Grijswaterinstallatie voor toilet

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
JiBe91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/06/17, 19:44

Grijswaterinstallatie voor toilet




par JiBe91 » 10/06/17, 20:05

Hallo iedereen

Dat is alles, ik stapte over de drempel, het pijnlijke viel gewoon en overtuigde me, de waterrekening. Het is tijd om uw waterverbruik te rationaliseren en enkele projecten toe te passen die in mijn achterhoofd lagen te slapen.

Waarom drinkwater in deze toiletten als ik vlak naast mijn toilet extreem vuil water gooi, water met douchegel, tandpasta en soms zelfs shampoo...? Zou het niet interessant zijn om dit "grijze water" voor mijn toiletten te gebruiken?

Hier is het idee, in mijn kelder sluit ik een omleiding aan van de waterafvoeren van de douche en de wastafel naar een tank van 200L. Ik koppel deze tank aan de afvalwaterafvoeren (overloop) en een demper dan deze demper aan mijn spoeling en paff het maakt chocapisch Ik bespaar water EN elektriciteit omdat ik een opvoerpomp heb voor de afvoer van mijn afvalwater.
Aan de andere kant verbruik ik elektriciteit voor mijn demper en daar zijn de installatiekosten...

Wat denk jij?

Aan de kant van de onderdrukker twijfel ik tussen het nemen van een kleine die vaak zal rennen of een grote die ik alleen 's nachts zal rennen (HC). De kleine zou worden uitgerust met een krachtige 600w tot 800W pomp. De grote zou worden uitgerust met een ander type pomp (indien mogelijk centrifugaalpomp) minder krachtig, 350w en zou daarom in HC draaien.

Een paar kleppen, een paar leidingen, een paar prullaria en ik schat het project op €200 voor een besparing van 26m3 water per jaar.

Meningen, adviezen, ervaringen?

Hartelijk
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par izentrop » 10/06/17, 23:47

Hallo,
Stuur grijs water naar het watertoevoercircuit van het toilet zonder bezinking en filtering, risico op verstopping of ander probleem.
Waarom geen droge toiletten : Wink: het is zuiniger
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par chatelot16 » 11/06/17, 11:00

zonder de juiste behandeling zal grijs water het spoelvulsysteem te vaak verstoppen

het is niet nodig om een ​​automatische booster te plaatsen, die ook last zal hebben van vuil water: ik geef de voorkeur aan een pomp die alleen aangaat als de spoeling gevuld moet worden, en een elektrisch contact met een vlotter die de pomp stopt als de toiletspoeling vol is

als de tank net onder het toilet staat, volstaat een wasmachine-afvoerpomp

het is niet nodig om een ​​drukverhoger te plaatsen om op 2 bar te proppen in het kleine doorgangsgedeelte van een klassieke vlakke vlotterklep ... een lagere druk is voldoende om door een eenvoudige leiding te gaan

u hoeft zich niet bezig te houden met het berekenen van het energieverbruik van de pomp: het is in ieder geval veel goedkoper dan de prijs van water
0 x
JiBe91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/06/17, 19:44

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par JiBe91 » 13/06/17, 07:45

izentrop schreef:Hallo,
Stuur grijs water naar het watertoevoercircuit van het toilet zonder bezinking en filtering, risico op verstopping of ander probleem.
Waarom geen droge toiletten : Wink: het is zuiniger


Aan de kant van de waterfiltratie ben ik van plan een wervelfilter of whirlpoolfilter te installeren en aan de kant van de decantatie komt de tank van 200 liter. Het water zal niet helder zijn, dat is zeker, maar het zal niet direct opnieuw in het circuit worden geïnjecteerd.

Ik wil geen comfort verliezen om geld te besparen en waarom niet ecologie.

chatelot16 schreef:zonder de juiste behandeling zal grijs water het spoelvulsysteem te vaak verstoppen

het is niet nodig om een ​​automatische booster te plaatsen, die ook last zal hebben van vuil water: ik geef de voorkeur aan een pomp die alleen aangaat als de spoeling gevuld moet worden, en een elektrisch contact met een vlotter die de pomp stopt als de toiletspoeling vol is

als de tank net onder het toilet staat, volstaat een wasmachine-afvoerpomp

het is niet nodig om een ​​drukverhoger te plaatsen om op 2 bar te proppen in het kleine doorgangsgedeelte van een klassieke vlakke vlotterklep ... een lagere druk is voldoende om door een eenvoudige leiding te gaan

u hoeft zich niet bezig te houden met het berekenen van het energieverbruik van de pomp: het is in ieder geval veel goedkoper dan de prijs van water


Het idee om simpelweg een pomp in zijn voordeel te gebruiken, eenvoud van het circuit, verlaging van de kosten en vermindering van het aantal elementen dat kapot kan gaan.
Aan de andere kant zie ik twee nadelen, de eerste ligt in het feit dat de pomp regelmatig zal moeten starten, dit zal hem voortijdig beschadigen. De tweede ligt in het feit dat het zowel in HC als HP zal werken, terwijl ik met een suppressor de mogelijkheid heb om het alleen in HC te laten werken

Het idee interesseert me ondanks alles omdat je hiermee een "test" kunt doen tegen lagere kosten. Aan de andere kant kan ik geen systeem maken voor het starten en stoppen van de pomp op basis van het waterniveau. Zijn er kant-en-klare systemen?

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par chatelot16 » 13/06/17, 12:38

Zolang je een wasmachine-afvoerpomp neemt, moet je ook het ding in een wasmachine nemen dat het niveau detecteert om te stoppen met vullen: het is een soort membraandruksensor, die een schakelaar bevat die krachtig genoeg is om de pomp direct aan te drijven

we plaatsen deze sensor niet onder de tank, waardoor er vuil in de sensor zou komen: we plaatsen de sensor boven het waterniveau, met de leidingen aangesloten op de bodem van de tank: wanneer het niveau stijgt, comprimeert het de lucht die naar de sensor gaat

demonteer gewoon een wasmachine om te begrijpen, ze zijn allemaal hetzelfde gemaakt: deze sensoren hebben vaak 2 contacten die op verschillende niveaus werken

het energieverbruik zal zo laag zijn dat het mij zinloos lijkt om de daluren op te zoeken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par izentrop » 14/06/17, 01:21

Hallo,
De drukschakelaar van de wasmachine is niet noodzakelijkerwijs geschikt.
U kunt dit soort drukschakelaars gebruiken die ondergedompelde pompen uitrusten.
Je plaatst hem op het gewenste waterniveau en het contact onderbreekt de stroomtoevoer naar de pomp wanneer het niveau is bereikt Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par chatelot16 » 14/06/17, 09:41

het probleem met dit soort vlotter is dat hij voldoende ruimte nodig heeft om vrij te kunnen schakelen: bij een spoeling loopt hij het risico vast te lopen

de drukschakelaar van de wasmachine werkt goed, en verdraagt ​​vuil water goed... het enige nadeel zou het risico van luchtverlies zijn als de spoeling meerdere maanden altijd vol zou blijven: wat bij normaal gebruik nooit het geval zal zijn

het schakelprincipe in een vlotter aan het uiteinde van een draad zou goed zijn, maar het zou nodig zijn om er een te maken die kleiner is dan die van de vacuümpompen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par Gaston » 14/06/17, 11:45

chatelot16 schreef:de drukschakelaar van de wasmachine werkt goed, en ondersteunt vuil water goed...
... op een bepaalde manier.

Het zwakke punt bevindt zich ter hoogte van de leiding waarin het water binnenkomt om de luchtdruk te verhogen.
Ik heb verschillende wasmachines gerepareerd waarvan de leiding verstopt zat met stapels wasmiddel en textielresten.

Er zou een leiding met een grote diameter nodig zijn om boven het maximale waterniveau te komen, maar om redenen van kosten en ruimte, veronderstel ik, hebben de bouwers een zeer kleine diameter geplaatst die heel gemakkelijk te pluggen is :(
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par dede2002 » 14/06/17, 18:47

Het werkt inderdaad ook als je een grotere pijp plaatst, het enige risico is dan dat de pijp uit elkaar valt of splijt.

En het is gemakkelijker te vinden in herstel dan een flip-flop.

Het is een goed idee dat ik zou kunnen gebruiken, met regenwater. We zouden een licht- of geluidssignaal kunnen plaatsen tijdens de werking van de pomp, om tijdig een mogelijk defect op te merken, in ieder geval zal een spoeling waarschijnlijk geen overstroming veroorzaken, als het lekt, gaat het via de overloop in de afvoer.

ps: mijn wasmachine is 31 jaar oud, ik heb al verschillende reparaties gehad maar nog nooit problemen gehad met de drukschakelaar.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: grijswaterinstallatie voor WC




par izentrop » 15/06/17, 00:25

Gaston schreef:Het zwakke punt bevindt zich ter hoogte van de leiding waarin het water binnenkomt om de luchtdruk te verhogen.
Ik heb verschillende wasmachines gerepareerd waarvan de leiding verstopt zat met stapels wasmiddel en textielresten.
Nog een zwak punt: het vrij snelle drukverlies op dezelfde manier als bij een luchtcompressor. Afvoercycli duren niet langer dan een paar minuten voor een MAL, dus dit is geen probleem. Aan de andere kant kon een spoeling meerdere dagen niet gebruikt worden, de spoeling zou snel overlopen met dit type drukschakelaar.

Plots vraag ik me af of de drukschakelaar van de dompelpomp geschikt zou zijn: contact uit bij rust zonder druk, de pomp draait niet, beveiliging om te voorkomen dat de motor leegloopt. Bediening in omgekeerde volgorde van gewenst.

De beste oplossing zou zijn om een ​​schakelaar te plaatsen die bediend wordt door de spoelvlotter. Het blijft om de middelen voor verstelbare bevestiging te vinden.
Beeld

De MAL-afvoerpomp is perfect geschikt voor het afvoeren van afvalwater, effectief laag vermogen, dat wil zeggen: niet meer dan 90 cm waterhoogte en de diameter van de leidingen niet verkleinen. Zorg voor toegang tot alle elementen om verstopping te voorkomen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten