Winstgevendheid van een hydrofoorgroep - booster

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Winstgevendheid van een hydrofoorgroep - booster




par lejustemilieu » 24/07/11, 08:31

Hallo,
Vraag van mijn vrouw .. :?
Zeg, mijn vriend, je hebt een elektronisch gestuurde groep, zonder buffertank.
Elke keer als ik de kraan open draai, zelfs voor 1/2 liter water, begint de groep.
Ze zei tegen mij, dat moet op een dag kw maken, al deze dingen beginnen.
Pépère: brom, ik moet een wattmeter op de pomp installeren en een watermeter om de balans op te maken.
Het klopt dat hij snel op pad gaat, de groep ..
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/07/11, 09:04

Maak je geen zorgen, Alain.

Vorig jaar berekend: exclusief materiële afschrijving, "bruto" pompen is ongeveer 10 keer goedkoper met elektriciteit aan 0.25 € / kWh dan water aan 3 € / m3, om water met ongeveer tien m te verhogen met een groep van 800W algemeen publiek (maar niet de 1e prijs) ...

Om deze groep met € 150 winstgevend te maken, is het daarom nodig om 150 / (3 - 0.3) = 55 m3 te pompen.

Dus relatief weinig voor het besproeien van een tuin ... als de pomp 1500 L / h is, ongeveer 37 uur pompen, minder dan 2 maanden als automatisch besproeien van 1 uur per dag ...

Voor een groep die 3000 tot 4000 uur leven (hopen we) zolang het niet slecht wordt gebruikt, is het daarom erg interessant ...

Dit is uiteraard voor "ongefilterd, niet-drinkbaar" water ... filteren kost meer dan pompen, vooral als je wilt drinken ...

ps: misschien kun je het bereik van de drukschakelaar aanpassen zodat deze minder snel struikelt (als dat nog niet gebeurd is)?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/07/11, 09:14

Merci.
Maar goed, er is nog iets positiefs, het is dat de wasmachine en de vaatwasser niet meer verstoppen (de boiler dito)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten