Goed booster probleem met drukverlies

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
bib2210
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/07/11, 08:42

Goed booster probleem met drukverlies




par bib2210 » 06/07/11, 07:32

hallo allemaal
hier maakte ik een put van 11 meter diep met een diameter van 50 mm, alleen voor bewatering
Ik heb een pomp van 20 l met booster erop aangesloten
de pomp is 1100 w
de druk in de zak in de booster is 2 bar
Ik heb de druk ingesteld op 3.5 bar en deze wordt geactiveerd op 2 bar, maar het enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik de klep open, de druk daalt ondanks het starten van de pomp en daalt tot 0 bar
Zodra ik de klep sluit, gaat de druk omhoog en stopt de pomp
de waterstroom wanneer deze constant is
het filter is schoon
hier ben ik een beetje verdwaald

hier is mijn installatie

alvast bedankt

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/07/11, 09:20

Hallo,

Om te beginnen een fundamentele vraag.

Op een put van 11 m is het absoluut essentieel dat de aanzuigleiding is gevuld en perfect is afgedicht (dat deze blijft geprimed) omdat geen zelfaanzuigende pomp primers langer dan 11 m zijn, in het beste geval 7 tot 8 m .

Dus je hebt een klep onderaan de put nodig, heb je er een?
0 x
bib2210
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/07/11, 08:42




par bib2210 » 06/07/11, 09:31

hallo
ja ik heb 2 keerkleppen
1 aan het einde van de put en de andere bij de pompinlaat
meer water is 1 m diep
de zuigslang bevindt zich op 25 en de persslang 25 ook
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/07/11, 09:52

Ok voor klep en waterniveau.

Dus als ik het probleem goed begreep: druk ok bij stop maar sterke daling, zelfs wanneer de pomp draait? Dat de druk daalt is normaal, maar dat het teveel daalt is het niet.

Wat is het debiet op dit moment in "gestabiliseerd" regime (wanneer de druk het laagst is)? Ter vergelijking met die van de handleiding .... u moet de stroom- / drukcurves normaal hebben.

Hoe lang duurt het voordat het tot 3.5 bar gaat? (normaal is het minder dan 1 minuut denk ik).

Als het daalt, komt er onvoldoende water in de pomp; d.w.z. onvoldoende stroomopwaartse stroom = te hoge drukverliezen ...

Ik veronderstel dat de suppressor nieuw is (de foto gezien)?

Kijk ook naar dit onderwerp, er zijn zeker overeenkomsten met uw probleem: https://www.econologie.com/forums/probleme-f ... t3853.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 06/07/11, 10:31

Christophe schreef:Dus als ik het probleem goed begreep: druk ok bij stop maar sterke daling, zelfs wanneer de pomp draait? Dat de druk daalt is normaal, maar dat het teveel daalt is het niet.
Het hangt af van wat er aan de uitlaat is: een pomp die direct naar buiten stroomt, levert nul druk (en de maximale stroom).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 06/07/11, 10:46

Hoe noem je "einde van de put"?
Bovenaan de put of onderaan?
Omdat het op de foto lijkt alsof het bovenaan staat (en daarom wordt het niet veel gebruikt ...)
Weet u zeker dat het ventiel aan de voet van de armpomp waterdicht is? (het lijkt op recuperatie ...)

BEWERKEN: +1 met Gaston
En dan vanaf 25 in afzuiging lijkt het mij gezien de lengte beperkt. We hadden 32 of 40 moeten overwegen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/07/11, 11:27

Gaston schreef:Het hangt af van wat er aan de uitlaat is: een pomp die direct naar buiten stroomt, levert nul druk (en de maximale stroom).


Ja natuurlijk, maar als de pomp op maximale capaciteit zou werken, zou er geen probleem zijn, dus geen onderwerp ... denk ik ...

Dat is waarom ik hem vroeg om ons te vertellen over de stroom ...

+1 voor de positie van de klep indien niet aan de onderkant van de put en er is een lichte luchtinlaat, het is nutteloos om deze bovenop te plaatsen, maar goed als het water echt 1.5 m diep is, de pomp moet zonder probleem zichzelf vullen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 06/07/11, 11:35

Christophe schreef:Ja natuurlijk, maar als de pomp op maximale capaciteit zou werken, zou er geen probleem zijn, dus geen onderwerp ... denk ik ...

Dat is waarom ik hem vroeg om ons te vertellen over de stroom ...
bib2210 schreef:de waterstroom wanneer deze constant is
Als dat zo is, is er geen probleem, alleen dat hij zich zorgen maakt dat de druk naar 0 daalt wanneer hij de klep opent ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/07/11, 11:37

Gepruild ... misschien! :schok:

Constant ja ik had gelezen, maar is het genoeg? : Idee:
0 x
bib2210
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/07/11, 08:42




par bib2210 » 06/07/11, 11:53

wat betreft de priming is het correct gedaan ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten