Project van het drinken van water zonder electriciteit.

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Michele
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/10/15, 15:28

Project van het drinken van water zonder electriciteit.




par Michele » 29/10/15, 15:34

Hallo,

Lid van een team van vier studenten Master in Chemical Engineering aan het Zwitserse Federale Instituut voor Technologie Zürich (ETH Zürich - Zwitserland), ik ben momenteel bezig met een project om een ​​apparaat te ontwerpen voor de productie van drinkwater zonder nut van elektriciteit.

Om deze uit te voeren, willen we graag enkele meningen hebben die in uw perceptie over dit project. U kunt er dus aan bijdragen door een kleine enquête van 2 minuten te beantwoorden.

http://goo.gl/forms/xA6PYPwxJT

Wij danken u bij voorbaat voor de hulp die u ons geeft en staan ​​te uwer beschikking voor alle vragen over ons project.

Michèle voor het project.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 04/12/15, 14:09

Fout
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/12/15, 18:15

Ik kwam de vraag tegen die doodt, dus ik gaf geen antwoord!

En er ontbreken te veel "slimme" vragen om uit de overbekende EPFZ te komen, dus voor mij is het niet, het is nog steeds een commerciële zaak, anders faal je.

En als je het over contant geld wilt hebben:
Bleach (hypochloriet of soda) ongeparfumeerd (extreem belangrijk) maakt het mogelijk om het water chemisch te zuiveren. Dit is de eenvoudigste methode van de sanering, de goedkoopste en meest veelzijdige die men kan vinden vandaag de dag, is het raadzaam door het Rode Kruis (voor de behandeling van water tijdens en na een ramp). Er is geen elektriciteit voor nodig. Als we bleekwater concentratie moet 1 10% druppels per liter, en tussen de 4 6 2% druppels chloor voldoende (per liter) en tussen 7 10% concentratie, 1 druppel per liter . Dan laat dertig minuten in de fles zonder recap, na deze tijd het water is klaar om te worden geconsumeerd zonder enig risico (hypochloriet is zeer volatiel, zal het worden gegaan). Als het water later moet worden geconsumeerd, sluit u de dop en opent u 1 / 2 voordat u drinkt ...

En extreem zuinig, 5 liters bleekwater (5%) kunnen 5'000 liters water behandelen!

Als het water erg vuil is, kun je de dosis verdubbelen, binnen enkele minuten zal 30 verdampen, dus geen risico hier, daar is de marge ...

Koken (wat de voorkeur heeft) is ook zeer effectief.
0 x
nomansland
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/04/16, 03:15
x 1

Opnieuw:




par nomansland » 11/12/17, 12:26

Obamot schreef:Ik kwam de vraag tegen die doodt, dus ik gaf geen antwoord!

En er ontbreken te veel "slimme" vragen om uit de overbekende EPFZ te komen, dus voor mij is het niet, het is nog steeds een commerciële zaak, anders faal je.

En als je het over contant geld wilt hebben:
Bleach (hypochloriet of soda) ongeparfumeerd (extreem belangrijk) maakt het mogelijk om het water chemisch te zuiveren. Dit is de eenvoudigste methode van de sanering, de goedkoopste en meest veelzijdige die men kan vinden vandaag de dag, is het raadzaam door het Rode Kruis (voor de behandeling van water tijdens en na een ramp). Er is geen elektriciteit voor nodig. Als we bleekwater concentratie moet 1 10% druppels per liter, en tussen de 4 6 2% druppels chloor voldoende (per liter) en tussen 7 10% concentratie, 1 druppel per liter . Dan laat dertig minuten in de fles zonder recap, na deze tijd het water is klaar om te worden geconsumeerd zonder enig risico (hypochloriet is zeer volatiel, zal het worden gegaan). Als het water later moet worden geconsumeerd, sluit u de dop en opent u 1 / 2 voordat u drinkt ...

En extreem zuinig, 5 liters bleekwater (5%) kunnen 5'000 liters water behandelen!

Als het water erg vuil is, kun je de dosis verdubbelen, binnen enkele minuten zal 30 verdampen, dus geen risico hier, daar is de marge ...

Koken (wat de voorkeur heeft) is ook zeer effectief.




Hallo ; Bin hier is de oplossing waar ik een tijdje naar op zoek ben! Om weer onafhankelijk te worden tegen de grote kwinkslagen van de vlootverkoop :onheil: !! Ik gebruik het water uit mijn goten en dat uit mijn put al voor de toiletten en de wasmachine; Maar geconfronteerd met de "gevaren" die hier en daar worden beschreven bij het gebruik van teruggewonnen water om te wassen !! ??. Geen geavanceerde machines met duur onderhoud nodig !! In feite slechts een paar centiliter bleekmiddel in mijn tank !!! : Lol:
a + Stef
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten