Heb een put in je huis

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
mushi mushi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/09/13, 15:37

Heb een put in je huis




par mushi mushi » 02/09/13, 15:51

Dag

Ik heb onlangs een huis gehuurd, het blijkt dat ik een waterput in huis heb, deze was afgekeurd met van alles en niets (grote stenen, aarde, zand, oude glaswol en ik weet niet wat nog meer)

het probleem is dat het vocht in huis brengt, samen met de eigenaar hebben we besloten om het leeg te maken tot 20 cm onder de afgewerkte vloer, we willen het graag goed afdichten om zoveel mogelijk te voorkomen.

Ik zoek advies over hoe ik dat moet doen

Bij voorbaat dank voor alle constructieve reacties.

Beeld

Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/09/13, 20:12

Welkom bij Ecology!

Gewoon vullen met cement zou het werk moeten doen.


U kunt een siliconenafdichting rond de omtrek maken voordat u het cement giet, en deze zal vanaf de onderkant waterdicht zijn als er rondom de betonblokken een scheur in het oppervlak verschijnt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/09/13, 21:51

Ballast onderaan + waterdichte mortel 5 tot 10 cm zou voldoende moeten zijn...

Maar dit verhindert mogelijk niet dat de haarvaten langs de randen omhoog komen... Is er soms nog vloeibaar water op de bodem? De onderkant is nat (het lijkt op de foto)

Ik zou de basis gebruiken om een ​​brood-/pizzaoven te maken :) (als het mogelijk is om de dampen gemakkelijk af te voeren uiteraard...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/09/13, 10:52

Persoonlijk zou ik deze put deblokkeren om er water uit te halen en mijn huis er rustig van te voorzien. Dan zou een uitgang naar buiten met ventilatie ervoor zorgen dat de vochtige lucht afgevoerd kan worden, een goede metalen afdekking met rotbestendige isolatie en waterdichte pakkingen en zou..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/09/13, 10:54

Nou, we moeten kijken of het onderaan niet droog is...

Dit zou absoluut de beste oplossing zijn en een broodoven erbovenop met een calorierecuperator!

Dat is toegepaste econologie!

: Cheesy:
0 x
mushi mushi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/09/13, 15:37




par mushi mushi » 04/09/13, 10:08

bedankt, eindelijk een constructief antwoord

de put is erg slecht geplaatst, ik kan de dampen niet ventileren, dan weet ik niet hoe ik de diepte van de put moet kennen of de aard van de gebruikte opvulling, tenzij ik deze deblokkeer, bovendien weet ik niet of er water zou komen in voldoende overvloed te vinden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 04/09/13, 11:29

Als het gevuld was, denk ik dat het komt omdat het droog was. Dit is vaak het geval bij oude putten. Ze staan ​​vol met water in de winter/als het regent, maar geen enkele bron levert ze en als ze eenmaal leeg zijn, vullen ze zich niet meer tot de volgende regen.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 09/09/13, 08:55

Hallo,
Met de komst van elektriciteit hebben puteigenaren hun put in het beste geval bedekt met een soort plaquette, of in het slechtste geval gebruikt als vuilnisbak. Dit is mijn geval, een van mijn putten werd omgevormd tot een sanitaire put (wat schandalig is voor de grondwaterspiegel), de tweede eenvoudigweg afgesloten door een grote metalen plaat.

In tegenstelling tot jou staan ​​ze echter buiten, de eerste is schoongemaakt, heeft meer dan tien jaar inactief gelaten en gerehabiliteerd om water aan een fontein te leveren, de tweede levert water aan mijn tuin. Het is een zegen, ik drink (bijna) nooit kraanwater om mijn moestuin en mijn bloemen te besproeien.

Wat de luchtvochtigheid betreft, zal het onttrekken van water een holte in de grondwaterspiegel onder het huis creëren en daardoor de capillaire opstijging verminderen.

Het is bekend dat het in het verleden, om uw buurman te ergeren, voldoende was om een ​​put dieper te graven dan de uwe, om de grondwaterspiegel te verlagen en de ondiepere put droog te leggen. Een put die in huis in bedrijf is, droogt dus de fundering uit in plaats van omgekeerd.

Ik voeg eraan toe dat een ongebruikte put verstopt raakt; het is het feit dat er regelmatig water wordt aangezogen dat de put in leven houdt door de depressie tussen de natte grond en de lege zone in de put. Opnieuw doodde stromend water de bronnen...

Ik ben het met macro eens: de put kan gemakkelijk worden afgesloten, maar als je het geluk hebt een put te hebben, is het beter om hem in gebruik te nemen dan om hem af te sluiten.

Hartelijk
0 x
mushi mushi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/09/13, 15:37




par mushi mushi » 09/09/13, 12:17

het idee om de put weer in bedrijf te nemen is interessant, nu hem leegmaken, dat is een ander verhaal. Ik ken de diepte niet en vooral waarmee hij gevuld was, bovendien in huis geplaatst, het wordt erg moeilijk om erin te stoppen actie
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten