Slib & Modder in een opvangbak voor regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Matiss
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/05/18, 07:45

Slib & Modder in een opvangbak voor regenwater




par Matiss » 26/05/18, 07:59

Hallo allemaal;)

Ik heb een opvangtank voor regenwater, geïnstalleerd tijdens de bouw van het huis. Deze tank is begraven, ongeveer 10 m3.
Ik mijn groenten te verbouwen, dus ik koop een booster pomp om water te pompen uit de tank en dus het besproeien van de tuin en het vers geplante haag. Maar hier is rampspoed gisteren, de stroom van water, op het niveau van het gietpistool viel, en niets te doen. Niet opnieuw op te starten, het probleem komt niet van de booster. Ik besloot om te kijken door de ogen van de tank en ik denk dat deze is gevuld met slib en modder op de zichtbare Downpipe zeef. Iedereen zegt dat je het moet opruimen, wat ik wil doen, maar stomme vraag, hoe komen we erin? Kun je deze tank schoonmaken zonder erin te gaan?
Ik ben niet erg slim, maar ik denk niet dat ik een trap heb gemist die naar een deur leidt die begraven ligt in de tank. Het is door de blik die moet worden besteed om schoon te maken?

Merk op dat ik weet niet of de tank is beton, plastic, als het een valse sceptisch herontwikkeld, of een vuilwatertank ... Ik kan foto's posten als u nodig heeft, naar aanleiding van uw feedback .. .. Bedankt aan alle econologen die me zullen helpen :P

Matiss
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Vase & Mud in een opvangbak voor regenwater




par Forhorse » 27/05/18, 00:51

Ik heb een plastic tank van 2500 liter begraven in de tuin, en als die schoongemaakt moet worden, ga ik die door het "mangat" binnen door er een ladder doorheen te halen. Dus als ik het kan doen in een tank van 2500 liter, moet het mogelijk zijn in een tank van 10000 liter ...
Toon ons hoe dan ook foto's om ons een idee te geven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vase & Mud in een opvangbak voor regenwater




par chatelot16 » 27/05/18, 20:15

een goed gemaakt reservoir moet een voldoende toegangsgat hebben om erin te komen en het schoon te maken ... maar er zijn slecht geconstrueerde reservoirs zonder toegang zo moeilijk schoon te maken

Een oplossing is om een ​​bedrijf voor het legen van putten te bellen: ze hebben een energieke manier van roeren en pompen, zelfs zonder erin te kunnen komen.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten