Ondergedompelde pompstoring stopt niet meer

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
F. Mijnwerker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/08/14, 10:28

Ondergedompelde pompstoring stopt niet meer




par F. Mijnwerker » 12/08/14, 10:40

Hallo, ik heb een huishoudelijke stroomvoorziening door een dompelpomp merk SAER Type NF-958/17 380V bij 50 Hz, vermogen 1.1 kW - 2850 tpm beschermd door een doos ook SAER met thermische beveiliging, gebrek aan water en drukregeling en blaasversterker met drukregelaar. Sinds enige tijd stopt de pomp niet als de manometrische regelaar de triggerdruk bereikt (je hoort duidelijk een klik op de regelaar op de ballon bij 3 bar) maar de kast en de pomp nemen het niet over. De blaas is niet doorboord, de regelaar op de booster is gewijzigd. Help alsjeblieft.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 15/08/14, 12:16

Komt de storing voort uit de verandering van de drukschakelaar?
Controleer dan de juiste aansluiting: het kan zijn dat er met alle apparatuur die je noemt een zooitje is ontstaan.

Gewetenshalve (omdat het onwaarschijnlijk is dat de storing daar vandaan komt), zou het dan raadzaam zijn om te testen of de nieuwe drukschakelaar een goed contact werk en rust garandeert door hem los te koppelen van de sector, en vervolgens te controleren met een tester (in ohmse weerstandsstand); anders met een simpele lamp met twee draden en werkend onder spanning (en voorzichtig!)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/08/14, 15:06

Inderdaad, om duidelijk te zien, is het nodig om het circuit van de drukschakelaar te "volgen", die zodra de geprogrammeerde druk is bereikt, de stroom moet onderbreken.

En controleer of het zijn werk doet! Als u de "klak" hoort, wordt de stroom dan onderbroken?

En zet stap voor stap het motorregelcircuit weer in elkaar...

[als je er geen hebt, kost een "metrix" om spanning te meten minder dan 10 euro; een chinoiserie natuurlijk, maar dat is genoeg om de stroming te detecteren!]
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 15/08/14, 17:31

Een doorgesneden draad : Cry:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 15/08/14, 19:17

Een doorgesneden draad? Onze vriend F. Mijnwerker zou hij de uitgevonden hebben free-energie zonder het te beseffen? :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten