Maar nee, maar nee, alles is normaal :)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
The Passing
x 17

Maar nee, maar nee, alles is normaal :)




par The Passing » 28/12/05, 21:37

Overstromingen in de...Sahara?
Alles is in orde...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/12/05, 22:00

hum...het is waar dat het zeldzaam moet zijn, moeten we hieruit conclusies trekken?
Thuis kunnen we niet zeggen dat we klagen over een moeilijke winter die (voorlopig) streng zou zijn; deze mini-koudegolf is zaterdag voorbij; het duurt nog geen 1 week! : Roll:
In de Provence is het de afgelopen vijf jaar droger en droger geweest, vooral de winters die eind jaren negentig nog nooit zo regenachtig waren geweest... en nu is het tegenovergestelde het geval. De maanden juni en juli waarin er geen druppel meer valt..
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Ja




par freddau » 29/12/05, 09:31

Eerlijk gezegd heb ik geen idee...

Ik had op het nieuws gehoord dat de Amazone zich in een periode van droogte bevond...... er was een cijfer van 5 tot 10 m vermist op de Amazone.

Ik las ook dat het Panamakanaal te kampen had met een gebrek aan water, omdat de wateren van de meren die het kanaal reguleerden geen water hadden...
We probeerden het te verklaren door de ontbossing van de omliggende bossen.

Sterker nog, ik vind dat het systeem zo complex is dat we er absoluut niets van weten, of bijna: een klein bewijs:

we hadden adviseurs horen zeggen: met meer CO2 in de atmosfeer zullen planten sneller groeien omdat de fotosynthese verbetert.....
Na 2003 zagen we dat de droogte de groei en dus de opslag niet ten goede kwam, uiteindelijk hadden de planten moeite met groeien.
Kortom, voor de fabrieken in Frankrijk hebben we het in ieder geval goed gedaan, maar dat moest eerst getest worden......

Toen vroeg ik niet of de consultant werd betaald door Esso en Co.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 29/12/05, 09:34

Ondertussen staan ​​op ons platteland de waterstanden al ruim een ​​jaar op het laagste niveau, en dat is niet echt een gebruikelijke situatie. Vijvers staan ​​droog, dat is ongehoord! (Tenminste in Indre en Loire)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/12/05, 10:20

Vreemd, maar is dit echt schadelijk voor de herbevolking en ‘vergroening’ van de Sahara? Als dit fenomeen puur eenmalig is, brengt het alleen maar nadelen met zich mee... maar als het regelmatig voorkomt zou het een "nieuwe" landbouwstart kunnen geven aan de inwoners van de regio...

Wat wil je...Ik probeer optimistisch te zijn...en de positieve aspecten van klimaatveranderingen te zien (want die zijn er wel)...in ieder geval zullen we niet veel veranderen aan het overschot aan vrijgekomen koolstof de afgelopen 150 jaar...tenzij we een proces vinden om CO2 uit de lucht te "extraheren" via gigantische filters :D
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 09/01/06, 14:16

Een paar tienduizend jaar geleden waren er groene bossen waar de Sahara nu is....het wiel draait... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 09/01/06, 15:05

zelfs het aardmagnetisme is aan het veranderen, kompassen zouden niet langer volledig nauwkeurig zijn.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
The Passing
x 17

En dat, gebruikelijk of niet???




par The Passing » 09/01/06, 17:37

Normaal of niet?

Ruggegraat

provincie Xinjiang onder 60cm sneeuw

De provincie Xinjiang in het noorden van China ligt bedolven onder de sneeuw. Een storm die ruim zes miljoen mensen treft.

In de steden Altay en Tacheng viel bijna 60 centimeter. De temperaturen daalden naar min 43 graden Celsius.

Ongeveer 25 mensen werden uit de getroffen gebieden geëvacueerd en vervolgens verplaatst. Het leger werd gemobiliseerd om de bevolking te helpen.


Bron: http://lcn.canoe.com/lcn/infos/lemonde/ ... 10309.html
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 09/01/06, 20:09

lau schreef:zelfs het aardmagnetisme is aan het veranderen, kompassen zouden niet langer volledig nauwkeurig zijn.

Het lijkt erop dat het een natuurlijk fenomeen is en dat de magnetische noordpool altijd heeft rondgezworven zonder zich te vestigen. Het lijkt er zelfs op dat deze kleine boef regelmatig afdaalt naar de Zuidpool :D .

Over de waargenomen bewegingen:
http://gsc.nrcan.gc.ca/geomag/nmp/long_mvt_nmp_f.php

Over poolomkeringen:
http://gsc.nrcan.gc.ca/geomag/nmp/reversals_f.php
Dernière édition par Christine de 09 / 01 / 06, 20: 31, 3 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 09/01/06, 20:17

econology schreef:maar als dit regelmatig gebeurt, zou het een “nieuwe” agrarische start kunnen betekenen voor de inwoners van de regio....


Ja, maar het is minder cool voor degenen die verder naar het noorden wonen. Alle projecties (ik heb geen bron om te citeren, die komt uit mijn geheugen) zeggen dat de Afrikaanse woestijnzone naar het noorden beweegt en (houd je zwemkleding maar klaar) dat het op een dag Zuid-Europa zal bezetten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten