Tank met blaas en regenwater: compatibel?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19

Tank met blaas en regenwater: compatibel?




par kilo » 05/07/12, 18:41

Hallo,

nieuwe jongen op de forum, Ik sta op het punt om een ​​regenwaterrecuperatiesysteem te installeren vanuit een begraven put (4m3) met behulp van een dompelpomp en een druktank met butylblaas (hydrofoorgroep). Regenwater wordt gebruikt voor 2 toiletten en voor het besproeien van de tuin.

Op advies van verschillende mensen heb ik al geïnvesteerd in een grote 200L-tank om een ​​goede nuttige capaciteit (ongeveer 40L) te hebben en daarom het starten van de pomp te minimaliseren, vooral voor WC-gebruik.

Het probleem is dat ik op verschillende sites kon lezen en forums Duitsers dat het sterk wordt afgeraden om rubberen (butyl) blaastanks voor regenwater te gebruiken. De reden hiervoor is dat de bacteriën die van nature in regenwater aanwezig zijn, bij afwezigheid van lucht, de blaas beginnen weg te vreten en deze snel doorboort ... Dit is geen geurprobleem. gekoppeld aan bacteriën, maar juist de betrouwbaarheid van de hydrofoorgroep die bij regenwatergebruik in twijfel zou worden getrokken (wat bij drinkwater natuurlijk niet het geval is).

Ik had nog nooit van rubberetende bacteriën gehoord, maar voor de Duitsers is regenwater de enige manier om te pompen met een automatische pomp zonder ballon. Wat denk jij? Heeft u regenwatersystemen die werken met een blaastank zonder dat u de blaas elke 2 jaar hoeft te vervangen?

Bedankt voor je feedback!

PS:
Een link voor degenen die Duits lezen:
http://www.rewalux.com/ratgeber/rat.htm#Pumpen (ga naar de sectie Pumpen /
Hauswasserwerke)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 05/07/12, 20:45

Aangezien je de bal al hebt, kun je hem net zo goed gebruiken en kijken hoe lang hij zal duren ...
0 x
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 05/07/12, 20:52

Hallo,

Ik heb alleen de bal voor nu. De rest van de installatie is afhankelijk van de te volgen route, omdat de pomp niet hetzelfde is, de leidingen anders zijn en er geen drukschakelaar is. Bovendien wil ik het echt niet proberen te zien, want ik wil een "compliant" installatie bereiken. Dus als de pompen met presscontrol de juiste optie zijn, verkoop ik de ballon liever nieuw en in goede staat dan dat ik hem binnen 6 maanden of 1 jaar moet doen. Zijn er in Frankrijk geen aanbevelingen voor het type pomp dat specifiek voor regenwater moet worden geïnstalleerd? Hoeveel ik ook kijk, ik kan geen informatie vinden over deze mogelijke bacteriën die zich voeden met de blazen van de booster in de forums Frans. Misschien vallen ze alleen degenen aan die Duits spreken : Lol:

Is er iemand hier die een blaas-hydrofoorgroep gebruikt voor regenwater?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/07/12, 00:57

Ik heb er 200 jaar een gebruikt van 4l (niet echt gegeven). nee
zorgen. Toen verhuisde ik. Ik kon het niet terugplaatsen door
gebrek aan ruimte. Dus ik gebruikte groepen met lage hydrofoor
bereik een + -100 €. De zorg is dat deze groepen niet langer dan 3 jaar meegaan. Het is de blaas die daalt. Ik heb daarom pompen op voorraad ... voor 8 jaar.
Als ik kan adviseren, zou ik zeggen dat het nodig is om een ​​hydrofoorgroep te installeren
met een elektronische hydrofoor.
De reden is dat het voorkomt dat de tank leegloopt als de tank leeg is.
Wat betreft de blaas, het voorkomt dat de pomp werkt bij de
minder lekkage van 2 druppels water.
Als de hydrofoor het mogelijk maakt om de druk aan te passen, is 1.5 bar op het hoogste punt meer dan voldoende. Over het algemeen zijn deze apparaten afgesteld op 4 bar, in het geval van een turbinepomp is het verschil van 2 of 3 bar een serieuze besparing.
Wat de pomp betreft, hoeft u niet te investeren in high-end.
Tenzij je veel dak hebt of in Engeland woont.
voorraad rechtvaardigt de prijs niet. De reële economie is in gebruik
wasmachine zeep die wordt gedeeld door 2 en in de levensverwachting van
wasmachines die minstens vermenigvuldigd wordt met 2. Ik heb honing
die 12 jaar oud is en gemiddeld 2 wasbeurten per dag doet. De enigen
reparaties die ik moest doen zijn 1 join de hublo (scheur door vergeten voorwerpen in kleding),
2 evacuatiepompen (slijtage van de as die de pomp doorboort) en
de 2 schokdempers van de tank.
Voor waterleidingen, vermijd metalen en geef de voorkeur aan soccarex Regenwater is corrosief.
Om deze zuurgraad te beperken, plaats voor zowel wasgoed als pijpen
een kalksteen (ter grootte van een verharding) in de tank en vervang deze
wanneer het wordt verteerd. + - 5 tot 10 jaar hangt af van de maat
en de samenstelling van de steen.
Als de tank van beton is gemaakt, bekleed dan de binnenkant met een hydride mortel. De
probleem is dat beton zware metalen bevat. Vermijd zoveel
om ze in zijn linnen te vinden.
Zorg ook voor een beluchtingssysteem (aquariumpomp)
Hierdoor wordt het water in de tank na introductie gezuiverd
organische stof (vogel, bladeren, mos maar vooral pollen) die
zal later rotten. Wanneer het stilstaande water moet worden ingespoten met lucht 10 min
elke 2 tot 3 uur.
Vergeet niet het water te filteren.Puin van tegels of leien is dodelijk
naar de kleppen van de wasmachine of de vaatwasser, hierdoor ontstaan ​​lekkages
kleppen, waardoor overstromingen ontstaan. Ik heb er gebruik van gemaakt en vertel het je niet
niet willen. De magnetisatieklep is bij miele te duur.
0 x
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 06/07/12, 05:58

Bedankt voor deze details! Je gaat dus gemiddeld 3 jaar mee met 1 blaas. Hoe was het toen u de blaas moest vervangen? Zit er een bacteriefilm in? Heb je opgemerkt of de oorzaak van de blaasruptuur een traan was of poreus was?

Wat betreft de druk van de hydrofoorgroep, omdat ik deze zowel voor wc's als voor het voeren van een tuinkraan wil gebruiken, heb ik meer druk nodig. Ik overweeg 3 bar bij de tuinkraan, dus de triggerdruk van de groep moet minimaal 4 bar zijn, dus de pomp moet minimaal 5 bar leveren om hem onder druk te zetten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 06/07/12, 06:21

Een klein idee.
Transformeer een oude warmwatertank van 200 liter (2 manieren) in een sanitair expansievat (1 manier).
Door de hete uitlaat bovenaan te blokkeren met een klep om de keuze van het binnenluchtniveau mogelijk te maken.
En gebruik de koude uitlaat als inlaat / uitlaat.
Ik had het thuis geprobeerd door het plat te houden: hierdoor kon de eerste vulling bij atmosferische druk voor 50% uit water en voor 50% uit lucht bestaan ​​en vervolgens de warmwateruitlaat blokkeren.
Vervolgens wordt de lucht samengeperst en werd de booster op 3 bar gezet.
Allemaal aangesloten op het koudwatergedeelte.
Ik gebruikte kalksteen bronwater dus niet de gebreken van zure regen.
Ik wilde ook een nieuwe 200l-sanitaire blaas kopen die legaal uit de vrachtwagen viel voor minder dan € 100, maar Madame maakte een nerveuze kak: je bent gek, dat is wat je opnieuw moet doen :frons:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/07/12, 06:37

Voor waterleidingen, vermijd metalen en geef de voorkeur aan soccarex Regenwater is corrosief.

Ik gebruik veel regenwater en de laatste tijd heb ik een 20 jaar oude pijp gedemonteerd, deze was erg gecorrodeerd, ik was verrast, omdat ik geloofde dat het noodzakelijk was dat er lucht aanwezig was om te oxideren.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/07/12, 11:15

kilou schrijft:Bedankt voor die details! Dus gemiddeld ga je 3 jaar mee met 1 blaas. Hoe was het toen u de blaas moest vervangen? Zat er een bacteriële film in? Kon u zien of de oorzaak van de gescheurde blaas een traan was of dat deze poreus was? "
Aanwezigheid van een bacteriële en poreuze film. Met regenwater de
bacteriële film is onvermijdelijk. Je mag dit water niet drinken tenzij
zeer immuun zijn.


kilou schrijft:Wat betreft de druk van de hydrofoorgroep, want ik wil het zowel voor wc gebruiken als om een ​​tuinkraan te voeren.

Voor het toilet is 1 bar voldoende. Voor de tuinkraan is het niet de
druk die er toe doet, maar de stroom. Zolang de interne weerstand van
leiding en de waterkolom is minder dan 1 bar, u hoeft zich geen zorgen te maken.
Maar als ik 1.5 bar zeg, komt dat omdat de drukschakelaar niet kan gaan
lager en omdat wanneer de pomp de slag aanzet
belier laat de drukschakelaar los.
Door de druk te verminderen, worden de leidingen
gaat langer mee.

Plasmanu schreef:Transformeer een oude warmwatertank van 200 liter (2 manieren) in een sanitair expansievat (1 manier).
Door de hete uitlaat bovenaan te blokkeren met een klep om de keuze van het binnenluchtniveau mogelijk te maken.
En gebruik de koude uitlaat als inlaat / uitlaat.
Ik had het thuis geprobeerd door het plat te houden: hierdoor kon de eerste vulling bij atmosferische druk voor 50% uit water en voor 50% uit lucht bestaan ​​en vervolgens de warmwateruitlaat blokkeren.
Vervolgens wordt de lucht samengeperst en werd de booster op 3 bar gezet.


Het is het principe van de oude hydrofoor, vóór de rubberen blaas.
Enige voorzorgsmaatregel, vooral regelmatig het waterpeil controleren
wanneer de pomp te vaak start. Maar het kan worden voorkomen door
laat een lichte luchtinlaat achter bij de pompaanzuiging en installatie
een automatische spoeling naar de overloop van lucht uit de tank. (naar het midden)
een beetje lezen op dit gebied: http://www.systemed.fr/forum-bricolage/ ... 28513.html

Lejustemilieu schreef:Ik was verbaasd, omdat ik dacht dat er lucht nodig was om te oxideren.

Regenwater is zuur, daarom moet het worden geneutraliseerd
een kalksteen. Bezoek gewoon een gebruikte betonnen tank
om te beseffen dat het water het cement uit het beton oplost.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 06/07/12, 11:20

+1 met Plasmanu
Vroeger was er geen blaas of membraan, het was een simpele verzinkte tank verticaal gemonteerd, de lucht kwam direct in contact met water.
Blaas de tank van tijd tot tijd gewoon opnieuw op met lucht (precies hoe die met een blaas trouwens ...)
Bij mijn grootouders was dat (beide) en dat heeft jarenlang standgehouden ondanks het zeer zure water van de Vogezen.

Maar eerlijk gezegd neem je voor niets je hoofd. Een boostereenheid kost maximaal € 100 in de handel en bevat alles wat je nodig hebt (pomp, drukschakelaar en tank)
de prestaties zijn correct, ook de levensduur. En als u de uitlaatdruk en / of de stroomsnelheid wilt verbeteren, hoeft u ze alleen maar te openen en ze een beetje aan te passen om de venturi te blokkeren die wordt gebruikt voor zelfaanzuigende (maar die de prestaties plotseling aanzienlijk vermindert)

Vaak halen we het door ondeskundig gebruik (langdurig drooglopen) of door vorst maar zelden door normale slijtage ...
0 x
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 07/07/12, 10:21

Een tank zonder membraan heeft een zeer lage nuttige reserve vergeleken met blaastanks en het is vaak nodig om lucht bij te vullen omdat deze oplost in water. De blaas overwint deze problemen.

Laten we zeggen dat een regenwaterrecuperatiesysteem voor de toiletten betrouwbaar moet zijn! Waarom zijn de Duitsers dan zo fel tegen blaastanks dat ze alleen automatische pompen aanbevelen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten