Booster probleem Installatie?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Quentin54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/03/15, 20:22

Booster probleem Installatie?




par Quentin54 » 12/03/15, 20:45

Goedenavond iedereen.

Ik heb een probleem met mijn Booster-installatie.

Ik heb een diepe 5M-bron, een pomp en een expansievat.
Deze installatie functioneerde correct tot het moment waarop de pomp en de ballon 2 jaar geleden moesten worden vervangen ... omdat het nieuwe expansievat en de nieuwe pomp onmogelijk zijn om de installatie opnieuw te starten ...
De pomp start en draait correct, wanneer ik open voor de bal en ik start de pomp: geen zorgen, ik neem goed water in de kop : Cheesy:
Ik leidde hieruit af dat mijn bezorgdheid uit de ballon kwam, het is een ballon die dus sinds 2 jaar niet draaide, met een bodem van water aan de onderkant ... De bezorgdheid is dat mijn ballon niet vult ... de pomp vult het tot ongeveer 10 cm dan niets ... de pomp draait in een vacuüm ... het warmt op en het water wordt heet in de pomp ...

Ik laat je mijn installatie in foto zien:
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Mijn pomp werkt correct, mijn terugslagklep nadat mijn pomp correct werkt omdat deze vorige week net is vervangen, mijn zeef werkt ...

Ik vergeleek mijn systeem met "hydrofoorpomp" Alias ​​Supresseur .... Ik dacht dat het probleem te maken zou kunnen hebben met de positie van de ballon, het feit dat deze verticaal staat zal voorkomen dat de pomp de ballon vult ? Omdat op de booster de ballon verticaal staat? Misschien is het gemakkelijker om de ballon te vullen door de bal neer te leggen?
Omdat het water vanaf de onderkant van de ballon naar binnen komt en vanaf de bovenkant naar buiten komt ...

Heb ik advies nodig? Het is een oude installatie voor een oud huis ...
Dank je wel!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 12/03/15, 21:27

De verticale positie van de ballon kan de storing die u opmerkt niet verklaren.
Controleer tijdens het opstarten eerst het waterniveau in de put: weet u zeker dat de put voldoende loost?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Quentin54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/03/15, 20:22




par Quentin54 » 12/03/15, 21:30

Bonsoir,

Ja, elke keer als de put vol is en de zeef zich op 20 cm van de bodem van de put bevindt, dus geen zorgen, de put levert veel meer dan we nodig hebben, want ondanks de aanwezigheid van de booster was het noodzakelijk om de put te legen met een externe pomp omdat deze te vol is, dus geen zorgen over de stroom van de put.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 12/03/15, 22:10

op deze pandrecht, zou u manieren moeten vinden om uw installatie te testen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
perrelevaroi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/03/15, 09:36




par perrelevaroi » 13/03/15, 11:17

Hallo Quentin54,

Het probleem komt zeker uit de tank, maar het horizontaal plaatsen zal het niet oplossen.

Wat u kunt doen om te zien of uw tank werkt:
- maak de tank leeg door de pomp uit te schakelen en het netwerk te openen
- zodra de ballon leeg is, sluit u het netwerk en blaast u de luchtballon op (de klep bevindt zich boven)
- blaas de ballon op tot 200gr onder de schakeldruk, d.w.z. als de pomp bij 2bars uitschakelt, moet de ballon tot 1,8bars worden opgeblazen.

Als het na deze manipulatie nog steeds niet werkt, is het dat het membraan van de tank zeker HS is.

Als je ooit ander advies nodig hebt, aarzel dan niet om naar dit blog te gaan van een expert in het veld: http://www.arrosage-distribution.fr/leblog/
Er zijn veel goede adviezen die nuttig zijn in het dagelijks leven.

Bonne journee
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Booster installatieprobleem?




par Philippe Schutt » 13/03/15, 17:37

Quentin54 schreef: Het probleem is dat mijn ballon niet vult ... de pomp vult deze tot ongeveer 10 cm dan niets ... de pomp draait in een vacuüm ... hij wordt warm en het water wordt heet in de pomp .. .

Ik zie op een van de foto's dat je 3bars hebt, de pomp wordt gegeven voor 4,5bars. De ballon lijkt mij niet verantwoordelijk te zijn voor deze symptomen.
Het is normaal dat uw pomp niet hoger gaat en u alleen de instelling van de gevraagde druk en de opblaasdruk van de ballon moet wijzigen
Ofwel is het niet en we moeten zien waarom. Sporen: pompinlaat- of uitlaatklep, aanwezigheid van lucht.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 14/03/15, 07:57

Misschien moet u proberen de werking van de drukschakelaar te controleren door deze te testen door deze te verwijderen om te zien wat er gebeurt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 16/03/15, 14:14

Dit soort centrifugaalpomp is niet ideaal voor levering in een gesloten fles.

De aangegeven maximale hoogtewaarde (44 m) is slechts een extrapolatie van de curve (hoogte, stroom) wanneer de stroom neigt naar 0, maar deze pomp is niet gemaakt om met een zeer lage stroom te werken.

Ik heb hetzelfde type installatie: in mijn geval heb ik 2-staven nodig zodat het water bij de installatie komt en de pomp wordt gegeven voor 55 verticale meters.
In het begin probeerde ik de drukschakelaar tussen 3 en 5-balken aan te passen en de pomp stopte niet (hetzelfde symptoom als u: het water warmt op in de pomp).
De verkregen maximale druk was ongeveer 4 bar. Ik heb de drukschakelaar tussen 2,5 en 3,5-balken aangepast voor een correcte werking (de gebruikte drukschakelaar staat niet minder dan 1bar tussen Pmin en Pmax toe) ...

PS
Aanvankelijk werd de installatie uitgevoerd met een zuigerpomp met een veel lager debiet, maar er was geen probleem om 5-drukstaven te bereiken met een pomp die werd gegeven voor 50-meters ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 158 gasten