Verhoog de tankdruk voor gag

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00

Verhoog de tankdruk voor gag




par deidei » 07/06/15, 14:04

Hallo,
Ik installeerde een tank 1000L in mijn tuin van ongeveer a1 m hoog waaraan ik een programmeur claber aquano video2 heb toegevoegd, gevolgd door een distributeur 4 kanalen die gag ondiseve in mijn moestuin voedt.
Het systeem werkt prachtig behalve, en ja, er is er een behalve : Cry: , dat wanneer de tank niet vol genoeg is, sommige druppelaars droog zijn wegens gebrek aan druk!
Dus ik wilde eraan toevoegen (het begint me veel te kosten!) Een zonnepomp als deze:
http://www.sellande.com/sellande-webcom ... e-s22.html
Dit zijn de vragen die ik mezelf stel:
Kan de programmeerklauw werken als een automatische kraan voor de pomp, dwz deze laten draaien en stoppen op de geplande tijden? (1h ongeveer elke 2 dagen)
Is er geen probleem van oververhitting
Moet ik er een drukregelaar aan toevoegen?
Moet ik water terugvoeren naar de tank zoals hier te zien forum?
Denk je dat het werkt?
Uiteraard zijn al uw meningen, adviezen en andere ideeën welkom!
Heel hartelijk bedankt
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 07/06/15, 14:57

Het zou nodig zijn om de limiet voor de bedrijfshoogte tijdens de daling van het niveau te bepalen en uw tank zo veel (+ een kleine marge) te verhogen, het zou de eenvoudigste en de goedkoopste zijn ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 07/06/15, 15:23

Bedankt Ahmed
Ik zal de tank met bijna meer dan de helft moeten verhogen, wat me dwars zit, omdat het tegen een feestmuur leunt en dat ik hun het uitzicht op mijn tank niet wil opleggen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 07/06/15, 15:59

Je kunt altijd camoufleren overwegen, om het (gedeeltelijke) uitzicht van je tank "glamoureuzer" te maken!
Een andere oplossing, een kleine tank geplaatst op de hoogte ad hoc op een paal en aangedreven door een kleine herstelpomp die wordt geactiveerd door een zwevende magneetschakelaar: veel kleiner dan uw tank en lager (omdat het niet nodig is om rekening te houden met de amplitude van het niveau van de tank; hysterese kan lager zijn).
Dernière édition par Ahmed de 07 / 06 / 15, 16: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/06/15, 16:03

Waarom bent u niet tevreden met alleen een pomp + paneel (veel goedkoper): http://www.sellande.com/sellande-webcom ... e-15w.html

A priori is het ontworpen om continu te roteren.

Maar eigenlijk loop je het einde van je circuit in een lus om opnieuw binnen te komen via de bovenkant van je tank: dit "stabiliseert" je druk en zorgt voor een constante stroom, misschien nodig voor de smering / koeling van je pomp ... ?? ??
0 x
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 07/06/15, 16:03

ja het is een idee, dat moet ik met de buurman zien want het uitzicht is gedeeltelijk maar bijna heel!
Zo niet, denk je dat het systeem dat ik beschrijf functioneel zou zijn?
nogmaals bedankt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/06/15, 16:05

Ahmed schreef:Je kunt altijd camoufleren overwegen, om het (gedeeltelijke) uitzicht van je tank "glamoureuzer" te maken!


Ik ben inderdaad ook van plan om een ​​hele reeks tanks te installeren, die ik zal bekleden met hout + vegetatie; op de top, omdat ik een hellend terrein heb, zal ik een houten terras regelen ...
0 x
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 07/06/15, 16:12

Did67 schreef:Waarom bent u niet tevreden met alleen een pomp + paneel (veel goedkoper): http://www.sellande.com/sellande-webcom ... e-15w.html


A priori is het ontworpen om continu te roteren.

precies wil ik het laten werken dat eens in de twee dagen de andere pomp zelfaanzuigend is of mijn vraag is wat de programmeur op de een of andere manier als een aan-uitschakelaar kan doen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/06/15, 16:17

Een andere benadering is om te zien hoeveel druppelaars je hebt per lijn en welke stroom elke druppelaar heeft:

- hoe minder flow je hebt, hoe minder drukverschil er zal zijn tussen het begin van een lijn en het einde! Wanneer gestopt, is de druk aan het begin en einde hetzelfde.

- het is beter om meerdere "grote pijpen" met weinig druppelaars te plaatsen dan een klein aantal grote pijpen met veel druppelaars

- ten slotte is het mogelijk om het drukverschil te corrigeren door een helling aan uw lijn te geven: bijvoorbeeld een lat die aan het begin van de lijn hoog is en aan het einde gelijk met de grond (maar u moet daarvoor, druppelaars aan het einde van een kleine buis, geen druppelaars direct verbonden met de grote buis) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/06/15, 16:24

deidei schreef:
Did67 schreef:Waarom bent u niet tevreden met alleen een pomp + paneel (veel goedkoper): http://www.sellande.com/sellande-webcom ... e-15w.html

A priori is het ontworpen om continu te roteren.

precies wil ik het laten werken dat eens in de twee dagen de andere pomp zelfaanzuigend is of mijn vraag is wat de programmeur op de een of andere manier als een aan-uitschakelaar kan doen


1) Ja. Mei om een ​​kleine spray van water te maken. Dit betekent dat er te allen tijde voldoende doorstroming is. Een prop verbruikt veel minder water dan zo'n jet!

Dus ik zal de stroom "garanderen"! Voor de zekerheid ...

2) Naar mijn mening: nee. Eenmaal gestart blijft uw circuit, zelfs als het door de pomp gaat, een "sifon". De centrifugaalpomp is geen klep. Niets verhindert de doorgang van water ... Dus het zal permanent lekken. Een beetje, ongetwijfeld ... Maar het zal geen kraan of klep zijn! Zelfs als je van "de top" pompt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten