Creative Econology-wedstrijd ...

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Creative Econology-wedstrijd ...




par Grelinette » 03/06/12, 10:15

Het interessante aan de site econologie.com is dat we allerlei tips, ideeën en econologische innovaties vinden, vaak eenvoudig en bedacht door bescheiden gebruikers.

Ik bied je een kleine wedstrijd aan genaamd “Creatieve Econologie” om op het meest originele of meest interessante idee te stemmen en het te belonen, zelfs als het zich nog maar in de ideeënfase bevindt en nog niet bestaat.

Er kunnen verschillende thema's zijn om ideeën op verschillende gebieden onder de aandacht te brengen. Ik laat het aan de beheerder van de site over om de regels van de wedstrijd af te ronden... en de prijs van de winnaar te kiezen, die tijdens een grote ceremonie zal worden uitgereikt! : Cheesy:

Wat denk jij?...en wie begint?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/06/12, 12:39

Eenvoudig, niet origineel, maar door de meesten van ons nog helemaal niet gerealiseerd zeer effectief voor uw gezondheid, fietsen of hardlopen in plaats van de auto te nemen, om te winkelen of kilometers te werken!!

Als dit zou gebeuren, zou ik files zien van fietsen, in plaats van auto's, zoals deze zondagochtend, gewoon om boodschappen te doen in de nabijgelegen winkel!!!

Aussi, ren of fiets elke dag heuvels op met een stijgingspercentage van respectievelijk 30% of 10%, met een hoogteverschil van 200 meter, in een kwartier, voor uw gezondheid, en bespaar geld op artsen, zoals ik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/06/12, 21:26

We zouden een categorie “mechanica/brandstofverbruik” kunnen doen, er zou nogal wat materiaal zijn....

Ook voor "verwarmen/vettig"... : Mrgreen:

Webmunster is erg stil! :schok:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/12, 13:51

Flytox schreef:Webmunster is erg stil! :schok:
Hij heeft het recht op een kleine gril, we gaan er geen groot probleem van maken. : Lol:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/06/12, 14:40

Het enige wat ik zie, is dit forum helemaal niet vult, is dat we, net als ik, op het gebied van econologie helemaal niet creatief zijn om te reageren met echt creatieve ecologische ideeën!!

Je moet Remundo daar neerzetten met zijn koeling van de OPALE fotovoltaïsche panelen, creatief en functioneel, met alleen regenwater!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/12, 17:39

dedeleco schreef:Het enige wat ik zie, is dit forum helemaal niet vol raakt, is dat we net als ik, op het gebied van econologie, helemaal niet creatief zijn om te reageren met echt creatieve ecologische ideeën!!!
En wat doe je met bescheidenheid? :?
We kunnen creatief zijn en het niet durven verkondigen...
Ce forum vol ervaring op vele terreinen.
- Op Pantone (André, flytox en vele anderen)
- Op ethanol (nlc heeft een elektronisch circuit gemaakt voor aanpassing aan E85)
- zelfgebouwde zonneboilers
- transformaties van fietsen naar VAE
- ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/06/12, 18:08

+1 Citro, voeg de ervaringen van Capt_Maloche toe:

- Blauwe vlambrander voor 20 euro: https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t5172.html

- Toevoeging van SP95 aan stookolie voor dieselmotoren: https://www.econologie.com/forums/voiture-di ... t5849.html

- Ons gezamenlijke interview over waterdoping in het tijdschrift Autobio: https://www.econologie.com/forums/article-ec ... t9612.html

En uiteraard de kogeloliebrander van André (voor het oorspronkelijke idee) en de andere talrijke bijdragers:
- https://www.econologie.com/forums/bruleur-ch ... t2357.html et https://www.econologie.com/forums/regles-de- ... t8698.html

En het "monsterlijke" onderwerp over de optimale instellingen voor een pelletinstelling: https://www.econologie.com/forums/suivi-du-t ... t6424.html

Dit is wat in je opkomt... koud!

Het staat lezers vrij om deze ideeën thuis toe te passen...

ps: Citro, wil je je bericht aanpassen en links naar de betreffende onderwerpen toevoegen? : Idee:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/06/12, 18:09

Er zijn ook mensen die ideeën aandragen voor het kweken van groenten in een kas door warmte terug te winnen...


Jij Dédé, we wachten altijd op je ervaringen, je foto, je leeftijd en je prestaties!


Verdorie! Dat is er absoluut niet!

In jouw plaats zou ik mij hebben onthouden van commentaar hier! :frons:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/06/12, 21:18

Op dit moment heeft Alain G de bevriezing van zijn kas, in de extreme Canadese kou in de winter, niet vermeden door de zomerhitte voor de winter te herstellen, hoewel het mogelijk is, maar niet gemakkelijk, voor minder dan 'heeft www.dlsc.ca .

In het bijzonder is het noodzakelijk om de noodzakelijke warmtebehoefte correct te beoordelen. en maak hem niet te klein.

In ieder geval zijn de ideeën meestal niet nieuw, maar wordt geprobeerd bestaande ideeën elders te verbeteren of te vereenvoudigen!!


Dus op M6 de show: de uitvinder (helemaal niet ecologisch) op dit moment het robotalarm met ogen of de makkelijke oesteropener die zijn uitvinder pijn doet, het stille geluidsgeïsoleerde toilet, enz. niet erg origineel, maar wel grappig !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/06/12, 21:22

0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten