Waterverbruik per food

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Waterverbruik per food




par Christophe » 07/02/14, 21:54

Kleine infographic die het waterverbruik weergeeft om 1 kg van een aantal veelvoorkomende voedingsmiddelen te produceren:

Beeld

Gek hoe weinig verschil er is tussen eieren en kippen!! Is het niet? :schok:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/02/14, 09:10

christophe hello
Gek hoe weinig verschil er is tussen eieren en kippen!! Is het niet?
In tegenstelling tot de andere gepresenteerde producten die afgewerkte producten zijn, is het ei een foetus die moet worden vergeleken met de andere dierlijke foetussen en de evenredigheid zou (gereduceerd tot het gewicht) waarschijnlijk zeer dichtbij zijn. Ik zou ook graag willen weten hoe deze berekening (die mij meer dan overdreven lijkt) tot stand is gekomen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/02/14, 10:01

Wat methodologisch het meest schokkend is aan de constructie van deze tabel, is dat het gebruik door planten van regenwater, wie zou er toch gevallen zijn en die massaal zijn aangetrokken om de productie in een kunstmatige omgeving te ondersteunen, worden op hetzelfde vlak geplaatst.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/02/14, 10:15

Wat methodologisch het meest schokkend is aan de constructie van deze tabel, is dat het gebruik door de planten van regenwater, dat hoe dan ook zou zijn gevallen en dat massaal wordt aangetrokken om de productie in een kunstmatige omgeving te ondersteunen, op hetzelfde vlak wordt geplaatst.
niet helemaal! Dit is het totale verbruik, of het nu afkomstig is van regen en drassig land of grondwater. Het doel is om de disproporties aan het licht te brengen om hetzelfde resultaat te bereiken tussen 1 kg aardappelen en 1 kg bidoche, terwijl het drinkwaterprobleem de komende jaren een wereldwijd probleem dreigt te worden. (dit is al het geval in sommige regio's)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/02/14, 13:32

Janic schreef:Ik zou ook graag willen weten hoe deze berekening (die mij meer dan overdreven lijkt) tot stand is gekomen.


Misschien door de bron onder aan de afbeelding te bezoeken?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 08/02/14, 15:35

Ik vind het relevanter om de oppervlakten land te vergelijken die nodig zijn om één kg te produceren. Het water dat bijvoorbeeld wordt gebruikt om 1 kg aardappel te maken, zal hoe dan ook terugkeren naar het milieu door verdamping, infiltratie, gebruik door de plant, maar het zal hoe dan ook terugvloeien naar het milieu, zelfs het water in de aardappel die we eten.
Aan de andere kant is 323 m2 voor 1 kg rundvlees of 6 m2 voor 1 kg groenten helemaal niet hetzelfde.


http://www.forum-metaphysique.com/t9442 ... de-cereale
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/02/14, 18:06

Aan de andere kant is 323 m2 voor 1 kg rundvlees of 6 m2 voor 1 kg groenten helemaal niet hetzelfde.

uiteraard is het niet mogelijk om zich te beperken tot slechts één of twee parameters. Wat absurd is (vooral in de ecologie) is het ondersteunen van dergelijk catastrofaal consumptiegedrag voor zowel mensen als dieren, opgeofferd voor het enige plezier van egoïstische smaak. (egoïstisch gedrag gevonden bij rokers, drinkers en andere verslaafden)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Waterverbruik per voer




par moinsdewatt » 09/02/14, 20:59

Christophe schreef:Kleine infographic die het waterverbruik weergeeft om 1 kg van een aantal veelvoorkomende voedingsmiddelen te produceren:

Beeld

Gek hoe weinig verschil er is tussen eieren en kippen!! Is het niet? :schok:


en hoeveel liter water voor een liter champagne? : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/05/14, 13:20

Voor bier denk ik dat het ongeveer 2 tot 3L is... maar ik weet niet of het het totale cijfer is of alleen het productiecijfer!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten