Gebruik van een regenwatertank met wasmachine

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Gebruik van een regenwatertank met wasmachine




par netshaman » 30/05/11, 17:27

Nou, de volgende maand zal ik een tank van 3000 liter laten installeren om regenwater op te vangen.
Het is een plastic tank die van tevoren wordt gebruikt voor septic tanks.
Dus goedkoper dan een speciale tank.
Ik ben dan van plan het via een slang aan te sluiten op de watermeter (net achter deze), om het hele huis van stroom te kunnen voorzien.
Een handmatige klep zal worden gebruikt om de toegang tot de tank af te sluiten voor het geval dat.
Een pomp met booster heeft de druk die nodig is om hem aan de kraan te hebben.
Dit water wordt gebruikt voor alles wat douche, toilet, wasmachine etc. is.
Er zal een extra kraan met microfiltratie op de gootsteen worden geïnstalleerd om ermee te kunnen drinken en misschien ook op de gootsteen in de badkamer om mijn tanden te poetsen.
Wat de wasmachine betreft, ik dacht om de weerstand te deactiveren en een thermostaat te plaatsen die ik naar wens kan aanpassen, net buiten de zonnetank.
Op deze manier kan ik op de machine kiezen tussen een programma op 30 of 60 ° C.
Door nadelen geen programma bij 90 ° C tenzij opnieuw aansluiten van de weerstand.
Maar wie wast er tegenwoordig op 90 ° C?
Door nadelen het grootste probleem: hoe spoelen met koud water?
Kunnen we afspoelen met warm water?
Hoe zorgen we ervoor dat automatisch koud water wordt gekozen?
Ik had gedacht bij een elektromechanische schakelaar, te sleutelen aan een aansluiting van de thermostaat van de weerstand en er een pomp / klep op te plakken om het type water te kiezen.

PS / Bewerken: hier is wie de truc zou kunnen doen:

http://www.alfamix.france-allemagne.net/alfamix.php
RE edit: Hier is het ding!

http://www.solaire-connexion.com/docume ... ine_open=8

Door nadelen weet ik niet wat het type operatie is.
Met de klok?
Hoe kan hij in dit geval weten wanneer hij koud water moet gebruiken?

Jouw mening?
Dernière édition par netshaman de 30 / 05 / 11, 18: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Gebruik van een regenwatertank




par Gaston » 30/05/11, 17:55

netshaman schreef:Ik ben dan van plan het via een slang aan te sluiten op de watermeter (net achter deze), om het hele huis van stroom te kunnen voorzien.
Het is ten strengste verboden (in Frankrijk) om (zelfs met kleppen en terugslagkleppen) een watercircuit aan te sluiten bij beide aankomsten (om de onmogelijkheid te verzekeren om uw water terug te geven aan het openbare netwerk).

Er zijn slechts twee juridische oplossingen:
- een dubbel watercircuit in huis
- maak de watermeter fysiek los.

netshaman schreef:Ik had gedacht bij een elektromechanische schakelaar, te sleutelen aan een aansluiting van de thermostaat van de weerstand en een pomp / klep te plakken om het type water te kiezen.

Uw mening, hereningenieurs?
Het is helaas erg moeilijk om de aankomst van warm water in een wasmachine te automatiseren.
Bij "normaal" bedrijf wordt de weerstand pas geleverd na het vullen, dus te laat om de waterbron te kiezen.

Ik zag sleutelen op timerbasis voor wassen met warm water en vervolgens spoelen met koud water, maar daarvoor moet je de duur van de verschillende programma's kennen (en je moet de instelling van de timer wijzigen) .

We kunnen ook het aantal openingen van de magneetklep tellen om over te schakelen op koud water :|

Misschien is het eenvoudigste om dezelfde watertemperatuur te gebruiken voor spoelen als voor wassen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Gebruik van een regenwatertank met een machine




par Gaston » 30/05/11, 17:57

netshaman schreef:PS / Bewerken: hier is wie de truc zou kunnen doen:

http://www.alfamix.france-allemagne.net/alfamix.php

Door nadelen weet ik niet wat het type operatie is.
Met de klok?
Ja, precies.

netshaman schreef:Hoe kan hij in dit geval weten wanneer hij koud water moet gebruiken?
Hij weet het niet: je moet het hem elke keer vertellen als je je wast (zie de gebruiksaanwijzing op dezelfde site).

netshaman schreef:Jouw mening?
Veel te duur :frons:
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 30/05/11, 18:07

Het is ten strengste verboden (in Frankrijk) om (zelfs met kleppen en terugslagkleppen) een watercircuit aan te sluiten op beide aankomsten


Hoe kunnen twee aankomsten?

En toen zei ik na de meter, dus na het tikken van de meter.
Als de meterkraan eenmaal is gesloten, is er geen risico op vermenging.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/05/11, 18:40

1) Ik brak mijn tanden over de LL-kwestie.

De Alfamix is ​​te duur en het kost een eeuw aan elektriciteitsbesparing om de inzet terug te krijgen (ongeveer € 200).

Spoelen met warm water: pas op voor koude douches! Srokc heet water snel uitgeput omdat 2 of 3 spoelbeurten!

Voorlopig is mijn "knutselen" met thermostatische mengkraan + by-pass niet opgevolgd: je moet ernaast blijven zitten en aan het einde van de wascyclus twee kwartslagkranen omdraaien. Te veel beperkingen. Maar het hangt af van de motivatie, van de situatie van de machine (in een keuken kun je de pieper instellen en de krant lezen; in een groezelige kelder is het deprimerender!).

Dus ik wacht op de dood van mijn huidige machine om deze te vervangen door een machine met twee ingangen (ze democratiseren - met name verschillende Duitse merken tegen acceptabele prijzen).

2) Je kunt je voorstellen dat in Frankrijk alle regels zijn opgesteld in de veronderstelling dat de burger vals speelt [wat niet helemaal onjuist is]. Dus "aftappen" is geen argument. U demonteert en brengt de meter terug, dat is de regel!
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 30/05/11, 19:01

Geweldig, we nemen eerlijke burgers voor dieven, het is leuk!
En gedurende deze tijd, deze lieve wetgevers die ons voor dieven beschouwen, zwendel uit alle macht ...
Hij is het die zoals gewoonlijk zegt wie is!
Als er minder ongelijkheid zou zijn, zouden mensen minder snel wegeten, denk ik, omdat ze minder gefrustreerd zouden zijn.
Het is bewezen dat het de opeenvolgende frustraties zijn die dit bedrijf genereert die ervoor zorgen dat de "criminaliteit" toeneemt.

Koop dit, koop dit, de laatste laptop / auto / iphone etc, dat kan niet, neem een ​​krediet, je kunt niet terugbetalen, we nemen alles, het is goed voor je, en vraag het!
Ben voila, ze vragen om de jouwe!
Te geloven dat alles georganiseerd is om deze toestand te verergeren en een botsing / revolutie teweeg te brengen, alsof het zelfs gewenst is door degenen die het niet willen (onbewust).


De Alfamix is ​​te duur en het kost een eeuw aan elektriciteitsbesparing om de inzet terug te krijgen (ongeveer € 200).



Oh goed omdat je het duur vindt vergeleken met een nieuwe machine of een zonnestelsel?
Van 1200 tot 5000 €?
Eh, overdrijf je niet een beetje?
Hoeveel tientallen eeuwen voor de machine dan en het zonnestelsel?
Als ik deze redenering voortzet, kan het net zo goed goedkoper bij fossiele brandstoffen blijven en is het niet de moeite waard om groen te zijn!


U demonteert en retourneert de meter, dat is de regel!


Ok, het stoort me niet!
Als het werkt, geen probleem, dat is mijn doel!
Ik zou deze teller uiteindelijk niet meer nodig hebben!
En het bespaart me geld!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/05/11, 22:05

netshaman schreef:
Oh goed omdat je het duur vindt vergeleken met een nieuwe machine of een zonnestelsel?
Van 1200 tot 5000 €?
Eh, overdrijf je niet een beetje?
Hoeveel tientallen eeuwen voor de machine dan en het zonnestelsel?
Als ik deze redenering voortzet, kan het net zo goed goedkoper bij fossiele brandstoffen blijven en is het niet de moeite waard om groen te zijn!



Slechte keuze, mijn kleine jongen: ik heb een CESI, ik bazardé mijn stookolieketel (functioneel) door een condenserende pelletketel, onder andere ...

Toen ik mijn CESI installeerde, kon ik er in ongeveer 15 jaar mee wegkomen (vergeleken met stookolie) ... ik wist niet zeker of het tot dan zou duren, maar goed, laten we gaan ...

De pelletketel, de condensatie, nou, ik zal het beste herstellen in 10 jaar (tegen de huidige prijs van pellets) ... Dus, "het is niet omdat een hulpbron hernieuwbaar is dat het moet worden verspild (min of meer 3 of 4 jaar geleden ergens op deze site geschreven) "... Let's go ...

Maar de alfamix, voor wat het is, vergeleken met de te verwachten besparingen, Ik vond het niet redelijk. Ik sleutelde aan iets, wat uiteindelijk teleurstellend blijkt te zijn.

NB: een CESI, het is op 50% van uw verbruik van DHW dat u uw inzet terugkrijgt (maar zoals gezegd, turnkey geïnstalleerd, het is moeilijk om "af te schrijven"! Maar we kunnen hopen ...).

Ik heb het misschien mis, maar voor deze apparatuur kijk ik of de extra kosten gedurende de levensduur van de apparatuur kunnen worden terugverdiend. Als dat zo is, ga ik met gesloten ogen. Als dit niet het geval is, doe ik het soms uit simpele overtuiging [ik zet bijvoorbeeld een C1 op LPG; het verbruikt te weinig om echt "winstgevend" te zijn, maar ik wilde mijn uitstoot verminderen zonder te betalen voor een elektrische auto van € 35 en mezelf de luxe te bieden om minder te vervuilen dan een Prius voor € 000]. Soms, nee, ik niet (ex: alfamix).

Om volkomen transparant te zijn: als ik aan het einde van de maand geen problemen had, zou ik mezelf alles betalen. Daar, aangezien dit niet het geval is, probeer ik te zien waar 1 € geïnvesteerd, in mijn situatie voor mij de beste impact heeft (wetende dat ik geen 36, euro heb ...). Ik vertaal dat volkomen onjuist als "afschrijven". Of, soms juister, tegen de "tijd om terug te betalen"

Kortom, ik zeg niet: koop het niet. Ik zeg dat ik vind dat het voor mij te duur is (het werd geïmpliceerd voor wat het is). Ik zou nalatig zijn als ik niemand ervan zou weerhouden minder (nucleaire) elektriciteit te verbruiken als ze niet naar de kosten zouden kijken. Heel goed.

Vraag jezelf af, de nieuwe machines met dubbele invoer zijn verkrijgbaar vanaf 550 € (ongeveer 50 € meer dan een machine van hetzelfde kaliber / hetzelfde merk) ...

Dus in plaats van een alfamix te kopen voor een machine die 10 jaar oud is, wacht ik erop dat deze sterft en deze vervangt door een aangepast model, voor een veel redelijkere meerprijs. Als het te lang duurt, kan ik het zelfs laten barsten!

Dat is het hele verhaal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/05/11, 22:13

netshaman schreef:Geweldig, we nemen eerlijke burgers voor dieven, het is leuk!

Als er minder ongelijkheid zou zijn, zouden mensen minder snel wegeten, denk ik, omdat ze minder gefrustreerd zouden zijn.


1) Ik zeg alleen: alle regels zijn opgesteld in de veronderstelling dat mensen van nature vatbaar zijn voor bedrog.

Ik had het mezelf niet toegestaan ​​je een dief te noemen ...

2) Ik ben bang dat het iets gecompliceerder is. Ik ken veel mensen die het grotendeels konden betalen en vals spelen ...

Het communisme was gebaseerd op een uitstekend filosofisch principe ("voor ieder volgens zijn behoeften" ...) ...

Maar kom op, dit is niet het onderwerp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 31/05/11, 10:23

netshaman schreef:En toen zei ik na de meter, dus na het tikken van de meter.
Als de meterkraan eenmaal is gesloten, is er geen risico op vermenging.
De meterkraan kan lekken ...

netshaman schreef:Geweldig, we nemen eerlijke burgers voor dieven, het is leuk!
In dit geval is er geen risico op diefstal, maar een gezondheidsrisico.
Als je regenwater teruggaat naar de watervoorziening en de buurman ziek maakt, wie is dan verantwoordelijk :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten