Willekeurige drukval - Booster

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
KLB
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/06/08, 19:37

Willekeurige drukval - Booster




par KLB » 06/05/16, 20:56

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn installatie dat ik je meteen zal beschrijven:
Gebruik: automatisch sproeisysteem + buitenkraan
Het water wordt in een grote put gepompt, een ondergedompelde pomp.
De put moet ongeveer 50m verwijderd zijn van de booster (100L-blaasballon).

Wanneer het automatisch sproeien begint, daalt de druk snel. De ballondrukschakelaar activeert de pomp maar ondanks alles daalt de druk uiteindelijk naar 0 en het water stroomt maar zonder druk.

Ik vond een truc om toch water te geven:
Ik laat de druk dalen door water te onttrekken, de lagedrukschakelaar schakelt in en start de pomp. Voordat ik aankom bij de hoge druk die de pomp onderbreekt, start ik de automatische besproeiing: daar houdt deze, ik heb de druk die hoog blijft en de gieter kan uren werken.
Aan de andere kant, als het sproeien werkt en dat lukt me bijvoorbeeld door iets minder water te zuigen om de HP-drukschakelaar in te schakelen, kan de pomp niet hervatten wanneer BP wordt geactiveerd en de druk uiteindelijk langzaam naar de 2-balken gaat dan heel snel naar 0.
PS: Ik ken de hele installatie niet, ik heb het niet gedaan.

Je hebt een tip om dit probleem te verhelpen, vooral omdat het lijkt dat het eerder goed werkte (voormalige eigenaar van Dixit).
Ik heb verschillende instellingen op de booster getest, maar deze is er nog niet.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Willekeurige drukval - Booster




par raymon » 08/05/16, 03:37

Uw storing lijkt op een probleem met de drukschakelaar dat soms vastloopt, probeer er wat grip op te krijgen en kijk of het beter werkt.
0 x
KLB
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/06/08, 19:37

Re: Willekeurige drukval - Booster




par KLB » 08/05/16, 11:51

De drukschakelaar reageert correct, hij is zelfs vrij nauwkeurig in de instellingen.

Ik dacht aan iets anders, het lijkt erop dat mijn watertoevoer te laag is.
Mijn ballon is een Varem 100L, waterinlaat van onderen. Plots zei ik tegen mezelf dat lucht de blaas moet zijn binnengegaan en de plaats van water moet innemen.

Ik maakte de ballon leeg door de pomp uit te schakelen + tik open, ik blaasde op naar 2,5Bar en ging toen terug naar 2Bar. Terug naar service maar nog steeds hetzelfde.
Ik denk dat ik de blaas zal demonteren om er zeker van te zijn dat er geen lucht vastzit.

Lijkt de redenering logisch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Willekeurige drukval - Booster




par Forhorse » 08/05/16, 16:25

de opblaasdruk van de blaas moet zich op 0.3bar boven de inschakeldruk van de drukschakelaar bevinden (opstarten van de pomp)
Als de drukschakelaar de pomp bijvoorbeeld start bij 2.5 bar en stopt bij 3.8 bar, moet de blaas worden opgeblazen tot 2.5 + 0.3 = 2.8balken
probeer niet te achterhalen waarom 300grams, het zijn wetenschappelijke berekeningen die ik niet begreep, ik heb deze waarde gewoon behouden.

Om de wateraansluiting van de tank goed te maken, moet deze zich bovenaan bevinden, juist zodat de lucht zich niet binnen verzamelt.

Anders had ik al het geval van een blaas vast aan het vulgat van de ballon, hierdoor kwam niet de minste druppel water in de ballon. Het gebeurde na een lange periode van inactiviteit van de installatie. Luchtdruk op de blaas drukte de blaas tegen de inlaatfitting en roest deed de rest.
Het leeglopen van de blaas, demontage, snelle reiniging, opnieuw monteren en opnieuw opblazen met de juiste druk had het probleem opgelost.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten