Het aansluiten van een huis op een goed

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
ddufond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/02/09, 19:33

Het aansluiten van een huis op een goed




par ddufond » 23/12/11, 19:37

Ik ga mijn huis aansluiten op mijn put (11m gegraven in de klei), ik twijfel nog over drinkwater.
Het toevoerwater is a priori niet van zeer goede kwaliteit (loden pijp) en ik denk dat ik met geschikte filtering water van betere kwaliteit uit mijn bron zou kunnen drinken (ik specificeer dat ik 3 kinderen heb).
Ik twijfel tussen het omgekeerde osmosefilter en een UV-lamp.
Qu'en pensez-vous?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/12/11, 21:51

(loden pijp)

Hoe lang in meters????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 23/12/11, 22:02

UV-sterilisatie heeft alleen effect op bacteriologische vervuiling.
het heeft geen effect op andere verontreinigende stoffen (nitraat, enz.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 24/12/11, 10:33

Maak een analyse van uw water en vergelijk met dat van uw gemeente.
Dan weet je hoe je moet behandelen.
Loden leidingen zijn er nog steeds veel, ze worden alleen vervangen in het tempo van herstel van de wegen.
jlg
0 x
ddufond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/02/09, 19:33




par ddufond » 26/12/11, 18:46

dedeleco schreef:
(loden pijp)

Hoe lang in meters????


Ik woon op het platteland, de leidingen in de stad zijn oud... Het deel dat van mij is heeft geen lood.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/12/11, 18:54

Meer dan 50 jaar geleden, jochie, waren er veel meer loden pijpen, ik dronk er veel water doorheen, ik leef nog, want de pijp is bedekt met een laagje dat voldoende beschermt, naar mijn mening meer dan de loodhoudende benzine die we allemaal meer dan 20 jaar geleden inademden!!!
Dus minder catastrofaal dan ziektekiemen of junkfood.

Dring er sterk op aan dat de gemeente deze leidingen vervangt.
0 x
ddufond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/02/09, 19:33




par ddufond » 26/12/11, 18:59

Forhorse schreef:UV-sterilisatie heeft alleen effect op bacteriologische vervuiling.
het heeft geen effect op andere verontreinigende stoffen (nitraat, enz.)


Ik heb een filtratie-eenheid stroomopwaarts van elke UV-lamp. Ik ben van plan een zeer grondige wateranalyse uit te voeren voordat er verbinding wordt gemaakt.
Mijn zorg is dat ik niets zou willen vergeten (we vinden alleen wat we zoeken!) en ik vraag me ook af wat de mogelijke evolutie van de kwaliteit van het water is (na een zware storm bijvoorbeeld).
Het aanvoerwater is mijns inziens onderhevig aan dezelfde schommelingen.
0 x
St1ngy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/12/11, 13:51

Re: Een huis aansluiten op een waterput




par St1ngy » 26/12/11, 19:06

ddufond schreef:Ik twijfel tussen het omgekeerde osmosefilter en een UV-lamp.


Zowel mijn kapitein, ik raad u aan om de literatuur over omgekeerde osmose en UV-desinfectie te lezen om een ​​goed idee over het onderwerp te krijgen, maar:

Omgekeerde osmose maakt het mogelijk om het water stroomopwaarts van zijn grote moleculen te ontdoen
- een sedimentfilter om de grootste elementen te verwijderen
- een actieve koolstoffilter om chloor te verwijderen dat niet goed wordt ondersteund door de membranen van osmose-units,
- sommige membranen zijn gecertificeerd voor de filtratie van nitraten.

UV-desinfectie maakt het mogelijk om ziekteverwekkers zoals E.Coli te verwijderen.

Een osmose unit vind je aan betaalbare prijzen (100 euro) daarentegen kost een UV desinfectie die naam waardig rond de (300 euro)... en de lamp alleen is vaak de helft waard en gaat zo'n 2000 uur mee. Persoonlijk heb ik Sterilight in de VS gekocht, het is goedkoper, maar je hebt een 220-110v-transformator nodig.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 26/12/11, 20:55

Omgekeerde osmose, zo lijkt het, kan alleen worden gedaan met water zonder kalksteen, daarom is stroomopwaarts een waterontharder nodig...
St1ngy schreef:
- een actief koolstoffilter om chloor te verwijderen dat niet goed wordt ondersteund door de membranen van osmose-units

Er zit per definitie geen toevoeging van chloor in regenwater, maar actieve kool kan wellicht wat rommel beperken, zoals pesticiden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
St1ngy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/12/11, 13:51




par St1ngy » 26/12/11, 21:50

Ahmed schreef:Er zit per definitie geen toevoeging van chloor in regenwater, maar actieve kool kan wellicht wat rommel beperken, zoals pesticiden...


Goed gezien maar in mijn geval is al het water dat in de put wordt gepompt niet bedoeld om te drinken, ik passeer alleen door de osmose-unit en de UV-lamp de opgedronken fractie en die van de vaatwasser.

Al het water komt uit de put via 2 opslagtanks waarin ik chloor aan 2 mg/l chloor voor desinfectie, met aan de uitlaat een eenvoudig bezinkselfilter. Drink dus niet het water uit de douche, wasbak of wasbak.

Om het onderwerp chloor uit gewoonte compleet te maken, desinfecteer ik de put regelmatig met bleekmiddel (200 mg/l), evenals de tanks met direct bleekmiddel uit de doos.

Het is niet geweldig, maar voor 80 euro een volledige wateranalyse... Eén keer per maand is het goedkoper om te chloreren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten