Help-instellingen Gardena Pump Booster 4000 / 5

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Pollux2000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/05/12, 23:01

Help-instellingen Gardena Pump Booster 4000 / 5




par Pollux2000 » 18/05/12, 11:19

Hallo iedereen,
Ik heb al 3 jaar een Gardena pomp met boosterpomp (4000/5).
Het werkt bij het pompen, maar de automatische herstart is niet langer voltooid.
Dat wil zeggen dat zolang ik het water aflever het heel goed draait maar als ik afsnijd neemt de druk toe (normaal gesproken bij 3.0 bar) en uiteraard stopt deze automatisch.
Ik open het watercircuit opnieuw en er is geen start, normaal gesproken wanneer de druk 2.0 bar bereikt, moet de pomp starten.
De luchtdruk wordt zoals aanbevolen ingesteld op 1.5 bar in de tank (booster).
Ik heb de rechterkant (doos) verwijderd en als ik het mechanisme handmatig bedien, wordt het opnieuw opgestart.
Het lijkt erop dat de drukaanpassing niet goed is (ouderdom?).
Er zijn twee schroeven (veer gemonteerd) voor afstelling.
- Een (belangrijke veer) waar de druk wordt aangegeven met twee richtingen + of -.
- Een ander (kleiner) waar Delta druk wordt aangegeven met twee richtingen + of -.
Waar komen deze twee stelschroeven precies mee overeen? Voor mij ...
De "druk" -schroef:
- Ik weet niet voor welke druk, het is om te triggeren (2.0 bar) of om te stoppen (3.0 bar).
De "Delta" -schroef:
- Voor mij is het (uiteraard) de drukdelta die we hebben ingesteld van 0.0 bar tot xx bar.
Voorbeeld: Als we de "Delta" op 1.0 bar zetten, en in verhouding tot de "Druk" -schroef, zullen we, als het een start (2.0 bar) is, een uitschakeling hebben bij (2.0 bar + 1.0 bar) 3.0 bar. Omgekeerd, als het een afsluiter is (de drukschroef), hebben we (3.0 bar - 1.0 bar) 2.0 wanneer deze wordt ingeschakeld.
Vragen:
- Werkt de "Druk" -schroef tijdens het opstarten (2.0 bar) of uitschakelen (3.0 bar)?
- Hoe kunnen we deze schroeven theoretisch en praktisch aanpassen (het zijn slechts 8 moeren)?
Bij voorbaat dank aan u allen voor uw hulp.

Hier zijn de foto's:
pompe-gardena-verrasseneur-4000-5-pic713.jpg
pompe-gardena-verrasseneur-4000-5-pic714.jpg
pompe-gardena-verrasseneur-4000-5-pic715.jpg
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/05/12, 14:08

Je moet het echte, mechanische systeem zien, het in je handen hebben, de effecten van drukverandering zien, in echte operatie, maar er kunnen wrijvingsproblemen zijn of vastzittende versleten contacten, die in één richting blokkeren .

Vaak kunnen we repareren, door schudden, roeren, schoonmaken van de contacten, maar als ze versleten contacten zijn, gebeurt het na een tijdje weer, zoals maanden later.

De twee schroeven komen overeen met de totale gemiddelde druk en het verschil tussen aan en uit, ongeveer.

Het is noodzakelijk om de oorzaak, verzwakte veer, wrijving of klevende contacten te bepalen door de werking te analyseren en vervolgens te corrigeren, door demontage, toegang tot de veren of contacten, om het versleten contact schoon te maken of zelfs licht te schrapen met een fijn schuurpapier.

We kunnen zien of we grote vonken hebben bij de contacten, die ervoor zorgen dat het contact blijft plakken, door het te smelten, bijna solderen.
Als de motor een condensator heeft, is deze condensator mogelijk zwak geworden, waardoor er veel sterkere vonken ontstaan ​​waardoor de contacten blijven plakken als gevolg van overstroom ????
Is het misschien goed om deze condensator te vervangen?

Maar voor de renovatie van contacten merkte ik vaak dat zelfs als het weer werkt, een bepaalde tijd, zelfs maanden, het weer kapot gaat, omdat de contacten dan veel sneller verslijten. (vooral op thermostaten).

Het is het beste om in ieder geval het defecte contact te veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 18/05/12, 15:06

Heb je ooit geprobeerd de instellingen over te nemen?
U hoeft geen onderzoeker te zijn om een ​​drukschakelaar opnieuw te bevriezen : Cheesy:
Omdat het sowieso toch niet werkt, riskeer je niet veel.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/05/12, 16:30

Ik keek naar de foto's, en dus aan de linkerkant is de condensator.

de drukschroef of as en de kleine deltamoer kunnen worden gedraaid, nadat ze hun positie hebben geïdentificeerd met een markering op de as en op de behuizing, om naar dezelfde positie terug te kunnen keren.

Door de delta te verkleinen, zou deze opnieuw moeten beginnen.

Aangezien het niet herstart, is het onwaarschijnlijk dat de contacten vast komen te zitten, omdat de motor eerder, veel gevaarlijker geval, niet zou stoppen door overdruk.

Het is waarschijnlijker dat de startcondensator verzwakt, om te proberen deze te veranderen, vooral als deze meer dan 5 tot 10 jaar oud is ??

Er kan ook vuil in de pomp zitten wat het starten belemmert ??


Werkt de "druk" -schroef tijdens het opstarten (2.0 bar) of uitschakelen (3.0 bar)?


aangezien een enkele contactor wordt bestuurd, regelt de drukschroef of -as de kracht op de hoofdveer die de door de waterdruk vervormde drukbalgen tegenwerkt en reguleert daarom de centrale druk, waarrond een mechanische assemblage met tweede veer (soms bladveer) regelt de amplitude van een hysteresemechanisme dat de besturing van de contactor activeert, zodat zijn beweging een hysterese heeft tussen heen en weer, de eerste regelt de stop van de pomp bij een te hoge druk, en de tweede keert terug, regelt de herstartdruk.
De hysterese kan minder goed zijn, door wrijving, of om een ​​andere reden, zoals veroudering van de veer, waardoor het herstarten op mechanisch niveau wordt geblokkeerd, wat herstart door handmatige actie.
In dit geval kan het draaien van de kleine deltamoer naar -, het mechanisme van hysterese ontgrendelen, dat veel kwetsbaarder is, omdat het een beetje lijkt op een blikje dat cloc cloc cloc door erop te drukken ????
0 x
Pollux2000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/05/12, 23:01




par Pollux2000 » 18/05/12, 17:47

Hallo en bedankt dedeleco,
Ik zal uw advies opvolgen, ook bedankt voor uw zeer informatieve informatie.
Goed WE, A + Pollux.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/05/12, 23:32

0 x
Pollux2000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/05/12, 23:01




par Pollux2000 » 19/05/12, 08:50

Hallo en bedankt voor deze details (diagram) DEDELECO.
Goed WE, A + Pollux.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten