STERWINS-boostervervanging

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Theo91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 06/04/16, 07:51

STERWINS-boostervervanging




par Theo91 » 06/04/16, 08:04

Hallo, ik heb zojuist een klein paviljoen met een regenwaterwinningssysteem met plastic tank van 1000l gekocht. De booster van het merk stèrwins komt tot leven. Ik zal de waterreserve gebruiken om mijn 1tage-toilet boven en het water te voeden. De leidingen die al zijn aangebracht om de toiletten te voeden, zijn gemaakt van plastic.
Heb je advies voor het kopen van een booster (merk, grootte van watertank)? Ik weet niet of ik de (kleine) watertank kan verzamelen en bovenop de beste apparatuur kan klimmen? Ik neem alle adviezen! : Cheesy:


dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Vervanging van boosterpomp




par Macro » 06/04/16, 08:53

Weet je wat er op je booster viel ... Omdat ik een van dezelfde soort heb die al jaren draait ... Geen probleem ... Het is mogelijk dat het gewoon de startcondensator is of de drukschakelaar ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Theo91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 06/04/16, 07:51

Re: Vervanging van boosterpomp




par Theo91 » 06/04/16, 09:37

Ik heb meerdere waterlekken op alle elektrische onderdelen plus een elektrisch probleem waardoor alles kapot gaat. Daarom verander ik het. Te veel zorgen.
Ik geef toe dat ik de verschillende delen die u noemde ook niet ken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vervanging van boosterpomp




par Ahmed » 06/04/16, 12:26

In uw geval is het beter om deze pomp te vervangen.
Een eenvoudige pomp volstaat, maar je moet vermijden (als je de vaardigheden hebt) alles in één: pomp, drukschakelaar en buffertank. Door het geheel te ontkoppelen, kunt u inderdaad een kwaliteitsdrukschakelaar (eenvoudig aan te passen en betrouwbaar) en een tank met een minder belachelijke capaciteit installeren dan die automatisch wordt geleverd; daaropvolgend onderhoud zal ook worden vereenvoudigd.
Een tank van 50 naar 150 L zou geschikt zijn, afhankelijk van uw behoeften.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Theo91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 06/04/16, 07:51

Re: Vervanging van boosterpomp




par Theo91 » 06/04/16, 12:42

OK. Ik dacht aan 50l. Ik heb nooit mijn handen in een apparaat van dit type gestoken, dus geen verworven vaardigheden. Ik had ook veel problemen toen het apparaat werkte, wat me snel verloste. Alle materiële aanbevelingen (nemen of vermijden)?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervanging van STERWINS boosterpomp




par Christophe » 06/04/16, 13:19

We hebben hier behoorlijk wat blowers en pompen gerepareerd forum :) Aarzel niet om een ​​zoekopdracht uit te voeren: search.php

In termen van betrouwbaarheid: ik heb een Gardena-pomp van 620 W op mijn zonnestelsel die de werkende 9000h nu moet hebben overschreden (en met warm water dat logisch niet is toegestaan ​​in de handleiding :D ) ... dus ik denk dat je op dit merk kunt gaan (de prijzen zijn zeer redelijk voor Duits materiaal ...)
0 x
Theo91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 06/04/16, 07:51

Re: Vervanging van STERWINS boosterpomp




par Theo91 » 06/04/16, 13:51

OK ;-)
Dus in principe is het beter om een ​​pomp met een afzonderlijke tank te hebben in plaats van een set van het 4000 / 5 eco-type (om op Gardena te blijven)?
wetende dat als ik mijn toilet erop aansluit, dit gemiddeld 2 keer per dag werkt.

andere vraag kan een type 3000/4 sprinklerpomp "eenvoudig" op mijn tank worden aangesloten in plaats van een watertank? waar heb je de watertank echt nodig?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervanging van STERWINS boosterpomp




par Christophe » 06/04/16, 14:02

Niet vereist: er zijn blowers zonder een tank ... met elektronische en redelijk nauwkeurige drukregeling.
maar:

a) het kost iets meer
b) de pomp zal vaker draaien (geen drukreserve volume)
0 x
Theo91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 06/04/16, 07:51

Re: Vervanging van STERWINS boosterpomp




par Theo91 » 06/04/16, 14:19

ok, omdat ik druk in de leidingen wil vermijden, is het beter om een ​​druktank te hebben.
daarom een ​​waterpomp (klassiek of Comfort tuinpomp type) + tank. geen pressotat nodig? (geïntegreerd in de pomp denk ik?).
(Ik heb net de definitie van pressotaat gevonden, ik had ook een lek op dit niveau.)
merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervanging van STERWINS boosterpomp




par Christophe » 06/04/16, 15:30

Ah nee, een drukschakelaar is niet systematisch in een pomp geïntegreerd ... behalve die met een "gebrek aan water" -beveiliging ... (die daarom de persdruk meet, indien te laag na X seconden als de pomp draait, snijden we alles ...)
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten