Roest in booster-blaas

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
megadec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/13, 12:42

Roest in booster-blaas




par megadec » 19/10/13, 12:48

Hallo,

Na het demonteren voor een blaasreiniging van mijn suppressorballon (horizontaal, 100l), trof ik veel roest aan.

In feite is het deel dat de blaas vasthoudt (tegenover de waterinlaat), het deel waarop de drukschakelaar is aangesloten, volledig verroest.

Blijkbaar is het gebruikte staal dat permanent in het water ligt van zeer slechte kwaliteit, de bal is een Varem.

Weet je hoe dit metalen onderdeel aan de blaas vastzit, het ziet er gelijmd uit, ik durf het niet te veel aan te raken omdat ik de blaas niet wil beschadigen. Ik denk erover om hetzelfde stuk in roestvrij staal te kopen.

Bedankt voor uw hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/10/13, 15:03

wanneer een stuk ijzer tegen rubber roest, lijkt het te blijven plakken: geef een mes door dat niet te veel tussen het rubber en het strijkijzer snijdt en het komt los

Dit soort dingen zie ik bij een gegalvaniseerde stalen plaat: het zink is aan de buitenkant voldoende om te decoreren, en duurt binnen niet lang

een goede epoxyverf aan de binnenkant kan een economischere oplossing zijn dan het opnieuw doen in roestvrij staal
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 19/10/13, 15:06

hello,
hetzelfde probleem met mijn booster.

Ik heb veel water in de tank gevonden, hetzij door lekkage ter hoogte van de kraag van de blaas, hetzij door een lekke band in de blaas?
Het resultaat was dat de plaat die de tank afsluit, het roostertje volledig verroest had.
Normaal gesproken wordt de blaas niet op deze plaat gelijmd, maar de afdichting wordt verzekerd door de kraag tegen de tank aan te draaien met behulp van 6 bouten.
Ik denk dat je de blaas voorzichtig kunt "verwijderen", schoonmaken en lichtjes invetten met siliconenvet (voedsel), en dan weer in elkaar zetten.
hier is wat informatie
Beeld
zwaluwstaart
0 x
megadec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/13, 12:42




par megadec » 19/10/13, 17:43

ok bedankt, dat stelt mij gerust, ik ga het inderdaad behandelen.


Ik heb ook de binnenkant van de bal behandeld, deze is namelijk niet behandeld....
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten