Vraag over een put met oude handpomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sebj78
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/02/15, 10:09

Vraag over een put met oude handpomp




par sebj78 » 28/02/15, 10:47

Bonjour à tous,

We hebben een jaar in een paviljoen in de buitenwijken van Parijs gewoond en we hebben in onze kleine tuin een waterput met een gietijzeren handpomp. Toen we aankwamen, had de voormalige eigenaar een ondergedompelde elektrische pomp (Guinard Hydrosub 3000 - 400W) achtergelaten die nooit werkte omdat hij de pellets blies. We willen uiteindelijk het water uit deze put gebruiken, vooral om de tuin water te geven.

De afmetingen van de put:
Totale hoogte (oppervlak - bodem van put): 14,2-meters
Gemeten waterhoogte: 2 meter
Diameter: 90 cm

Hier zijn mijn vragen:
- Is er een kans dat de armpomp na renovatie opnieuw kan werken? Omdat pompen op 12-meters met een oppervlaktepomp, geloof ik dat het niet mogelijk is ...
- 2 meter waterdiepte lijkt mij ondiep, maar als de bodem van mijn put in een watertafel ligt, kan dit voldoende zijn voor ons gebruik. Ik ben bang om een ​​dompelpomp te kopen en snel zonder water te zitten. Kan iemand mij vertellen of deze 2-meters water voldoende zijn?

Alvast bedankt voor je lichten.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 28/02/15, 11:40

Het is waarschijnlijk dat het gemiddelde lage waterniveau van de put aanvankelijk hoger was, omdat een armpomp was geïnstalleerd.
In de huidige configuratie kan een dompelpomp (of oppervlaktepomp verlaagd tot een niveau dat compatibel is met afzuiging) in combinatie met een automatisch stopsysteem in geval van watertekort u toelaten om deze put zonder problemen te gebruiken.
Het is natuurlijk onmogelijk om de stroomsnelheid van deze verzameling te voorspellen, maar over het algemeen verbetert het gebruik ervan.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 01/03/15, 11:56

Hallo, de pomp die door de vorige eigenaar is achtergelaten, werkt mogelijk nog, haal hem mogelijk uit de put en kijk wat er niet aan werkt, omdat hij de pellets heeft opgeblazen, kan een kortsluiting zijn

als het kan worden gerepareerd, is het mogelijk dat u geen nieuwe nieuwe dompelpomp hoeft te kopen

voor de armpomp is hier een onderwerp
https://www.econologie.com/forums/montage-d- ... t6556.html

hartelijk
0 x
sebj78
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/02/15, 10:09




par sebj78 » 02/03/15, 23:23

Bedankt voor je antwoorden.
Repareer de oude elektrische pomp, ik probeer maar de schroeven zijn allemaal roestig en op dit moment heb ik het niet weten te demonteren ...
De armpomp blijft een decoratief element omdat deze niet verder dan 8-meters kan pompen ...
Het idee om een ​​oppervlaktepomp te gebruiken om in de put te plaatsen (op een hangplank of zelfs op drijvers ??) is ook aantrekkelijk omdat ik de mogelijkheid heb om er een te hebben. Ik zal erover nadenken ...

Weldra
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 02/03/15, 23:43

Een eenvoudige oplossing is om de pomp op de juiste hoogte te hangen met een touw of kabel. Op deze manier is het heel eenvoudig om de pomp in de put te laten zakken en weer in elkaar te zetten. Deze oplossing zal een paar sprong maken, maar het werkt heel goed voor mij!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/03/15, 23:35

Een pomp kan nooit streven naar meer dan 10-meters (in theorie; 8-meters in de praktijk): dit is de limiet van atmosferische druk ...

Dus de oppervlaktepomp kan niet werken. Of het nu handpomp of elektrische pomp is ...

Het is daarom noodzakelijk om een ​​dompelpomp te gebruiken.

Let bij aanschaf op de stroomcurve: wanneer het niveauverschil (HMT) toeneemt, neemt de stroom af tot 0.

Kies dus een pomp waarvan het debiet bij 12-meters nog steeds correct is.

Over het algemeen wordt de stroom / hoogtecurve (HMT) op de verpakking aangegeven. Vraag anders naar de pompcurve!

Het idee om een ​​oppervlaktepomp in de put, boven het water, te plaatsen, dreigt dit probleem tegen te komen: de hoogte die moet worden gepompt, zowel voor als na de pomp, blijft op een tiental meter, en een oppervlaktepomp is gebouwd om maximaal 8 meter te "hijsen". Geen 12 meter. Dus controleer de curve, voordat je voor niets "sleutelt" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/03/15, 15:32

Maak je niet teveel zorgen over de oude pomp: als hij de pellets blaast, is hij geblokkeerd of heeft hij een isolatiefout: weinig kans om hem gemakkelijk te repareren
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten