Het vinden van oplossingen voor het verpompen van water zonder EDF

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
devlie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 27/01/13, 18:02

Het vinden van oplossingen voor het verpompen van water zonder EDF




par devlie » 26/02/13, 13:17

Hallo,

Mijn naam is devlie, ik heb een tuin in Picardië met een beek eronder. En een kleine tunnelkas (zelfgemaakte DIY) voor mijn tomaten met deuren in plastic flessen.

Ik oefen overdreven mulchen en BRF, maar ik moet nog een beetje water geven. Dus ik ben op zoek naar een oplossing om water uit de ru te pompen zonder gefactureerde energie (EDF) te verbruiken.

Ik heb je al doorgenomen forum en vind de ram pomp (maar niet relevant niet genoeg water hoogte stroomopwaarts en te ver stroomafwaarts), en de vloeistof (maar niet genoeg zon).

Ik heb net een video gezien van een natuurlijke boiler via een composthoop, en daar zeg ik tegen mezelf: er is iets te doen om deze warmwaterfabriek om te bouwen tot een waterpomp.

Daarom sluit ik mij bij u aan: verzamel uw mening en houd u op de hoogte van mijn experimenten

Ah ja, voor de kleintjes, ik heb de "gieters" -modus al geprobeerd om mijn tuin handmatig te besproeien, maar ik heb mijn man uitgeput en hij werkt niet meer in deze modus. : Cheesy:

zie je snel

hoogte-van-mijn-tuin-pic731.jpg.png
denivele-de-mon-jardin-pic731.jpg.png (11.2 KB) 5038 keer bekeken
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 13:59

Welkom bij Devlie Economics!

Onze pro van rampompen Oli zal u zeker beter antwoorden, maar in de tussentijd begrijp ik niet wat u hier bedoelt "niet genoeg waterpeil stroomopwaarts en te stroomafwaarts" want als er in totaal genoeg niveauverschil is, zou een ram toch moeten kunnen tikken?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
devlie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 27/01/13, 18:02




par devlie » 26/02/13, 14:10

de ru in kwestie is slechts enkele centimeters diep en als ik een reservoir moest opzetten, zou ik het elke dag moeten verwijderen om geen problemen met de buren te krijgen.
het was stroomopwaarts. Voor de stroomafwaarts: ik moet het water meer dan twee meter hoog tillen vanaf het niveau van de ru.

Ik hoop dat het zo duidelijker is
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 14:26

OK ik snap het!

Maar u weet dat een kleine elektrische pomp heel weinig verbruikt en kant-en-klare zonnepaneel- / batterij- / pompkits verkoopt, wat minder ingewikkeld is dan het omzetten van energie uit de composthoop.


Over welke video heb je het?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/02/13, 16:01

wat ons ervan weerhoudt te begrijpen is dat het stroomafwaarts is, het is beneden! waar de stroom blijft dalen

naar boven of u moet het gepompte water sturen, de naam niet stroomafwaarts verdienen

in ieder geval is het bijna duidelijk dat de stroom niet genoeg energie geeft om te pompen, hetzij door een ram of door een wiel of een turbine

Rest nog te zeggen hoeveel water je nodig hebt ... een kleine pomp, een fotovoltaïsch paneel en een tank is een oplossing

een windturbine is een andere oplossing
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 26/02/13, 16:41

+1

U hebt geen batterij of een heel kleine batterij nodig voor de startpiek van de pomp. Het is makkelijker om water op te slaan, boven op de grond als het schuin afloopt, zodat je druk in je tuinslang krijgt zonder twee keer te pompen.

Je hebt een zonnepaneel, een pomp, een watertank en een contact nodig om de pomp uit te schakelen als de tank vol is.

Er moet ook een systeem zijn om de pomp alleen te starten als er voldoende zon is om voldoende stroom te hebben. Als het vastloopt, wordt het warm.

Maak een tekening met de hellingen.
0 x
devlie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 27/01/13, 18:02




par devlie » 26/02/13, 17:34

bedankt voor al deze nummers. Sorry voor de upstream / downstream omkering.

Ik had aan zonne-energie gedacht, maar deze oplossing werd mij vanwege de kosten niet aangeraden.
voor de video op de compost / boiler heb ik de link geplaatst http://www.youtube.com/watch?v=qSIMqWCTS1Q
als de link niet werkt, ga dan naar YouTube en typ Jean Pain-project.

Ik probeer de tekening zo snel mogelijk op de piste te zetten
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/02/13, 18:32

je moet de hele kwestie van energie zien

het pompen van water uit een kleine sproeier van meer dan 2 m is een vrij lage energie ... nou, zou je ons moeten vertellen hoeveel water per dag nodig is?

fotovoltaïsch is duur en het is beter om het 100% te gebruiken, dus plaats het waar u zeker bent dat u alles consumeert wat het produceert
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/02/13, 19:23

Geen manier om stroomopwaarts, op een hoogte hoger dan de top van de tuin, te vangen met een pijp die langs de beek loopt (zelfs als de pijp aanvankelijk langs de beek naar beneden gaat om naar je tuin te gaan, als gevolg van "communicerende vaten", het zal in uw huis stromen zodra de breedtegraad van de uitlaat van de buis lager is dan de hoogte van de waterinlaat!) ...?

Tenzij natuurlijk een bovenstroomse buurman bezwaar maakt!
0 x
devlie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 27/01/13, 18:02




par devlie » 26/02/13, 19:43

de hoeveelheid water per dag is ongeveer 20 gieters van 12 liter of 240 l, behalve als het regent (we zijn in Picardië lol).

om een ​​plek hoger dan mijn tuin te kunnen innemen, zou hij minimaal 200m nodig hebben en de buren zullen zich ertegen verzetten,

Ik probeer je een plan voor te stellen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten