden ommanteld. De prijs 40 € voor 50 cm.
- Plaats het systeem in de buis: ik dacht aan een turbulator, gebruikt voor het afvoeren van de vloeistoffen voor de verwarmingssystemen. Weinig modellen zijn geschikt; zo weinig dat ik er nog geen heb gevonden!
- Plaats een Archimedische schroef in de pijp: ik denk dat dit het juiste idee is. Maar het is moeilijk om precies te vinden wat juist is, en het gaat om het onderwerp van mijn bericht :)

Zou iemand van jullie de kennis, een idee hebben om deze Archimedische schroef te ontwerpen?

Het moet 51,7 cm zijn en een ext hebben. waardoor ik het in een koperen pijp kan introduceren (19mm dus 17 of 22mm dus 20mm),
Ik dacht ook aan het gebruik van een kleine koperen pijp en soldeer rond de spiraal, een koperdraad met grote diameter ??

dank u :)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Energizing Schauberger Water




par Ahmed » 25/10/18, 12:36

Zonder op enigerlei wijze vooruit te lopen op de geldigheid van het concept van dynamiseren, is het vanuit praktisch oogpunt een oplossing om een ​​platte ad hoc-afmeting op een vormdoorn (rond en langwerpig profiel) te winden, zodat er een wordt verkregen een holle spiraal in het midden. Het gerecht moet op de rand worden gebogen, maar het is speelbaar met een lage dikte en een vrij smalle schaal). De doorn (die alleen tijdens de vormfase wordt gebruikt) moet een diameter hebben die rekening houdt met de elasticiteit van het metaal waardoor een grotere diameter van het werkstuk wordt verkregen. Het enige dat overblijft is dan om * aan de eindpunten het stuk aan de ontvangerbuis te lassen (het zal daarom tegen de wand van de buis worden gedrukt).
Deze opstelling lijkt mij in overeenstemming met de gegenereerde kracht die ertoe neigt het water naar de muren te richten ...

Je schrijft:
... en manieren om het te behouden.

De beste manier om de natuur te "behouden" is door simpelweg te stoppen met aanvallen ...

* Het lassen is mogelijk niet nodig als het stuk iets groter is dan de binnendiameter van de buis: het feit dat het stuk vrij is in het midden en een te klein beetje los, geeft het waarschijnlijk voldoende elasticiteit om in werking te treden en dan op zijn plaats te blijven.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Energizing Schauberger Water




par izentrop » 25/10/18, 13:17

Dynamisering is een concept geboren uit de homeopathie, pseudowetenschap en opgenomen door Steiner's antroposofie en aandacht voor de vooringenomenheid van de roep om de natuur http://menace-theoriste.fr/appel-nature/

Wanneer je sleutelt aan de vorm van een waterpijp, zal dit alleen maar verliezen en onnodige gelduitgaven veroorzaken.
1 x
arnodesbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/10/18, 09:14

Re: Energizing Schauberger Water




par arnodesbois » 25/10/18, 13:55

Ahmed schreef:Zonder op enigerlei wijze vooruit te lopen op de geldigheid van het concept van dynamiseren, is het vanuit praktisch oogpunt een oplossing om een ​​platte ad hoc-afmeting op een vormdoorn (rond en langwerpig profiel) te winden, zodat er een wordt verkregen een holle spiraal in het midden. Het gerecht moet op de rand worden gebogen, maar het is speelbaar met een lage dikte en een vrij smalle schaal). De doorn (die alleen tijdens de vormfase wordt gebruikt) moet een diameter hebben die rekening houdt met de elasticiteit van het metaal waardoor een grotere diameter van het werkstuk wordt verkregen. Het enige dat overblijft is dan om * aan de eindpunten het stuk aan de ontvangerbuis te lassen (het zal daarom tegen de wand van de buis worden gedrukt).
Deze opstelling lijkt mij in overeenstemming met de gegenereerde kracht die ertoe neigt het water naar de muren te richten ...

Je schrijft:
... en manieren om het te behouden.

De beste manier om de natuur te "behouden" is door simpelweg te stoppen met aanvallen ...

* Het lassen is mogelijk niet nodig als het stuk iets groter is dan de binnendiameter van de buis: het feit dat het stuk vrij is in het midden en een te klein beetje los, geeft het waarschijnlijk voldoende elasticiteit om in werking te treden en dan op zijn plaats te blijven.


Bedankt Ahmed;)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Energizing Schauberger Water




par Janic » 26/10/18, 08:52

Dynamisering is een concept geboren uit de homeopathie, pseudowetenschap en opgenomen door Steiner's antroposofie en aandacht voor de vooringenomenheid van de roep om de natuur http://menace-theoriste.fr/appel-nature/
Wanneer je sleutelt aan de vorm van een waterpijp, zal dit alleen maar verliezen en onnodige gelduitgaven veroorzaken.
Mijnheer, ik weet alles, ik weet niets dat zich met alles vermengt. De vortex is een natuurlijke beweging die optreedt in elke stroming van lucht of water wanneer een vloeistof van de laminaire naar de turbulente fase gaat, deze natuurlijke werveling voorkomt deze laatste fase en zorgt zo voor een betere doorstroming; wat elke kijker kan zien in het legen van een gootsteen. Zelfs jij zou het moeten doen! :D dus dat vermindert niets, maar vergemakkelijkt de doorstroming.
en dit heeft niets te maken met homeopathie die geen gebruik maakt van de vortex maar van agitatie. Je zou van tijd tot tijd uit je sekten moeten komen om terug te komen naar een meer constructieve realiteit.
De Ranque-buis die industrieel het vortexeffect gebruikt, is een van de meest verbazingwekkende, doordat temperaturen tot + 70 ° aan de ene kant en de temperatuur aan de andere kant tussen -35 en -70 ° kunnen worden vrijgegeven.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Energizing Schauberger Water




par izentrop » 26/10/18, 09:17

Janic schreef: daarom een ​​betere stroom; wat elke kijker kan zien in het legen van een gootsteen.
Dankzij de passage van lucht in het midden van de tourbillon. Het is zelfs geuriger bij het legen van een fles, maar de watertoevoer is niet logisch.
Janic schreef:De Ranque-buis, die industrieel het vortexeffect gebruikt, is een van de meest verbazingwekkende, waarbij temperaturen tot + 70 ° aan de ene kant en de temperatuur aan de andere kant tussen -35 en -70 ° kunnen worden overschreden
Hiervoor moet u perslucht in de holte zenden

Beeld

Het is een zeer energie-efficiënt koelsysteem.

Arnodesbois moet zijn koudwatervoorziening koelen?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Energizing Schauberger Water




par Janic » 26/10/18, 09:57

Dankzij de passage van lucht in het midden van de tourbillon. Het is zelfs geuriger bij het legen van een fles, maar de watertoevoer is niet logisch.
Bekijk het systeem iets beter wanneer een pool van enkele duizenden M3 in een vortex wordt geledigd, er is geen lucht beschikbaar op deze diepten, het is geen fles!
Hiervoor moet u perslucht in de holte zenden
Het is een zeer energie-efficiënt koelsysteem.
Het gebruik van de Ranque-buis is alleen van toepassing in situaties waarin andere energieverslindende systemen niet kunnen worden gebruikt. Maar de vraag gaat niet over de gebruikte energie, maar in de eerste plaats over het fenomeen van Grace wanneer de lucht door het centrum van de vortex gaat.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Energizing Schauberger Water




par Christophe » 26/10/18, 10:12

Een ander onderwerp (van 2008!) Bestaat op de vraag, er zijn enkele informatie: water-pompen filtratie / dynamisch-to-l water-t5811.html

Anders is het rapport "Masters of water" erg interessant: https://www.econologie.com/telechargeme ... integrale/



Dit had een klein onderwerp op gang gebracht: science-and-technologie / water-vormen-en-echografie-morfogenese-t4546.html
0 x
arnodesbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/10/18, 09:14

Re: Energizing Schauberger Water




par arnodesbois » 26/10/18, 21:13

Bedankt voor uw advies en opmerkingen.

Sommige details zijn nodig voor mijn project.
Wat betreft mijn residentiële waternetwerk, wil ik een bypass maken tussen mijn drukregelaar en mijn verpleegster, waardoor ik het water in een stijgleiding kan passeren (buisdiameter 22mm ext.). water zal worden onderworpen aan een rotatie tegen de wijzers van de klok in, dan in een neerwaartse kolom (buisdiameter 22mm ext.) waarin het water zal worden onderworpen aan een rotatie met de klok mee.
Voor degenen die dat wensen, kan ik ook aangeven wat mij ertoe aanzet om dit te bereiken, maar het doel is hier niet om een ​​ideologisch debat op gang te brengen over de dynamisering van water dat hoe dan ook zal eindigen op basis van standpunten. heel anders en gepassioneerd, maar om een ​​manier te vinden om een ​​spiraalvormige beweging te produceren die het beste het vortexeffect "benadert" voor zover het de afdaler betreft.
Ik heb geen "verkoelend" effect nodig, de zwakke delta die zal worden geproduceerd door de versnelde circulatie van water zal meer dan voldoende zijn.
Het materiaal is belangrijk vanuit mijn oogpunt; geen plastic, geen hout (ik heb geprobeerd, maar zoals verwacht, naast de problemen van zwelling, is de achteruitgang van dit materiaal niet erg hygiënisch, of het kan nodig zijn om te proberen met een bos water zeer dicht); koper lijkt mij het meest geschikt.
Archimedes-schroeffabrikanten zijn te duur voor het maken van alleen 2-onderdelen.
Ik dacht erover om koperen pucks te nemen, te knippen en te draaien om 1 / 2 stappen te maken en te solderen, maar het lijkt ingewikkeld.
Ik heb geprobeerd om 2 6² kabelstrengen te nemen en te draaien, maar de weergave is niet goed.
Ik heb geen ideeën meer :(
0 x
arnodesbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/10/18, 09:14

Re: Energizing Schauberger Water




par arnodesbois » 26/10/18, 21:28

Het idee van Ahmed lijkt me erg goed.

"wikkel een schaal van ad-hocgrootte op een vormdoorn (rond en langwerpig profiel), zodat we een holle spiraal in het midden krijgen. De schaal moet op zijn rand worden gebogen, maar is speelbaar met dikte en een vrij smal vlak) De doorn (die alleen wordt gebruikt tijdens de vormgevingsfase) moet een diameter hebben die rekening houdt met de elasticiteit van het metaal, waardoor het onderdeel een grotere diameter krijgt. tijdens het lassen * aan het uiteinde wijst het onderdeel naar de opneembuis (het zal dus tegen de wand van de buis worden gedrukt) ".

Aan de andere kant is de 1ère-moeilijkheid om het gerecht van 2010 mm te vinden. Ik denk dat we een dikte van 1mm moeten gebruiken, zoals die van de buis (22 mm ext - 20 mm int.).
2 x Pi x 10 = 62,8 mm per omwenteling.
Voor een kolom van 517 mm verwacht ik 32 bochten: 62,8 x 32 = 2010 mm.

Misschien neemt u gewoon een buis van 22 mm in diameter, opent u deze in 2 in lengte en maakt u deze plat?
2e moeilijkheid: ik moet veronderstellen dat het gerecht wordt verwarmd; bij welke temperatuur, warmte op een klein deel, oprollen en dan opnieuw beginnen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 146 gasten