reële economische stroom douchekoppen in het water ...

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
gerald2545
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/05/11, 17:36

reële economische stroom douchekoppen in het water ...




par gerald2545 » 20/05/13, 10:55

Hallo,
Ik heb me verdiept in het onderwerp waterbesparende douchekoppen. Omdat ik water / energie wilde besparen, ging ik naar GSB om advies te vragen en legde uit dat mijn eerste zorg was om water te besparen tijdens het gebruik (dus geen LED-douchekop nodig). Ik vertrouw de verkoper en de verpakking waar ik de woorden "waterbesparing" zie en verder 60% ..... maar als ik thuiskom, ga ik zitten en bekijk het product beter ..... het is geen 60% besparing te verwachten maar 40% aangezien de 60% eigenlijk overeenkomt met het % van de initiële stroom (zonder spuit).

Goed geen probleem, ik test en ik breng het terug naar de GSB omdat ik weet dat er handdouches zijn die een besparing van minstens 50% mogelijk maken.
In PJ het resultaat van de tests: we hebben ongeveer 60% van het debiet van de douche zonder douchekop (63% precies), maar goed omdat we zelden douchen zonder mondstuk, dit vertegenwoordigt eigenlijk 78% van het debiet van de vorige douchekop, d.w.z. "slechts" 22% besparing.

Kortom, ik heb de handdouche teruggebracht naar de winkel en kom nu bij u langs om te horen waar u zelf mee bent uitgerust (merk/model) en of u er tevreden mee bent (wat betreft besparing en gebruik).
Ik zag dat er (volgens de fabrikant) modellen waren die een debiet van 7 l/min mogelijk maakten, ongeacht de druk van het waterleidingnet... en zonder verlies van comfort (bijv. Monsoon eco-douche chroom/hansgrohe wit), werkt het echt?

Bij voorbaat dank voor uw feedback.

Gerald
Spreadsheet van gemeten stromen:

Beeld

PS: dit bericht is uitgezonden op de forum futura-sciences, maar was niet succesvol....ik hoop hier meer geluk te hebben, alvast bedankt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/05/13, 11:41

Ah, de geneugten van marketing...

De daadwerkelijke stroom hangt noodzakelijkerwijs af van uw netwerkdruk... die nog steeds nogal verschilt van huis tot huis...

Dus in plaats van een % reductie af te lezen, staat er een indicatie van het debiet in L/min op de verpakking?

Daarna is er geen geheim: om te wassen heb je water nodig...de 7L/min versie, ik weet niet of het voor iedereen geschikt is.

Een kleine, snelle douche is daarom misschien beter... dan een ultrazuinige douchekop?

ps: en de oude tip + nieuwe knop plaatsen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/05/13, 12:26

Kans? Ik heb net mijn 1e douche genomen met een nieuwe douchekop met een mist modus (Ik wist het niet bij het kopen) ... wat mij erg effectief lijkt in termen van waterbesparing en was- / spoelefficiëntie!

Er zijn overal douchekoppen van € 15-20 met 6 of 7 jets, hoogstwaarschijnlijk inclusief een "mist" -modus ... om thuis te testen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/05/13, 13:19

Ik ben een beetje verrast door uw debieten, want volgens metingen verbruiken mijn vrouw en ik tussen de 18 en 24 liter per douchebeurt. (Ik ga zelfs zo ver dat ik het water "wacht tot het heet is") in een emmer opvangt om de gootsteen door te spoelen.

(je hebt druk, pcq thuis, het komt zelden voor dat we de 10 l/min kunnen overschrijden, wat een probleem is voor het gebruik van een grote HP-reiniger)

Ik zal straks een andere berekening maken: tegen de prijs waar de vloot is, voor een kleine hoeveelheid (1 liter) wat goedkoper is, wachten op warm water of het water in de ketel opwarmen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/05/13, 13:23

Het lijkt mij dat een "standaard" niet-zuinige douche wordt gegeven voor 50L ... wat overeenkomt met ongeveer 2kWh waterverwarming.

Dus 20 tot 25L is een zuinige douche.

Er is natuurlijk een verschil tussen een man met kort haar en een vrouw met lang haar...
0 x
gerald2545
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/05/11, 17:36




par gerald2545 » 22/05/13, 05:27

Christophe schreef:Ah, de geneugten van marketing...
Dus in plaats van een % reductie af te lezen, staat er een indicatie van het debiet in L/min op de verpakking?
Daarna is er geen geheim: om te wassen heb je water nodig...de 7L/min versie, ik weet niet of het voor iedereen geschikt is.
Een kleine, snelle douche is daarom misschien beter... dan een ultrazuinige douchekop?
ps: en de oude tip + nieuwe knop plaatsen?


Geen aanduiding van debiet in L/min op de verpakking, maar een stroomschema afhankelijk van de druk in de bijbehorende doc (allemaal al terug in de winkel).
Mijn probleem is dat mijn helft een vrouw is, lang haar heeft en graag onder de douche ontspant, vandaar de zoektocht naar een beperking van het verbruik door technologie .... zonder verlies van comfort indien mogelijk;) Nadat ik 2 dochters heb, hoop ik dat ik ze beter zal kunnen opvoeden dan de moeder;)
als ik het over mondstuk had, bedoelde ik natuurlijk pommel.

De "mist" modus kende ik niet, we kochten in 3 een 2009-standen sproeier en we gebruiken alleen de regenmodus, dus ik ga voor de simpelste, robuuster en goedkoper: 1 sproeier met 1 enkele modus. Heb je de stroming in mistmodus kunnen meten?


Merci pour vos réponses

Gerald
0 x
gerald2545
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/05/11, 17:36




par gerald2545 » 22/05/13, 05:29

Sommigen van jullie hebben al een handdouche van 7L/min getest: comfortverlies of niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/05/13, 08:16

Ik heb nooit de tijd genomen om te meten tussen de oude douchekop en de air-mix douchekop die ik al enkele jaren gebruik.
Deze bekende appel wordt genoemd in verschillende onderwerpen op de forum.
Ik heb ze gevonden dankzij de naam van het product, maar zal het niet noemen om een ​​opmerking van Christophe te respecteren die me vroeg om geen reclame te maken... 8)

Het gevoel van douchen is anders maar je went eraan (zelfs passerende gasten), alleen het geluid kan je storen, maar dat zijn we inmiddels gewend. We gebruiken het al ongeveer 5 jaar (4 personen thuis).

Ik had een vergelijking van waterbesparende douchekoppen uit een consumentenmagazine gefotokopieerd, maar ik weet niet waar ik het heb gelaten... Ik herinner me dat het beste product in de vergelijking het goedkoopste was en dat het werd verkocht door een GSB (doe-het-zelf warenhuis), degene waar het "castoche" is, lijkt mij...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/05/13, 12:56

gerald2545 schreef:De "mist" modus kende ik niet, we kochten in 3 een 2009-standen sproeier en we gebruiken alleen de regenmodus, dus ik ga voor de simpelste, robuuster en goedkoper: 1 sproeier met 1 enkele modus. Heb je de stroming in mistmodus kunnen meten?


Ik zal vanmiddag de 3 debieten testen: "normale" modus, "gecentreerd / karcher" modus en motregenmodus. De hele mixer maximaal open.

Van wat ik heb gezien is de motregenmodus wel 5 tot 10 keer lager dan de normale modus!
0 x
gerald2545
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/05/11, 17:36




par gerald2545 » 24/05/13, 22:00

Dus Christophe, heb je de stroomsnelheden kunnen meten?
Op futura praat iemand over het aquaclic-product dat er ook best goed uitziet.
Voor de ecoxigene bevalt het ontwerp me gemiddeld. Blijkbaar zijn de handdouches met venturi-effect luidruchtig....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten