Regenwater oogsten in een garage

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

Regenwater oogsten in een garage




par charendome » 25/12/05, 21:39

hallo allemaal.

Ik kom een ​​ervaring met je delen.
drie jaar geleden heb ik een garage gebouwd, niet aan mijn huis vastgemaakt. het is 6m bij 12m.
voor het bouwen heb ik eerst twee putten gegraven,

een van 1.2 mx 5 m, bij 1.5 m diep, die ik gebruik als een reparatieput (zoals in garages in de oudheid (ze waren nog niet zo dom, het werkt zelfs zonder elektriciteit, en voor de zekerheid 100% !!)

in de tweede is het 6m x 3m bij 1.8m hoog, ik gebruik het als regenwateropvangput (het hele huis (140 m² dak) evenals de twee garages (120 m²))
Dit water gebruik ik voor de tuin en de wasmachine die ik in het voorjaar in de garage zet en die ik thuiskom als de eerste nachtvorst komt.
voor de constructie heb ik een beton op de grond gemaakt, versterkt met 20 x 20 traliewerk, daarna heb ik betonnen blokwanden gemonteerd, waardoor er ruimte overbleef voor twee palen over de lengte, die ik betonnen en verstevigde met een ketting van 12 tot 15 cm op hoogte, ook feraillé, dan nog een ketting in de finale met de rest van de hoogte van de palen. en tot slot een dekvloer van 12 cm gewapend beton om alles te bedekken.
om de muren af ​​te dichten, heb ik "zoals de oude" gedaan, dat wil zeggen een eerste bepleistering om het op te ruwen, daarna een tweede met "bastard" (mengsel van cement en kalk), dat ik recht heb gemaakt, met een troffel heb gemaakt en vervolgens glad heb gemaakt tijdens zijn vangst.
het is mogelijk dat mijn tank een beetje "lekt", maar dit kan alleen geen infiltratie door het cement zijn (het eerste jaar heb ik het vaak genoeg gemeten om te beseffen, en ik merkte er niets van) en daarom, gezien het gebruik van water, zijn hier geen extra kosten door afdichtingsmiddelen voor nodig.

bovendien, aangezien mijn tank volledig gesloten is (ik heb twee diagonale mangaten achtergelaten, die worden geblokkeerd door een ijzeren plaat), heb ik geen probleem om het water te "vergroenen".

Ik ben van plan een leiding te maken om het water uit deze tank terug naar huis te brengen voor de toiletten en voor de wasmachine (die ik niet meer zou hoeven te verplaatsen)

één ding: het dient ook als regenmeter!

gelukkig nieuwjaar voor iedereen.
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 24/01/06, 21:03

Hallo, ik vang ook een beetje regenwater op (bakje onder de goot), en ik merk dat het een stuk minder regent. Ik heb ook een waterput, maar ik kon geen enkele verandering in het niveau zien (ik woon niet ver van de Loire en in Nantes, er is het fenomeen van het getij, de grondwaterspiegel beweegt ook in dezelfde richting...), maar gezien uw installatie kan het interessant zijn om de regenval te onderzoeken en te noteren. Ook al krijg ik normaal gesproken maar een klein drankje uit het vallende water, dit jaar merkte ik dat ik moeite had met het vullen van de tank! en omdat ik hem snel leegmaak, is hij vaak leeg omdat het niet regent! De grond van de tuinbouw zuigt veel, en meestal had ik dit seizoen geen problemen met het vullen.
Voor jou is het uiteraard gemakkelijk om het niveau te nemen en alles te meten wat er valt!
Als je de staat van de hulpbron zou kunnen communiceren en bijvoorbeeld de regenval zou kunnen noemen, zou dat voor sommigen nuttig kunnen zijn!

Het is gek dat Météo France deze informatie niet geeft!

Voor het overige gefeliciteerd met uw installatie en het gebruik ervan in sanitair- en waswater! Het is niet zo gebruikelijk, en het is niet per se eenvoudig in te stellen, zelfs niet in een nieuwe en ziet er nog steeds uit in de oude! Gelukkig dat er vaten waren!

zie je snel

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 24/01/06, 21:35

Daarna volgt nog de behandeling van grijs water (water uit de douche, de gootsteen, de wasmachine) om dit water te recyclen tot water voor de toiletten en voor de bewatering, waardoor het gebruik van drinkwater voor de bewatering bij afwezigheid van regenwater vermeden wordt.

grijswaterbehandeling-site Autarcie

Het kan nodig zijn om hiervoor enkele m² grond op te offeren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/01/06, 22:40

Er zijn ook filtersystemen beplant met riet die heel goed werken, geen belediging voor de auteurs van de site "Eautarcie"... :?

Voor MétéoFrance-informatie geldt dat alles wat verband houdt met nauwkeurig gelokaliseerde regenval betalend is, maar afhankelijk van het soort gegevens dat wordt gezocht, kan dit zeer redelijk zijn.

Als het voor algemene informatie is, vertel me dan waar je woont, dan vertel ik je hoeveel het regent waar je woont... : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/01/06, 18:04

Yahi schreef:[...]Voor jou is het uiteraard gemakkelijk om het niveau te nemen en de totaliteit te meten van wat er valt!
Als je de staat van de hulpbron zou kunnen communiceren en bijvoorbeeld de regenval zou kunnen noemen, zou dat voor sommigen nuttig kunnen zijn!

Het is gek dat Météo France deze informatie niet geeft![...]
In de regio Nantes valt jaarlijks tussen de 600 en 800 mm neerslag. Dat betekent dat als je een niet erg groot dak (10 m2) verzamelt, je kunt herstellen tot het maximum 8 m3 per jaar, verdampingsverliezen niet meegerekend.

En als je daarheen gaat: http://www.meteofrance.com/FR/climat/dp ... UID=DEPT44

U kunt een samenvattend bulletin krijgen van het weer dat maandelijks voorkomt, met een kaart van de neerslag, sinds januari 2002. Zo weet u wat het de afgelopen jaren precies in uw hoek is gevallen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/02/06, 01:14

Ik ga beginnen: ik heb 2 vaten van 200 l in gerecycled plastic, zo snel mogelijk maak ik een afleiding op de afdaling van het dak. Ik heb een put met een elektrische pomp, maar het is niet erg groen om elektrisch te pompen; met de tonnen in de hoogte kan ik mijn infuus er direct op aansluiten en zonder energie werkt hij vanzelf. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 08/02/06, 09:06

jean63 schreef:Ik ga beginnen: ik heb 2 vaten van 200 l in gerecycled plastic, zo snel mogelijk maak ik een afleiding op de afdaling van het dak. Ik heb een put met een elektrische pomp, maar het is niet erg groen om elektrisch te pompen; met de tonnen in de hoogte kan ik mijn infuus er direct op aansluiten en zonder energie werkt hij vanzelf. : Mrgreen:




Kunnen we vanaf deze mini-watertoren ook een kleine mechanisch pompende windturbine (type boorpomp) aan het einde van de lijn monteren, die deze laatste permanent van stroom zou voorzien, waarom niet met een kleine zonnepomp in geval van afwezigheid van wind? : Cheesy:
Dit geheel zou onder druk en tegen weinig kosten de bewatering van de moestuin kunnen verzorgen.
Zijn er nu berekeningen om de uitlaatdruk te meten in relatie tot de hoogte van de tank en het volume ervan?
Ik weet niet hoe ik verder moet met deze berekening, weet iemand onder ons dat? :?
Ik heb deze montage al gezien in een moestuin met een gegalvaniseerde tank van 600L gemonteerd op een metalen frame op een hoogte van ongeveer 3M, maar ik weet niet hoe deze laatste wordt gevoed
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/02/06, 10:19

Voor water is het vrij eenvoudig: 1 meter hoogte = 0,1 bar. Het volume verandert helemaal niets.

Maar dat is voor een waterkolom, dan moet je de drukvallen tellen en dat is niet mijn vakgebied... Als er hydraulisten in de montage zitten? : Wink:

De "watertoren" in zijn tuin is heel goed mogelijk, vul hem maar... Jouw idee met een kleine windturbine of fotovoltaïsche zonnecollectoren lijkt mij uitstekend.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

pomp op boor




par Oli 80 » 22/05/11, 20:59

Hallo, hier is wat ik heb gevonden over boorperspompen, http://www.youtube.com/watch?v=vvz3752M60s

zoals ik op de video zie lijkt deze pomp druk te leveren, natuurlijk is het nodig om de toepassingen van deze pomp voor water te beperken, niet zoals mij een keer overkwam, iemand gaf mij dit type pomp met slang zonder mij dat te vertellen hij bracht stookolie over, de salade en al het andere was verpest
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten