pompsysteem voor het initiëren van een sifon?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

pompsysteem voor het initiëren van een sifon?




par epfyffer » 09/06/11, 11:38

Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum, die ik nu al een aantal weken aan het doorbladeren ben en waarin ik mezelf vaak bevind! Inderdaad, een klusjesman zijn en de groene ziel hebben zonder te pleiten voor blootsvoetsokken van yakwol :-) Ik ben helemaal weg van de geest van de site en Econology!!

Ik zal uw inzichten gebruiken om een ​​keuze te maken die ik moet maken, of beter gezegd, om de beste oplossing voor mijn probleem te vinden.

Ik heb een klein stukje land dat is aangelegd (overkapping / tafel / bbq) en we hebben het geluk dat er een beekje is dat niet ver daarvandaan stroomt (ongeveer 200 meter). We trokken een slang van 1 inch met een zeef in een klein "bassin" van de stroom, hoger geplaatst dan de uitlaat van de slang (ongeveer 50 meter val tussen de waterinlaat en de uitlaat van de slang).

Ik dacht dat de helling voldoende zou zijn om de waterstroom te verzekeren, wat waar is, maar als we daar maar aan begonnen. Inderdaad, om uit de beekbedding te komen moet je een paar meter klimmen.

Het volstaat te zeggen dat om nu water 200 meter lager te hebben, je moet pompen of hevelen om te vullen, dan stroomt het vanzelf, maar het is precies de priming die ik probeer te "vereenvoudigen".

We hebben een jaar lang een handpomp gebruikt, zoals in het huisje op de prairie :-)... Het werkte goed, maar aangezien we deze plek zelden gebruiken "droogde de pomp uit", erger nog, in de winter bevroor hij... We vergeten te ontluchten, kortom we zullen opnieuw moeten beginnen en een nieuwe pomp moeten plaatsen.

Mijn vraag is nu of het in ons belang is om in plaats van een nieuwe handpomp zoals de oude, een ander systeem te vinden? Zijn er pompen die je zelf zou kunnen maken? Of een systeem met een kleine tussentank die voldoende zou zijn om het systeem van tijd tot tijd opnieuw te vullen?

Kortom, als je suggesties hebt, ben ik geïnteresseerd :-)

Bij voorbaat dank en fijne dag allemaal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 09/06/11, 12:06

Hallo,

De makkelijkste manier is om de leiding van onderaf te vullen met een tuinslang.

Je hoeft niet eens 200 ml te lopen!!!

Daarna zinkt het vanzelf. : Lol:
0 x
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1




par epfyffer » 09/06/11, 12:10

hello,

In feite blijven de zeef en de pijp permanent vast (in de beek en tot aan onze plaats).

Momenteel komt het water bij het "naar beneden" pompen goed na wat pompinspanningen en een beetje geduld. Het systeem werkt goed. maar als er een ander middel bestaat, is men een nemer.

Aan de andere kant hebben we geen slang en vooral geen water beschikbaar om de buis onderaan te vullen ... De oplossing is niet denkbaar ...

Het idee is om te weten of het handmatige pompsysteem voor het aanzuigen het beste alternatief is, zo ja, kies dan een handpomp of een "ronde" pomp met een slinger die 360 ​​° draait? Ik ken dit soort pomp niet en ik zag dat beide typen in winkels bestaan ​​...

Bij voorbaat dank voor uw advies.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/06/11, 21:38

je moet een klep in de buurt van je barbecue plaatsen,
En bij het hoogste punt in de helling richting de BBQ een vuldop

Sluit vervolgens de klep, vul uw leiding van 50 meter of meer, sluit de plug, open de klep. de 50 m zou voldoende moeten zijn om de sifon te vullen.
Als je klaar bent, sluit je het ventiel. De waterkolom blijft staan ​​en de volgende keer hoef je hem alleen maar open te maken en je hebt water zonder te zweten.

Je moet natuurlijk een keer invullen. Of pomp, dan is de vuldop niet nodig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/06/11, 09:22

chlemagne schreef:Je hoeft niet eens 200 ml te lopen!!!


400, daar is ook de terugkeer! : Lol:

Nou, het is gewoon tijd voor de bbq om op te warmen, toch? : Cheesy:

Kunt u ons een snel hydraulisch schema geven? Met uitval en lengte/diameter buizen per sectie?

De door philippe voorgestelde oplossing van de klep lijkt mij de beste: als er een klep aan de zeefzijde zit, verstoort deze noch de zuigzijde noch de perszijde (kraan)...

Vergeet alleen niet om in de winter onschadelijk te maken! Anders bye bye kraan en slang bij langdurige vorst...

ps:

Inderdaad, een klusjesman zijn en de groene ziel hebben zonder te pleiten voor blootsvoetsokken van yakwol :-) Ik ben helemaal weg van de geest van de site en Econology!!


: Cheesy: : Cheesy:

Hetzelfde, en weet je wat? We zijn niet eens slechteconologen om op een motorfiets te rijden !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 10/06/11, 11:51

Maar primen doe je toch maar één keer per jaar?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/06/11, 11:59

Nou, a priori nee: de diameter van de leiding (en de druk) moet ervoor zorgen dat er na een bepaalde tijd systematisch onschadelijk wordt gemaakt...

Anders snap ik het probleem niet...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

sifon




par Oli 80 » 05/07/11, 23:04

Goedenavond, het zou voldoende zijn om een ​​soort accordeonpomp te hebben, een beetje zoals de sifons met peer om het te vullen
deze pompen worden vaak gebruikt voor oliekachels
http://www.youtube.com/watch?v=R1pjntxmCrk
http://www.youtube.com/watch?v=GyTp-X7m ... re=related
maak anders een schema of foto's van je installatie omdat het moeilijk te begrijpen is waar het probleem zit, anders wordt dit onderwerp op en neer getekend en hebben we het nog steeds niet begrepen

hier is een ambachtelijk model van een accordeonpomp
http://www.youtube.com/watch?v=u94NlFBZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SAPPG1ArkAA&NR=1
hier is het een wasmachine-accordeonslang die als handpomp wordt gebruikt
Dernière édition par Oli 80 de 14 / 07 / 11, 16: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 12/07/11, 02:46

We moeten een sifon starter maken met een grote genoeg tank,
die als boot zal dienen als dat nodig is,
zie het onderstaande model uitgevonden door Héron:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 12/07/11, 10:25

Het is gewoon noodzakelijk dat uw stijgbuis in de beek voorzien is van een terugslagkogelkraan zonder veer aan de voet. Als je wilt beginnen schud je je pijp van onder naar boven en het heeft het effect van een pomp tot een druppel van ongeveer 1 meter.. De wet van communicerende vazen ​​doet de rest
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten