Irrigeren een kas met een septic tank?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

Irrigeren een kas met een septic tank?




par gentil33 » 27/08/12, 15:43

Hallo iedereen,

Ik heb een idee dat ik graag zou willen weten of het kan worden gebruikt.
Voila, ik pompte het gebruikte water regelmatig uit mijn septic tank naar water druppel voor druppel overhead groenten zodat ze al het afvalwater consumeren door verdamping uit de bladeren en materialen als voedingsstof. Tussen de put en de groenten laat ik het gebruikte water in de regen op een zandbed (steun aerobe bacteriën) om het water zoveel mogelijk te denitrificeren.
Denk je:
- dat een kas van 140 m2 voldoende is om 240 liter gebruikt water per dag op te nemen?
- dat groenten die nooit in contact komen met afvalwater veilig te eten zijn?

Bewerken door moderatie: titel van onderwerp gewijzigd
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/08/12, 18:20

Het hangt allemaal af van wat er in de put gaat!


Als er wasmiddel is, is dit niet aan te raden, net zoals het vullen van je groenten met slechte bacteriën kan leiden tot ziekte.


Ik ben geen expert in het veld, maar ik beheer de behandeling van afvalwater in de fabriek en het slib gaat door compostering, wat het voordeel heeft van verwarming om slechte bacteriën en microben te vernietigen en de vloeistof wordt doorgelaten. oxygenatie om de DBo5 te verminderen die zuurstof eet; een en is schadelijk voordat hij terugkeert naar de rivier.

Door nadelen voor planten water geven is geen probleem!


Gewoonlijk is de aarde met zijn bacteriën en de lenden verantwoordelijk voor het drinkbaar maken van deze vloeistof voor de bodem.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 27/08/12, 22:31

Neem het gebruikte water rechtstreeks uit de put. Ik betwijfel of het een goed idee is, zowel voor de put als voor de bewaterde groenten (om nog maar te zwijgen over wie ze zal eten)
Gebruik het water bij de uitlaat van het autonome sanitaire systeem (bijvoorbeeld na een verticaal zandfilter) waarom niet.
Ik weet dat het mogelijk is met water dat uit een fyto-zuivering komt.

Maar de betrokken volumes lijken relatief klein om zo'n oppervlak water te geven.

Momenteel heb ik thuis geen sanitaire voorzieningen (ik weet dat het niet goed is), dus al het gebruikte water bevindt zich direct buiten het huis (behalve WC, we zijn op droge toiletten), de grond is niet erg droog (klei) en toch is het wetland erg klein: het gras is erg groen op 20m² en de rest is zo droog als elders.

Dit water willen recyclen is een goed idee (ik zou het ook op de lange termijn willen doen) maar naar mijn mening is het noodzakelijk om regenwaterherstel toe te voegen om een ​​aanvulling te vormen.
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

bedankt voor je antwoorden




par gentil33 » 28/08/12, 07:27

Bedankt voor je antwoorden.
Ik verzeker je, mijn put bevat "schone" materialen, dwz menselijke uitwerpselen en puur organisch en niet-vettig keukenafval (alles komt uit de tuin), dus geen chemisch risico.
De enige echte vraag die ik heb gaat over de oppervlakte. Ik ben van plan grote kasbakken in de kas te plaatsen die plaats bieden aan 40% van de 140 m2. Dus ik heb eigenlijk 96 m2 echte cultuur gevoed door mijn septic tank. Dus conventionele luchtgroenten (tomaten, komkommers, aubergines, etc.) zullen ze voldoende zijn om 240 liter water per dag te consumeren?
Ik heb net de wiskunde gedaan. Het is noodzakelijk om ongeveer 1/4 liter water per voet tomaat te tellen. Op 96 m2 kan ik hopen ongeveer 1000 voet te planten (natuurlijk zal ik dat niet planten!), In alle 250 liter die nodig is om mijn tomaten te kweken, om te vergelijken met mijn 240 liter van mijn pit, val ik recht! !! fantastisch !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: bedankt voor je antwoorden




par Gaston » 28/08/12, 08:58

gentil33 schreef:Ik verzeker je, mijn put bevat "schone" materialen, dwz menselijke uitwerpselen en puur organisch en niet-vettig keukenafval (alles komt uit de tuin), dus geen chemisch risico.
Pas op voor mensen die medicijnen gebruiken :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: bedankt voor je antwoorden




par chatelot16 » 28/08/12, 12:37

gentil33 schreef:Ik verzeker je, mijn put bevat "schone" materialen, dwz menselijke uitwerpselen en puur organisch en niet-vettig keukenafval (alles komt uit de tuin), dus geen chemisch risico.


schoon ???

geen chemisch risico kan zijn, maar groot bacteriologisch risico ... hebben veel bacteriën geëvacueerd door onze uitwerpselen ... en het is niet raadzaam om ze opnieuw op te nemen ... anders ga je terug naar de epidemie van ziekten van welke aard dan ook bronwater en vervuild door het gebrek aan sanitaire voorzieningen ...

als het water uit de septic tank moet worden gebruikt om de groenten water te geven, moet dit lang genoeg gebeuren door een circuit zodat pathogene bacteriën voor mensen zich daar niet kunnen verspreiden

de langste en eenvoudigste cyclus is om het gebruikte water in de grond te laten sijpelen en het water dat je nodig hebt in een watertafel te pompen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2

Re: bedankt voor je antwoorden




par Lapin » 28/08/12, 13:20

chatelot16 schreef:de langste en eenvoudigste cyclus is om het gebruikte water in de grond te laten sijpelen en het water dat je nodig hebt in een watertafel te pompen!


:schok:

Beeld
Dernière édition par Lapin de 28 / 08 / 12, 13: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een kas met een septic tank irrigeren?




par sen-no-sen » 28/08/12, 13:27

gentil33 schreef:Hallo iedereen,

Tussen de put en de groenten laat ik het gebruikte water in regen op een zandbed (steun aerobe bacteriën) om het water zoveel mogelijk te denitrificeren.


Ja, pas op voor bacteriën, het zand filtert niet alles ... en het moet op zijn beurt worden schoongemaakt.

Het andere probleem is dat als je in je put pompt, er automatisch een gebrek aan water zal zijn, wat de werking van deze ernstig kan vertragen.

Wat tegenwoordig goed doet, zijn de bezinkingslagunes of retentietanks beplant met rietriet, iris of bies die de ontwikkeling van micro-organismen verbeteren en de opname van nitraten en fosfaten mogelijk maken, het Het is daarom goed mogelijk om een ​​moestuin te leveren aan de afvoer van het bassin.

Bijna 20% van de Franse gemeenten met minder dan 2000 inwoners gebruiken dit type concept nu bij nieuwbouw.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/08/12, 14:00

Is het "privé" of "commercieel" ???

Het lijkt me streng om te verkopen. Er moet een pauze in de cyclus zijn. Je kunt bijvoorbeeld planten irrigeren die je gaat composteren. De compost kan worden gebruikt.

In een anaëroob vergistingsstation moet bijvoorbeeld al het "biologische" afval (keukenafval, slachtafval) worden gepasteuriseerd voordat het de vergister binnengaat, om het digestaat aan de uitlaat te kunnen verspreiden op commerciële gewassen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 28/08/12, 14:52

Did67 schreef:In een anaëroob vergistingsstation moet bijvoorbeeld al het "biologische" afval (keukenafval, slachtafval) worden gepasteuriseerd voordat het de vergister binnengaat, om het digestaat aan de uitlaat te kunnen verspreiden op commerciële gewassen.


Ik had ook gehoord dat het digestaat na het verlaten van de vergister moest worden "ontsmet" voor gebruik bij het verspreiden ...
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 235-gasten