Booster-montageprobleem

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27

Booster-montageprobleem




par fred_cbr » 21/07/12, 23:20

Hallo, ik heb zojuist een boosterpomp in mijn garage geïnstalleerd om het water uit mijn put te gebruiken voor mijn toilet, de tuin en kan in de machine worden gewassen.
Maar hier heb ik alles gemonteerd en het werkt niet :?
Ik heb de indruk dat de pomp niet zuigt.

Voor gedetailleerde installatie:
Goed met 25 pijp en terugslagklep en zeef dan dubbele filter dan ventilator en dan voeding.
de druk van de ventilator beweegt niet van 0. hier is een foto
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/07/12, 08:17

welkom
Afgaande op de foto zit de terugslagklep op de zeef, want niet op de foto.
De pomp is naar mijn mening niet zelfaanzuigend en kan geen lucht verdrijven.
Het watersysteem moet ondersteboven worden gevuld vanaf de verpleegster.
Hoe diep is de put?
En zelfs als de pomp zelfaanzuigend is, zijn de filters een rem: ze moeten worden omzeild.
Anders hallo de spuit bij demontage / reiniging.
En een afsluitklep (althans) bij de uitlaat van de verpleegster.

Zoals dit of dat: het is hetzelfde :P

BeeldBeeld
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 22/07/12, 12:51

Zoals zeg Plasmanumoet de pomp eerst worden ontdaan van alle lucht die deze bevat; normaal gesproken is deze handeling eenvoudig door het pomplichaam te vullen met de plug aan de bovenzijde, tussen de inlaat en de uitlaat van het water; dit is onmogelijk vanwege de specifieke positie die hier wordt ingenomen, maar het zou eenvoudig zijn om een ​​stalen bocht met schroefdraad te schroeven, zodat het vrije uiteinde horizontaal is.
Dit apparaat kan worden gevuld en gezuiverd en wordt vervolgens afgesloten met een plug met schroefdraad.
Deze items zijn gemakkelijk te vinden op de loodgietersafdeling van een ijzerhandel.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/07/12, 13:51

Normaal gesproken plaatsen we de filters bij de pompuitlaat, niet bij de inlaat omdat ze bij het aanzuigen zeer grote drukvallen veroorzaken.
Om dezelfde redenen moet de zuigslang ook groter zijn dan de afvoerslang.

anders +1 met wat hierboven al is gezegd, u moet de pomp en de zuigleiding met water vullen om dit type pomp te kunnen vullen, vooral als de zuigdiepte meer dan tien centimeter bedraagt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/07/12, 13:58

In feite is het een minimalistische montage (op de foto) met beveiligingsfout.
Het is het minimaal noodzakelijke, maar hey ...

De aanvoer kust met de aansluitingen van de leidingen, pas op voor een lek. Het valt uiteen.
De standaard (IP) vereist een minimale afstand van 1 meter: dit is een advies (zoals in badkamers).
Geen afsluiters :pijl: als lek bij uitlaat: het draait continu.
Wat gebeurt er als er een gebrek aan water in de put is :?
Als een pijp onderaan de tuin scheten laat en de pomp 4m kubieke uur geeft en de put 3 kubieke uur levert en 's morgens de pomp oververhit in de lucht: weet ik helaas.

Edit:
+1 voor filters na de pomp.
Beter de 4 bars van continue service dan de plotselinge inzinking, slechte filters: zal het niet begrijpen.
En om toiletten te leveren, wetende dat er al een zeef is, zijn ze echt nuttig.
Omdat het een put is en dus schoon is, mag je natuurlijk niet aan de onderkant zuigen.
Een rivier of bron wemelt van het vuil. Daar is het handig.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/07/12, 14:46

plasmanu schreef:De standaard (IP) vereist een minimale afstand van 1 meter: dit is een advies (zoals in badkamers).


Alles, en het heeft niets te maken!
Het is in ieder geval onmogelijk om te respecteren, omdat bij een pomp de wikkeling slechts enkele centimeters van het water verwijderd is. Ik heb nog nooit een pomp gezien met een 1 meter lange as die ontworpen is om te voldoen aan een norm die niet bestaat.

Het is heel eenvoudig, er is geen minimale afstand tussen het elektrische circuit en het watercircuit, het is allemaal een kwestie van de IP (beschermingsindex) van de gebruikte elektrische apparatuur en de bescherming tegen indirecte contacten.
Hoe zou je anders met een dompelpomp doen? :?
moeilijk om de pomp in het water te hebben, en 1m tussen het water en de stroomkabel : Lol:

Niets te maken met de beschermende volumes van een badkamer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/07/12, 14:54

Als ik naar de foto kijk, is er nog iets dat me choqueert, maar aan de andere kant kan ik het mis hebben.
De filterelementen lijken ondersteboven te zijn.
Plaatsen we niet eerst het spoelfilter (mechanische filter) om het maximale aan onzuiverheden vast te houden, en dan alleen de antikalk?
Als we het antikalkmiddel voorop stellen, verzamelt het alle onzuiverheden en verliest het zijn efficiëntie, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/07/12, 14:55

Ik heb het verkeerd uitgesproken.
Dit is de 220v stekkerverbinding.
Stuur er 3 druppels op en we zullen er opnieuw over praten.
Als de plug 10 cm van de pomp verwijderd is.
De Ip45-standaard is waterdichte externe stopcontacten.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 22/07/12, 15:05

Ik heb mijn modificatieadvies volledig "verprutst": door dit te doen, zou het volkomen onmogelijk zijn om de luchtzak boven het afvoergat te legen en zou het toevoegen van een elleboog niets veranderen.:frons:
Aan de andere kant zou de functionaliteit van de zuivering worden hersteld door de groep een kwartslag te draaien door hem aan een console te bevestigen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/07/12, 15:17

Het is beter om het opzij te zetten als er een risico op projectie bestaat, maar het is geen verplichting.
Als u water over verschillende scenario's stuurt:
- Touch water geen actief onderdeel: geen probleem
- Het water brengt fase en neutraal in contact: het elektrolyseert en rot de omgeving, niets spectaculairs, maar het is vervelend omdat het op de lange duur vaak moet worden vervangen.
- Water brengt fase en aarde in contact: het differentieel heeft zijn effect, de stroom wordt afgesneden. Hetzelfde als jij het bent die een nat deel komt dat gerelateerd is aan de fase.

IP54 is geen standaard, het is de beschermingsindex van het materiaal dat wordt beheerst door een standaard (mogelijk NFC15-100 maar zonder zekerheden)
Hoe dan ook, IP54-aansluitingen die deze beschermingsindex ZELFS garanderen wanneer de stekker is aangesloten, ik weet er niet veel van en we vinden ze niet in doe-het-zelfzaken.
Als de stekker eenmaal in het stopcontact zit, biedt je mooie IP54-stopcontact niet meer bescherming dan je stomme lounge-stopcontact.

Maar hoe dan ook, zoals ik al zei, behalve in een badkamer of een kamer die als zodanig zou worden beschouwd (in feite waar je je voeten of je lichaam onder water kunt laten), is er geen verplichting te respecteren afstand tussen een elektrische installatie en een waterleiding (voor een waterpunt is het mogelijk anders, maar het wordt hier niet besproken)

het belet natuurlijk niet alleen het ergste te voorspellen (maar normaal gesproken hebben de normen het al behandeld)
Maar omdat ik geloof in de wet van Murphy, weet ik hoe dan ook dat, zelfs als je je plug op 1 meter hoogte plaatst, de waterstraal op de dag dat er een lek is, precies in de richting van de plug gaat in plaats van waar dan ook. waar anders, dus over het algemeen geef ik er de voorkeur aan om dingen simpel / rationeler te houden en niet te veel van mijn hoofd te nemen met "wat als ..." : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten