Water in Frankrijk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Water in Frankrijk




par moinsdewatt » 06/08/15, 14:23

Waterprijzen. 50 gemeenschappen gaan experimenteren met het sociale tarief

Ouest-Frankrijk 06 augustus 2015

Het experiment voor het instellen van een sociaal watertarief zal worden uitgevoerd in 50 gemeenschappen, waaronder Rennes en Le Havre.

De volledige lijst is zojuist gepubliceerd in het Publicatieblad. Parijs, Rennes, Straatsburg, Bordeaux of zelfs GrenobleDijon en Le Havre behoren daarom tot de vijftig gemeenschappen die een sociaal watertarief zullen invoeren om de rekening voor kansarme huishoudens te verlagen.

Onthul de meest relevante oplossingen

Ter herinnering: na een eerste decreet van 14 april, waarin een eerste lijst van 18 gemeenschappen werd behouden, publiceerde het Ministerie van Ecologie en Energie (31 juli) een decreet “tot wijziging en aanvulling van de lijst van lokale overheden en hun groepen” die voor de implementatie waren geselecteerd. van de sociale waterprijs. Een experiment voorzien in de energiewet Brottes van 15 april 2013.

Deze test eindigt dus op 15 april 2018 en de oplossingen “die het meest relevant blijken te zijn, kunnen indien nodig worden uitgebreid naar het hele grondgebied”. Naast Parijs en regionale steden en grootstedelijke gebieden omvat de voltooide lijst ook vakbonden van overzeese gemeenten (in Martinique en de Noordwest-Caribische kust) en nieuwe waterverenigingen, waaronder Sedif (Ile-de-France).



http://www.ouest-france.fr/prix-de-leau ... al-3605982

Voor Grenoble sprak de nieuwe groene burgemeester (Piolle) erover in zijn verkiezingsprogramma.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 06/08/15, 15:00

Hier is nog een maatregel om de verspilling aan te moedigen van degenen die er niet duur voor willen betalen... Betaald door degenen die het tegen hoge prijzen willen afpersen terwijl ze de kranen dichtdraaien... Zoals elektriciteit en collectieve verwarming... Laten we stoppen het sociale in termen van overmatige consumptie...Ja voor een sociaal tarief, maar dan op 25l/persoon/dag...

Vreemd genoeg zijn in mijn stad de enige gazons die nog groen zijn... die van de "ondoorzichtige" wijk waar niemand werkt... huurprijzen en lasten geïndexeerd aan het inkomen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/08/15, 16:35

De rijken hebben een uitstekende manier gevonden om de armen te verdoven: zichzelf aanbieden als voorbeeld om te volgen.
Deze strategie werd doorgegeven ad nauseam door de media wordt de prestatie mogelijk gemaakt om de slechtst afgestelde als profiteurs te laten verschijnen en de excessen van de oligarchie transparant te maken, die zowel als meer ‘legitiem’ als afstandelijker worden ervaren…
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/08/15, 18:48

Macro schreef:Hier is nog een maatregel om de verspilling aan te moedigen van degenen die er niet duur voor willen betalen... Betaald door degenen die het tegen hoge prijzen willen afpersen terwijl ze de kranen dichtdraaien... Zoals elektriciteit en collectieve verwarming... Laten we stoppen het sociale in termen van overmatige consumptie...Ja voor een sociaal tarief, maar dan op 25l/persoon/dag...

Vreemd genoeg zijn in mijn stad de enige gazons die nog groen zijn... die van de "ondoorzichtige" wijk waar niemand werkt... huurprijzen en lasten geïndexeerd aan het inkomen...


Dit is een experiment [er zullen dus verschillende manieren zijn om dingen te doen, afhankelijk van de gemeenschappen - dus geen enkele regel]. Dit is een sociaal tarief [als er een tarief is, is het niet gratis!].

Ik kan geen artikel vinden dat ik had gelezen over deze prijzen in Straatsburg.

Maar het principe is in het algemeen juist een sterke progressiviteit..

Het verbaast mij niet dat de eigenaren van zwembaden, die maar liefst tien gezinnen verbruiken, veel meer betalen voor hun water.

Ik vond dit voorbeeld van prijzen, vóór de wet van Brottes:

Eco-solidariteitsprijzen zagen voor het eerst het levenslicht in Duinkerken op 1 oktober 2012. In dit gebied met 220 inwoners houdt de waterfacturering rekening met de verbruikte volumes, de hulpbronnen en de samenstelling van de woningen. Afhankelijk van het watergebruik worden drie prijsklassen vastgesteld: “essentieel”, € 000/m0,83 van 3 tot 0 m75; “nuttig water”, € 3/m1,53 van 3 naar 76 m200; “comfortwater”, € 3/m2,04 extra. Deze prijsstelling resulteert dus in een prijsdaling van minimaal 3% voor zogenaamd “essentieel” water. Grote gezinnen profiteren vanaf de zesde persoon van een “Chèque Ô” van € 20 per extra persoon per jaar. De belangrijkste innovatie ligt in het feit dat er voor begunstigden van de aanvullende CMU een voorkeurstarief geldt voor het essentiële watergedeelte, dat met 12% wordt verlaagd ten opzichte van het voorheen geldende tarief, wat een besparing van € 70 per huishouden en per jaar vertegenwoordigt. Aan de milieukant moedigt een “Duurzaam Water”-fonds, naast het progressieve mechanisme, investeringen door economische spelers aan om hun consumptie te verminderen of hulpbronnen te behouden. Het wordt gefinancierd door een verhoging van de waterprijs met 56% voor deze begunstigden.


We kunnen in onze cocon, aan de rand van ons zwembad, niet zien dat de meerderheid van de mensen in nood in grote nood verkeert. Ik wil niet dat iemand in de spiralen van overmatige schuldenlast terechtkomt: echtscheiding / lening van het huis / ontslag... Ik ken mensen "zeer goed in alle opzichten" met wie dit is gebeurd zonder dat ze het verpesten !

We kunnen altijd, net als een beroemde politieke familie in Frankrijk, alleen de paar procent zien die deze systemen misbruikt. En stigmatiseren. En knijp een oogje dicht voor bijna 4 miljoen werklozen [en het moet gezegd worden dat iedereen werk kon vinden! Gewoon gezond verstand].

En minstens evenveel mensen die werken en de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen...

Maar zelfs voor de voornaamste klagers zou ik niet eens willen dat dit hen zou overkomen, zodat hun ogen zouden worden geopend!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/08/15, 20:08

100 +!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/08/15, 22:05

in mijn entourage had iemand in financiële moeilijkheden een kraan die een beetje lekte... en daarna nog een beetje meer lekte... en hoe vind je een loodgieter... ze komen alleen voor goede klanten, niet voor mensen in nood.

deze persoon vond mij uiteindelijk toen ze een enorme waterrekening had... wat betreurenswaardig is, is de moeilijkheid om een ​​reparateur te vinden tegen een redelijke prijs... ze werd vele malen volledig bedrogen

en ik kom altijd op hetzelfde terug! als we aan echte ecologie willen doen, moeten we alle ambachtslieden die water of energie besparen, promoten en volledig ontlasten

we moeten niet de huidige absurditeit hebben van belastingkredieten die alleen ten goede komen aan degenen die grote, goed geplande werken uitvoeren en die van geen nut zijn voor degenen die in moeilijkheden verkeren vanwege behoeften die zo eenvoudig zijn als het stoppen van een lek
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 07/08/15, 09:05

Ahmed schreef:De rijken hebben een uitstekende manier gevonden om de armen te verdoven: zichzelf aanbieden als voorbeeld om te volgen.
...


Als je mij als "rijk" beschouwt... Zonder de meest deugdzame mensen te zijn, zouden de arme mensen over wie ik het heb, eigenlijk mijn model kunnen volgen op het gebied van waterverbruik...

-Ik geef mijn "pseudo" gazon geen water.
-Mijn amateur-moestuin wordt bewaterd met een gieter, waarbij mijn regenwater wordt opgevangen in containerbassins... (ja, maar daar moet voor worden gezorgd)
-Ik heb geen zwembad (zelfs niet een vrijstaand zwembad) mijn kinderen gaan zwemmen in de rivier (oh ja, maar er liggen stenen op de bodem en het water is niet helder)
-Ik was mijn auto's niet wekelijks (een keer per jaar is al goed...)
-Ik voer al tien jaar een meedogenloze oorlog met mijn twee tieners over de tijd die ik zonder aarzelen onder de douche heb doorgebracht met de kraan open om het koude water voor hen af ​​te sluiten uit mijn kraan op de begane grond.
-In de zomer kom ik de karcher niet 3 of 4 keer tegen op mijn terras. Een emmer van 10 liter en een bezem doen het einde van de lente...
-onze wasmachines en vaatwassers draaien wanneer ze vol zijn en op korte programma's...

Desondanks komen we toch uit op een jaarverbruik van 60 tot 80m3...

En ik laat mij niet leiden door de sirenenliederen van de media of een politieke partij...
Ik kijk om me heen...Ik los regelmatig problemen op met een gezin in dit huis (de moeder is een voormalige collega van mijn vrouw)....ZE WETEN ZELFS NIET HUN WATER- EN GASVERBRUIK)...Ze zijn volledig ontkracht door de infusies van hoge doses hulp, toelagen, subsidies, een tv, een computer in elke kamer, een smartphone in de zakken van de 3 moeders, twee pakjes sigaretten per week voor de 3 rokers in het huishouden....

De politieke leiders die momenteel dit soort sociale maatregelen ondernemen, zetten in feite de kranen open die de stempoelen zullen vullen van degenen die het beu zijn om alleen maar naar hun werk te gaan om de lades te vullen.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/08/15, 10:03

Er bestaat een bepaald moralisme dat erin bestaat te denken dat de armen, als compensatie voor hun toestand, schitterende deugden moeten tonen.
We vergeten dat zij de eerste slachtoffers van marketing zijn, aangezien de geleden armoede gepaard gaat met vervreemding...
De opvallende consumptie (merken, iPhones, enz.) van de armen is een fenomeen van onhandige afwijzing van wat hen van anderen onderscheidt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 07/08/15, 10:56

Ahmed schreef:Er bestaat een bepaald moralisme dat erin bestaat te denken dat de armen, als compensatie voor hun toestand, schitterende deugden moeten tonen.


Naar mijn mening is dit geen verhaal van moralisme, maar van gezond verstand. Ik verdien € 10, ik geef geen € 11 uit. Als mijn € 10 niet genoeg is, geef ik prioriteit aan wat strikt noodzakelijk is...

Als ik mijn brood of geld wil verdienen, hoef ik niet moeilijk te zijn...

Mijn twee kinderen werken waar we deze zomer hebben gewerkt... De een is 18 jaar oud, zijn auto is voor € 400 gekocht en opnieuw getypt met zijn loon van de afgelopen zomers besteed aan castreren, maar stelt hem in staat om zijn 25 km af te leggen die hem scheidt van de doos luchtvaartconstructie waar hij vond werk voor de schoolvakanties van ons huis... De ander werd op 15 augustus 3 en werkte ook aan de castratie van kinderen, maar zijn werkgever vroeg om afwijking om te werken voor 14-jarige moeders waarvoor hij was aangenomen een week deed hij er twee (omdat het te moeilijk was en er opnames waren) daarna drie drie extra dagen om "de cheques" te doen, wat normaal niet wordt gedaan voor het eerste jaar...Omdat de andere moeders op vakantie waren...

Beiden hebben hetzelfde probleem van het werk gevonden. Wat ontbreekt, zijn handen die niet bezet zijn door iphones om het te doen...
De grote heeft zelfs getekend voor alle schoolvakanties volgend jaar, de kleine heeft niet het recht...

Ik wilde mijn kleine anekdote van gisteren niet vertellen... Maar kom op, klink als een oude idioot, daar ben ik niet meer klaar voor....

Ik vertelde je over mijn ongedierteproblemen in mijn tuin...

Gisterochtend werd Mamita territoriaal agent echelon 1 niveau 1 op vakantie (het gladstrijken van een contract op 21/35, gladgestreken over het jaar) door haar werkgever (zij en twee andere gemeentelijke medewerkers) gebeld om de afvalinzameling en het schoonmaken van de sanitaire voorzieningen van de gemeentelijke camping (om veiligheidsredenen gesloten voor het publiek, een tijdje geleden heropend door de kracht van de busjes) twee uur werken op de camping, bijna leeg van de bewoners (maar de aanhangwagens staan ​​er nog)... Terug naar huis... .de tomaten waren nog geoogst...ik denk dat de volgende een vreemde smaak zullen hebben...

Als het gaat om het vinden van hulp wanneer u een lek in een lekkende kraan moet repareren... Met een minimum aan tact en goede trouw kunt u altijd een klusjesman bij u in de buurt vinden om u te helpen het probleem op te lossen. Een goedkoop water verwarmingsunit kost ongeveer € XNUMX... Sluit de kraan bij de meter af als je geen water nodig hebt, het is gratis...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 07/08/15, 11:50

Water: de prijzen stijgen sneller dan de inflatie in 86% van de steden

Boursorama met AFP 20 / 03 / 2015

Volgens een onderzoek onder "60 miljoen consumenten" zijn de waterprijzen in de meeste grote Franse steden tussen 2011 en 2014 sneller gestegen dan de inflatie. In kwestie? De stijging van de BTW en de uitgaven voor sanitaire voorzieningen.

Sinds 2011 zijn de waterprijzen in de 6,3 grootste steden van Frankrijk gemiddeld met 130% gestegen. De inflatie steeg in dezelfde periode met 4%.

Van de steden waar de prijsstijging het sterkst was: Évreux (+37%), Bar-le-Duc (+25%) of Agen (+24%). Omgekeerd hebben slechts twaalf steden hun prijzen verlaagd, zoals Antibes (-56%), Gap (-24%) of Narbonne (-20%). De prijsstijging is een realiteit in 112 van de 130 steden waarop “60 miljoen consumenten” en de stichting France Libertés hun onderzoek baseerden.

Uiteindelijk hadden drie steden – Évreux, Saint-Quentin en Laon – in 2014 een prijs per kubieke meter water van meer dan 5 euro, ruim boven het nationale gemiddelde van 3,55 euro voor alle 130 onderzochte grote steden.
Geconfronteerd met deze cijfers benadrukken 60 miljoen consumenten in een artikel dat in de aprileditie zal verschijnen, het feit dat “deze prijzen niet alles vertellen” en dat “er op zichzelf geen slechte prijsstijging is”, gezien de zeer uiteenlopende lokale omstandigheden. beperkingen van de ene stad naar de andere.

Het grondwater waaruit de watervoorraden worden gehaald, heeft niet overal dezelfde kwaliteit en vereist soms een aanzienlijke behandeling. Aan de andere kant van de keten moet bij de afvalwaterzuivering rekening worden gehouden met het soort lozing in het netwerk (huishoudelijk, industrieel, agrarisch). En tussen deze twee vereist de staat van netwerken, leidingen en behandelingseenheden soms investeringen in vernieuwing of modernisering.

Steden benadrukken ook de verhoging van de BTW op het sanitaire gedeelte, die tussen 5,5 en 10 is gestegen van 2011% naar 2014%, verklaren 60 miljoen consumenten. In vier jaar tijd is het aandeel van de component “BTW en heffingen” in de waterprijs met 14,5% gestegen, hoger dan het aandeel “sanitaire voorzieningen” (+7,1%). De component “drinkwater” bleef relatief stabiel (+0,8%).

In 2014 werd de gemiddelde prijs van 3,55 euro per kubieke meter opgesplitst in 1,33 euro voor drinkwater, 1,35 euro voor sanitaire voorzieningen en 0,87 euro voor BTW en heffingen.

http://www.boursorama.com/actualites/ea ... 9cd34bf3fc
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten