"Waterverzachter

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jahsoldier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/11/17, 16:01

"Waterverzachter




par jahsoldier » 27/11/17, 16:06

Hallo,

Omdat ik de hardheid van mijn water voor mijn machines wilde verminderen, vroeg ik me af wat je dacht van de oplossing om CO2 in de leidingen te blazen om de werking van kalksteen te verminderen?
Van wat ik had gelezen werd het water dat uit de leidingen kwam weer kalksteen en dit verhinderde geen sporen op de kranen e.d. maar verminderde in ieder geval de aanwezigheid van kalksteen in de leidingen en op de weerstanden van de diverse machines .

Verder was het voordeel van dit proces dat het water drinkbaar bleef, in tegenstelling tot een zoutwaterontharder.

Qu'en pensez-vous?

Bij voorbaat dank voor uw feedback.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: waterontharder




par chatelot16 » 27/11/17, 19:10

de co2 kan de weerstand van een hydrofoor beschermen, maar niet de weerstand van een wasmachine: zonder druk zorgt de minste opwarming ervoor dat de co2 vertrekt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten