Een windturbine om water te produceren

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

Een windturbine om water te produceren




par kumkat » 08/07/11, 10:13

Nieuw concept, als het werkt is het een revolutie!

http://www.cleantechrepublic.com/2011/0 ... r-air-eau/

A priori is het moeilijk om te dromen van een aangenamere leefomgeving dan een klein Caribisch eiland. Met een kleine uitzondering: de schaarste aan drinkwater. Marc Parent - oprichter van Eole Water - heeft deze situatie meerdere jaren meegemaakt. Terug in Frankrijk besloot de ondernemer te werken aan een innovatief systeem om de watervoorziening naar geïsoleerde sites te garanderen. Het proces heet "Water Maker System" en integreert - in hetzelfde apparaat - een windturbine gekoppeld aan een airconditioning. Een autonome oplossing die dankzij condensatie lucht in water omzet. 'Het is een schone technologie omdat er alleen gebruik wordt gemaakt van lucht en wind', legt Thibault Janin, marketingdirecteur van Eole Water uit. Bovendien brengt het een nieuwe gedecentraliseerde benadering van water met zich mee die vandaag niet bestaat ”.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/07/11, 12:29

We kunnen hetzelfde doen met de zon met thermo-akoestiek op zonne-energie, die eenvoudiger en betrouwbaarder kan zijn dan een windturbine (geen bewegende delen).

Zoet water kan heel eenvoudig worden gemaakt door verdamping van de zon en condensatie op koude (zee of land), met een paar ruiten of kunststoffen.

De woestijnplanten maken hier gebruik van, halen de condensatie van water uit de lucht !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 08/07/11, 13:23

maar je hebt een externe energiebron nodig voor de kou,
hier is het de windturbine zelf die als bron dient

in plaats van water (dat moet worden getransporteerd) met de zon te verdampen voordat het wordt gecondenseerd,
hier condenseren we direct de waterdamp die van nature in de lucht aanwezig is
geen watergeleiding naar het systeem en topprestaties in de gebieden
vochtig of tropisch. Bovendien werkt het zelfs in gebieden waar er is
geen zon of nacht ... zolang er wind is ...

Zoals altijd is het om deze bron te gebruiken naast andere die
zal een echt pluspunt geven, met complementaire bronnen die er altijd zijn
tenminste één die werkt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/07/11, 13:29

Ik wil niet zeggen ... Maar het heet ch krijgen ... voor niet veel ... In de vochtige tropische zone zorgt een eenvoudig gaas of sluier ervoor dat de nacht 's nachts voldoende water kan terugwinnen ... .
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 08/07/11, 13:37

1000 liters / dag met een zeeg? het zal me verbazen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/07/11, 13:45

kumkat schreef:1000 liters / dag met een zeeg? het zal me verbazen!


Het hangt gewoon af van de grootte van het gordijn ... Zoals de grootte van de windturbine en de airconditioning ...

http://etsinnovation.wordpress.com/2011 ... personnes/
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/07/11, 14:37

macro heeft gelijk, eenvoudige methoden maken het mogelijk om het hete (van de zon) en koude (van de nacht en de aarde, zelfs van de zee), zonder complexe en minder betrouwbare technologie, te gebruiken om water te condenseren !!

Woestijnplanten doen dit al miljoenen jaren, niet alleen deze scarabee !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 08/07/11, 14:50

en shit, ik geef het op, wat we hier ook voorstellen, er is altijd een techno die nog niet uit de laboratoria is, die is beter en plotseling beweegt er nergens meer

goed, ik ga koeien kopen en me warmen voor de mest, adios
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 08/07/11, 16:15

Interessant, maar ik betwijfel of het drinkwater zal maken.
Als het gecondenseerd water is, zijn er geen minerale zouten. Net zoals het drinken van gesmolten sneeuw meer kwaad dan goed doet.


Of er is ook een verrijking in mineraalzout maar dit staat niet vermeld in het artikel.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/07/11, 16:22

kumkat schreef:en shit, ik geef het op, wat we hier ook voorstellen, er is altijd een techno die nog niet uit de laboratoria is, die is beter en plotseling beweegt er nergens meer


Helemaal niet is dat we moeten stoppen met het verkopen van de droom!

De "propaganda" van aeole water die de wereld van de dorst zal redden, begint te volstaan!

Propaganda dat alle ecobobo's doorgeven zonder goed naar de cijfers te kijken ...


Want als we meer in detail informeren, "eolewater" water kost bij deze methode tussen de 30 en 40 € per m3 water, je moet voor je drinkwater minder dan 3 € betalen en je vindt dit al te duur ... zie je het verschil? Verkoop het aan het arme land, ik lach!

Er zijn veel meer betaalbare oplossingen waar water ontbreekt ... bijvoorbeeld de dauwval: https://www.econologie.com/forums/capteur-de ... t9756.html

Andere onderwerpen die over eole water praten:
https://www.econologie.com/forums/eolienne-q ... t8535.html
De meest complete denk ik is deze: https://www.econologie.com/forums/eolewater-t9820.html

Zie ook deze pagina: https://www.econologie.com/forums/search.php
Dernière édition par Christophe de 10 / 07 / 11, 13: 21, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten