Goed materiaal van A tot Z

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32

Goed materiaal van A tot Z




par Nuzi » 06/07/12, 11:40

Dag
nieuw hier, bedankt voor je welkom.
Ik herleef dit onderwerp, over de uitrusting van de put, want er zijn 1000 vragen en 1000 antwoorden; maar we hebben nog steeds honger! LOL

dus voor de neofiet zoals ik, die niet technisch wil leren hoe en waarom, en die niets begrijpt van de namen die aan de verschillende delen en hun functies worden gegeven; Ik zou graag SVP willen hebben, hoe ik mijn put van 17 meter diep (op het laagste niveau) kan uitrusten met een apparaat, dat me onder druk water zou geven bij de kraan; zonder de pompen te dwingen te starten telkens wanneer de klep wordt geopend.

om controverse te voorkomen, ik verzeker u dat het water zich niet in het watercircuit van de stad bevindt, en ik zal het ook niet drinken.

de meningen zijn nogal negatief over een veszsie-ballon die met stikstof moet worden opgeblazen en om de twee jaar moet worden vervangen! (kombuis) LOL.

voor nu kocht ik net de ondergedompelde pomp; en voor de rest?

bij voorbaat dank voor uw hulp.
ps: ik las ook: motorbeveiliging bij gebrek aan water?
gebrek aan druk?
booster en volledige booster?
ballon, variabele capaciteit?

merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 07/07/12, 05:53

Om het eenvoudig te stellen:

3 voorwaarden:
-configuratie van het terrein
- technische middelen
- voorbehouden gebruik


-configuratie van het terrein:
Of het nu een put is, een bron, een begraven tank
We hebben een manier nodig om het water te verplaatsen:
óf een ondergedompelde pomp, óf een pomp met zeef met waterpeiltoestel te laag.

- technische middelen:
leidingen, een bufferoplossing voor wateropslag:
1: ofwel een container onder druk (laag punt van de woning)
ballon, blaas ... met een drukschakelaar die de pomp opnieuw vraagt ​​als de druk onder een bepaald niveau daalt en deze stopt bij de gewenste verkregen druk.
2: ofwel een container door zwaartekracht (hoogste punt van de woning)
de laatste moet worden uitgerust met een apparaat te veel water en gebrek aan water
die stroomopwaarts de vulpomp aanstuurt (die zelf een eigen watertekort heeft), en die stroomafwaarts elektrische apparaten aanstuurt zoals de vaatwasser / wasmachine, karcher ...

- gereserveerd gebruik:
gratis, onbeperkt + de belachelijke kosten van elektriciteit in vergelijking met gebruik.

Conclusie: niets te ingewikkeld.

in het kort
Oplossing 1: de booster
Beeld
Woordenlijst: HA = aanzuighoogte, HR = afleverhoogte

Oplossing 2: de kleine watertoren voor huishoudelijk gebruik
Beeld
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/07/12, 07:38

Welkom bij Éconologie Nouzi!
:D

Welk pompmodel heb je?


Het is voor het eerst dat ik hoor dat een blaasblazer met stikstof moet worden opgeblazen !!!


Omdat de temperatuur in een tank stabiel is, hoef je er geen stikstof in te doen zoals in een autoband, het is zeker een verkoopargument voor mensen die er niets van weten maar hey !!

Een goede booster-tank gaat meer dan 15 jaar mee en nog veel meer hier in Canada.

Het wordt ook gebruikt om te voorkomen dat de pomp start telkens wanneer de klep wordt geopend terwijl de druk wordt gestabiliseerd.

Met het soort pomp kunnen we u begeleiden bij de keuze van andere te verkrijgen componenten.

A+
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32




par Nuzi » 07/07/12, 11:01

hallo, bedankt voor je welkom en je antwoorden.

Ik zal doorgaan met het elimineren van zware systemen, of zichtbaar of omvangrijk.

dus ; de woning bevindt zich op de begane grond.
de pomp: ik heb hem gistermiddag in gebruik genomen met plastic tuinaccessoires en een tuinslang; Ik was verrast door de druk. aan-uit knop.
http://www.bricommerce.com/pompe-grande ... PGP900.cfm

er is een promo die vandaag stopt van een 19 liter 500W-blower voor 65 euro; moet ik het kopen? is het complementair met de pomp en de rest?

Nog een detail: ik heb een kleine "houtschuur" kamer 3 meter van de put; waar ik (indien nodig) een plastic waterreserve van 300 tot 500 liter in zou kunnen zetten. soort regenwateropvangbak.

toch een minder belangrijk detail, aangezien ik de diepe pomp al kocht; is dat de put niet 17 meter is zoals aangegeven door de voormalige bewoner, maar eerder 10-12 meter.

nogmaals bedankt voor uw hulp; Ik sta op het punt daar te komen.
geweldige dag
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/07/12, 16:03

U moet deze pomp bewaren en een booster-tank toevoegen zoals deze:

http://www.bricommerce.com/reservoir-ho ... S100-P.cfm

http://www.bricommerce.com/reservoir-ve ... 100-PV.cfm

Als u geen drukschakelaar heeft, moet u deze ook als volgt plaatsen:

http://www.bricommerce.com/kit-surpress ... PRSKIT.cfm


Je moet 40% luchtdruk van de gewenste waterdruk in de blaas zetten.


Hiermee wordt u zeer goed bediend!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32




par Nuzi » 07/07/12, 17:06

ok, wat is beter? van de eerste twee modellen?
blaas en membraan is het hetzelfde? (gelach verboden) LOL

hoe verbind je het dan allemaal?

en geeft een tankinhoud van 100 liter 24 liter water?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 07/07/12, 17:08

nouzi schrijft:Nog een detail: ik heb een kleine "houtschuur" kamer 3 meter van de put; waar ik (indien nodig) een plastic waterreserve van 300 tot 500 liter in zou kunnen zetten. soort regenwateropvangbak.


Dat is precies mijn geval : Cheesy:
In mijn lente 2 meter onder het huis, onder het boosterniveau, :pijl: een dompelpomp vulde een watertank van 300/500 l, die mijn booster voedt.
Het fungeert als buffer en karaf omdat mijn water enigszins sedimentair is. En ik gebruik extra filters.

Ik heb een heel slecht geheugen van mijn eerste vergadering zonder waterdetector, of turbine-spaanders verrotten al mijn kranen en mijn leidingen. Ik moest alles ontmantelen
:onheil:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32




par Nuzi » 07/07/12, 17:28

2.5 Gassoort

Lucht of stikstof? Meestal wordt de lucht gebruikt in drinkwater. Stikstof met zijn neutraliteit zou in de loop van de tijd betere prestaties mogelijk maken. Dit zou a priori een modeverschijnsel blijven zonder echte fundamenten, of in ieder geval extreem verminderde voordelen. Als u andere informatie en meningen heeft, zal ik deze publiceren!

hier is de site; alles en zijn tegendeel; elk model heeft zijn fouten.
niet dat, niet dat ........ etc.
volgens hen een verticale ballon met waterinlaat van bovenaf.

http://lokistagnepas.canalblog.com/arch ... 24310.html
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/07/12, 18:24

nouzi schrijft:ok, wat is beter? van de eerste twee modellen?
blaas en membraan is het hetzelfde? (gelach verboden) LOL

hoe verbind je het dan allemaal?

en geeft een tankinhoud van 100 liter 24 liter water?


Dit zijn 2 low-end stalen tanks, maar u kunt met de verkoper chatten om erachter te komen wat de beste is, er zijn andere tanks van betere kwaliteit in versterkt polyethileen, maar ik ken uw budget niet, daarom heb ik Ik heb de 2 hierboven voorgesteld.

Blaas en membraan is hetzelfde!

Je maakt verbinding met een "T" aan de onderkant van de tank, de ene kant komt van de pomp en aan de andere kant installeer je de drukschakelaar en de manometer dan richting je huis.

100 liter geeft met de juiste luchtdruk in het membraan tussen de 45 en 65 liter water afhankelijk van de hoge en lage stand van de drukschakelaar, hoe groter het differentieel hoe groter de reserve groot is ten koste van de grootste drukvariatie .

Stikstof is een fijner molecuul dan lucht en het membraan zal sneller leeglopen, bovendien wordt het bij banden gebruikt vanwege zijn drukstabiliteit in verhouding tot de temperatuur maar omdat de temperatuur stabiel is in de grond is er geen geldige reden om het te gebruiken.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32




par Nuzi » 07/07/12, 19:00

dank je wel bedankt

Ik ga mezelf in de winkel zien.
het probleem is dat a la cambrousse ver moet gaan.
de mening van internetgebruikers over de verkoop van dit soort materiaal via internet is niet verschrikkelijk.

nog een laatste vraag:
hoe stopt de dompelpomp als de tank vol is?
er is slechts een aan / uit-knop. :?
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten