Onverwachte trip van de boorpomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
prosper1963
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/10/13, 20:00

Onverwachte trip van de boorpomp




par prosper1963 » 16/10/13, 20:25

Hallo, kan iemand mij in deze analyse wijzen, ik heb een boorgat met grundfos sp3A18-pomp. Het begon onverwacht. Blijkbaar veranderde ik de condensator van de starterkast die moe was, het activeerde de thermische beveiliging in de starterkast. De pomp schakelt uit zonder dat er een druppel water wordt getrokken. Ik heb gecontroleerd de installatie: geen lekken. Naar wat mijn probleemoplossing moet leiden, wetende dat mijn drukschakelaar normaal wordt geactiveerd maar dat er nog steeds een kleine drukval is. Bij voorbaat dank.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 16/10/13, 21:37

waarschijnlijk meer lucht in de ballonblaas.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 17/10/13, 10:21

Het gebrek aan lucht produceert nauwere triggers bij het aftappen van water, maar geen triggers in afwezigheid van consumptie.

Als de druk daalt, is er een lek.

Het meest waarschijnlijke zou zijn dat de terugslagkleppen niet langer volledig zijn afgedicht en dat water terugkeert naar het boorgat (wat verklaart waarom we het lek niet zien).
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/10/13, 13:13

Hallo voorspoedig!

Het kan zand zijn in de terugslagklep, het is noodzakelijk om de put volledig te legen door een lasser die het water laat stromen om een ​​mogelijke aardverschuiving uit de wanden van de put te halen om de bodem te reinigen, meestal moet de pomp niet te dicht bij de bodem zijn om dit soort problemen te voorkomen.

Is het een recente bron?

In meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/10/13, 14:52

plaats eerder een anti-sedimentfilter, het kost niets.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten