Bronwater stroomgebied

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22

Bronwater stroomgebied




par Elledé » 04/04/14, 18:17

Hallo, ik plan een legale installatie van een yurt en voor de watervoorziening wil ik graag profiteren van het water uit een bron die "niet te ver" aan de oppervlakte stroomt.
Deze bron geeft aan de oppervlakte veel, maar ik weet niet hoe ik het moet kanaliseren om een ​​tank te voeden.
Aangezien mijn behoeften zeer bescheiden zullen zijn, wens ik geen grote werken uit te voeren, een graafmachine in te schakelen, enz...

Zijn er geesten geïnspireerd door mijn project en klaar om mij te adviseren?

Al bedankt :-)
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 04/04/14, 23:38

U moet beginnen met uw behoeften op te geven, het debiet van de bron minimaal, heeft u het recht om dit water te gebruiken en de hoogte ten opzichte van uw land.
0 x
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22




par Elledé » 05/04/14, 05:13

In feite zijn noch mijn behoeften, noch de positie van de bron nuttig. Mijn vraag heeft geen betrekking op de dimensionering van de installatie, noch op de manier van pompen, enz.
Ik zou gewoon wat advies willen hebben over hoe je van het stadium van stromend water op grondniveau kunt overgaan naar dat van water dat uit een pijp komt.
Ik dacht erover om een ​​gat te maken voor deze waterstromen, om een ​​mini-reservaat te maken, waar ik ofwel een cementen mangat zou plaatsen of een korenmaat op de bodem bekleed met kiezels, of een grote emmer met kiezels, of... . , waarvan het bovenste deel zou zijn doorboord met gaten voor het binnendringen van water, en waaruit - in het onderste deel - een pijp zou komen die is uitgerust met een filter (zeef).
Ik zag een systeem van deze stijl op het net, maar dan op grotere schaal.

Wat denk je? Hoe zou jij het doen?

NB: tussen de bron en een groter reservaat in de buurt van mijn yurt, zou de pijp het water door de zwaartekracht leiden - indien nodig ;-)
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/04/14, 08:16

Je zou een kleine afvoer kunnen maken met een geboorde toevoerleiding van een paar meter, bedekt met grind begraven in de grond en de watertoevoerleiding die er rechtstreeks op is aangesloten.

http://www.monechelle.fr/tube-pe/tuyau- ... -bars-4735

Daar is het de eenvoudige oplossing die we kunnen doen, maar ingewikkelder, beter en duurder, het hangt af van het budget. Let op de diameter van de watertoevoer naar de yurt, afhankelijk van de afstand en de hoogte zal het water het einde niet bereiken vanwege drukverliezen.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Perte_de_charge
Dernière édition par raymon de 05 / 04 / 14, 08: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22




par Elledé » 05/04/14, 08:19

Dankjewel. En het water zou noodzakelijkerwijs de pijp infiltreren in plaats van er langs te gaan? Als dat inderdaad het geval is, is het een oplossing die bij mij past!
Dankjewel :-)
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/04/14, 08:24

Sorry dat ik mijn post heb aangepast terwijl jij de jouwe aan het schrijven was.
0 x
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22




par Elledé » 05/04/14, 08:26

OK. Kan het niet gebeuren als de yurt lager staat dan de bron?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/04/14, 08:44

ja Geeft de afstand en de hoogte tussen de bron en de yurt.
0 x
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22




par Elledé » 05/04/14, 08:50

Afstand: 300m
Hoogte: 45m
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/04/14, 17:41

afhankelijk van hoe deze bron eruit ziet

wat is het debiet van de bron en welk debiet heb je nodig?

als de bron een veel hoger debiet heeft dan je nodig hebt, hoef je niets te doen, haal het er gewoon uit

als de stroom van de bron net voldoende is voor wat je nodig hebt, moet je bouwen wat je nodig hebt om er zeker van te zijn dat je pompt wat uit de bron komt en niet wat er uit de afvoer komt

wat te bouwen hangt af van de vorm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten